خانه / غزنه تا غزه / نمایش”خاتون” در پردیس تئاتر تهران

نمایش”خاتون” در پردیس تئاتر تهران

نمایش"خاتون" در پردیس تئاتر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، «خاتون» با بهره‌گیری از تاریخ اسلام و اسناد مستدل، اوضاع شهر شام را پس از بازگشت اسرای کربلا روایت می‌کند و به بررسی وضعیت اجتماعی و سیاسی آن زمان می‌پردازد. این نمایش از غفلت مردم و ناآشنایی آن‌ها با اهل‌بیت عصمت و طهارت (س) می‌گوید و چگونگی افشای دسیسه‌های حکومت بنی‌امیه توسط استقامت بانوی صبر و دردانه سیدالشهدا (ع) را به تصویر می‌کشد.
نمایش «خاتون» که تا ۱۹ مهر روی صحنه می‌رود به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش است که وی در سال ۱۳۹۷ به عنوان یکی از ۱۰ چهره برتر هنرمندان تئاتر انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی مرکز هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد اسلامی معرفی شد.
او نمایش «خاتون» را در سه سال گذشته در تالار اندیشه حوزه هنری و سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه برد و با بیش از ۶۰ اجرا توانست بیش از ۴۰ هزار مخاطب را به تماشای داستان خود بنشاند.
عطیه غبیشاوی، فرهاد بشارتی، کیمیا ملائی، بهار ارجمند، امید زندگانی، علی برجی و منوچهر علی‌پور بازیگران این اثر نمایشی هستند.
نمایش «خاتون» از ۲۸ شهریور تا ۱۹ مهر هر شب ساعت ۲۰ در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای خرید بلیت می‌توانند از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ با شماره‌های:۹۱ ـ ۹۳۵۱۰۰۵۹۹۰ تماس بگیرند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

راه قدس باز شد بیا تا برویم

ومع هجمات حزب الله والقسام، فُتحت الطریق إلى القدس أمام الناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *