خانه / غزنه تا غزه / بیش از ۳ میلیون مهاجر افغانستانی

بیش از ۳ میلیون مهاجر افغانستانی

بیش از ۳ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران واکسن دریافت کرده‌اند

شفقنا افغانستان ـ معاون امنیتی وزیر داخله ایران با اشاره به اینکه حدود ۴ میلیون نفر مهاجر در ایران هستند، گفت: ٣ میلیون و ۴٠٠ هزار دوز واکسن به اتباع افغانستانی تزریق شده است و در اقدامات مقابله با کرونا هیچ تفاوتی بین ایرانیان و اتباع خارجی نداشتیم .

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر داخله ایران امروز در نشست خبری خود با «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: از کمیساریای عالی پناهندگان تشکر می‌کنم که تلاش و همکاری خوبی را با ما برای کمک به اتباع خارجی داشتند و این کمک‌ها در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

وی افزود: با توجه به تحولاتی که در افغانستان رخ داد، جلساتی را برای هماهنگی بیشتر با کمیساریا در ایتدای سال داشتیم.

معاون امنیتی وزیر داخله ایران با اشاره به اینکه حدود ۴ میلیون نفر آوارگان و اتباع افغانستانی در ایران هستند، عنوان کرد: در سال جاری ۵٠٠ نفر دیگر به این تعداد اضافه شد و تلاش کردیم از مهاجرت‌های غیر ضرور جلوگیری شود و با مسئولان طالبان نیز هماهنگ شد تا از مهاجرت غیر ضرور و بی ضابطه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ۵٢۶ هزار دانش اموز افغانی در مدارس ایران داریم، گفت: ٣ میلیون و ۴٠٠ هزار دز واکسن به اتباع افغانستانی تزریق شده است و در اقدامات مقابله با کرونا هیچ تفاوتی بین ایرانیان و اتباع خارجی نداشتیم .
ذوالفقاری با اشاره به اینکه کمتر از ٣ درصد از آوارگان افغانستانی در مهمان شهر‌ها هستند، افزود: بقیه آوارگان مانند شهروندان در ایران زندگی می‌کنند و ۵١ هزار دانشجوی خارجی که عمدتا افغانی هستند و امسال نیز ١٧ هزار سواد آموز افغانی در مراکز آموزشی کشور داشتیم.

وی با اشاره به اینکه با پذیرش آوارگان افغانستانی بخشی از هزینه‌های جامعه حهانی را پرداخت می‌کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران تصریح کرد: تا زمانی که این بی‌ثباتی‌ها هست شاهد کاهش آوارگان نخواهیم بود؛ سیاست‌های غلط و دخالت‌های بیجا در منطقه باعث شده تا همواره آوارگانی باشند و این کار ما را سخت کرده است.

ذوالفقاری با قدردانی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، خاطرنشان کرد: این کمک‌ها در قبال هزینه‌هایی که انجام می‌شود بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به حدود ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک زمینی با افغانستان و پاکستان گفت: بخشی از آسیب‌های موجود در این مرز‌ها اتفاق می‌افتد. هزینه‌های جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، مواد مخدر، تردد‌های مربوط به گروهک‌های تروریستی از سوی اروپا به ما پرداخت نشده است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه ما هزینه‌های تامین امنیت اروپا و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به اروپا را می‌پردازیم، گفت: این کمک‌ها در حد التیام به بخشی از جامعه آوارگان است درغیر این‌صورت هزینه‌هایی که ما پرداخت می‌کنیم بسیار بالاتر از این است. از کمیسر عالی پناهندگان درخواست کردیم تا نظرات جمهوری اسلامی ایران را به مسئولان و مقامات جامعه بین‌المللی برسانند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران تاکید کرد: با تلاشی که برای ثبات در افغانستان و کمک به معیشت مردم و زمینه توقف مهاجران به دیگر کشور‌ها انجام می‌شود امیدوارم شاهد توقف این مهاجرت باشیم.

ذوالفقاری درباره تشکیل سازمان ملی مهاجرت نیز توضیح داد: این لایحه قبلا تهیه شد و مراحل طولانی طی کرد و دولت به مجلس ارسال شد.

وی افزود: امیدوارم با توجه به تاکید رئیس جمهور شاهد تصویب آن باشیم. کار بسیار گسترده‌ای در زمینه مهاجرت دایم قطعا سازمان ملی مهاجرت می‌تواند فرصت خوبی برای حل برخی از این مسائل باشد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

راه قدس باز شد بیا تا برویم

ومع هجمات حزب الله والقسام، فُتحت الطریق إلى القدس أمام الناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *