خانه / رفح و غزه / حمله به رفح مرگ اسرائیل است

حمله به رفح مرگ اسرائیل است

کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به «رفح» غیرقابل قبول است

همزمان با افزایش نگرانی‌ها از حمله محتمل اسرائیل به شهر «رفح» رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه مخالفت خود را با این عملیات نظامی ابراز کرد.

کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به «رفح» غیر قابل قبول است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه مخالفت خود را با عملیات نظامی برنامه ریزی شده اسرائیل به شهر در «رفح» در جنوب نوار غزه که مملو از ۱٫۴ میلیون آواره فلسطینی است، ابراز کرد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» فون درلاین گفت: «کاملاً غیرقابل قبول است که اسرائیل به رفح حمله کند.»علیرغم افزایش مخالفت‌های بین المللی، اسرائیل برنامه‌های خود را برای حمله زمینی به رفح علام کرده است.

او با اشاره به بازدید خود از شهر رفح گفت که وضعیت در آنجا غیرقابل تحمل و غیر قابل قبول است.

فون درلاین در پاسخ به این سوال که آیا حمله به رفح خط قرمز خواهد بود، گفت:«من هرگز خط قرمز نمی‌کشم، اما فکر می‌کنم اگر نتانیاهو حمله کند، کاملا غیرقابل قبول است.»

فون درلاین از ۷ اکتبر به این سو به دلیل حمایت بی قید و شرط از اسرائیل با انتقادات گسترده ای روبرو شده است.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که با گذشت بیش از ۶ ماه پس از جنگ اسرائیل، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده است.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه، نسبت به احتمال حمله قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

لازارینی امروز (سه‌شنبه) طی گزارشی برای به‌روز رسانی آخرین وضعیت جنگ غزه گفت: اگر در هفته جاری توافقی حاصل نشود، تخلیه فلسطینی‌ها از رفح ممکن است در هر زمانی اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه از آغاز جنگ در غزه، ۱۸۲ کارمند آنروا کشته و بیش از ۱۶۰ ساختمان ویران یا آسیب دیده‌اند، توضیح داد: بیش از ۴۰۹ نفر در ساختمان‌های آنروا برای اسکان آوارگان کشته شدند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مصر به خط مقاومت پيوست

مصر به خط مقاومت پیوست

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا:  نگاه راهبردی ایران به گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای، مصر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *