خانه / غزنه تا غزه / لزوم محکوم کردن چین برای سرکوب هولناک مسلمانان

لزوم محکوم کردن چین برای سرکوب هولناک مسلمانان

 لزوم محکوم کردن چین برای سرکوب هولناک مسلمانان

بخش انگلیسی صدای آمریکا – ایالات متحده در راس بیش از ۳۰ کشور کارزار چین در «سرکوب هولناک» مسلمانان در منطقه «سین کیانگ» در غرب آن کشور را محکوم کرد. این مهم در جلسه ای در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد رخ داد.

جان سالیوان، مدیرکل وزارت خارجه آمریکا، در برجسته کردن آزار اویغورها و دیگر مسلمانان در چین گفت سازمان ملل متحد و کشورهای عضو آن «وظیفه ای منحصر به فرد دارند که وقتی نجات یافتگان به طور پیاپی سرکوب هولناک دولتی را روایت می کنند، صدایشان را [در اعتراض] بلند کنند.»

سالیوان گفت اعضای سازمان ملل متحد موظفند اطمینان حاصل کنند که این نهاد بین المللی قادر است نقض حقوق بشر توسط چین را به دقت زیر نظر بگیرد. او افزود سازمان ملل باید در پی دسترسی «فوری، بدون مانع تراشی، و آزادانه» کمیسر عالی شورای حقوق بشر به سین کیانگ باشد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد جلسه سه شنبه با حمایت کانادا، آلمان، هلند و بریتانیا برگزار شد و بیش از ۳۰ کشور شامل نمایندگان اتحادیه اروپا و بیش از ۲۰ سازمان غیردولتی و اویغورهای قربانی در آن شرکت داشتند.

سازمان ملل متحد می گوید دست کم یک میلیون اویغور و دیگر مسلمانان بازداشت شده و در اردوگاه‌ها نگهداری می‌شوند. چین می‌گوید که این اردوگاه‌ها «مراکز آموزش حرفه‌ای» هستند که افراط گرایی را ریشه‌کن کرده و مهارت‌های تازه‌ای را به افراد آموزش می‌دهد.

سالیوان گفت ایالات متحده «گزارش های معتبری از موارد مرگ، کار اجباری، شکنجه، و دیگر رفتارهای بی رحمانه و غیرانسانی» از این اردوگاه‌ها دریافت کرده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

راه قدس باز شد بیا تا برویم

ومع هجمات حزب الله والقسام، فُتحت الطریق إلى القدس أمام الناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *