خانه / اسلم قزوینی / به نظر پزشکان همه بیمار هستند

به نظر پزشکان همه بیمار هستند

قناعتی خبر داد:

فوت سالانه ۳۰۰ هزار نفر بر اثر بیماری های قلبی و عروقی/ ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال دچار دیابت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سالانه ۳۰۰ هزار نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی و ۳۰ هزار نفر به دلیل دیابت در کشور فوت می‌کنند.

 

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری پویش ملی سلامت گفت: بیش از ۸۳ رصد از مرگ های بیماستان ها  مربوط به بیماری های غیرواگیر است. سالانه ۳۰۰ هزار نفر به دلیل بیماری های قلبی و عروقی فوت می کنند.

به گفته وی بررسی ها نشان می دهد ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال مبتلا به فشار خون هستند که ۶۰ درصد از این افراد از بیماری خود مطلع نیستند. الان ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال دچار دیابت بوده که ۵۰ درصد از بیماری خود آگاهی ندارند.

قناعتی ادامه داد: سالیانه ۳۰ هزار نفر در کشور به دلیل دیابت فوت می کنند. سالیانه ۸۳ تریلیون ریال بیماری های غیر واگیر به اقتصاد ایران آسیب می رساند که معادل ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ۳۰درصد سلامتی مردم مربوط به نظام سلامت است و بقیه به بخش های کشاورزی، محیط زیست و دیگر سازمان ها مربوط می شود.

وی گفت: هدف از اجرای پویش ملی سلامت غربالگری، درمان بیماران احتمالی است و این طرح برای تمام مردم ایران انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد که ۱۶ درصد از مردم تهران دیابت داشته و ۲۷ درصد از مردم تهران دچار پر فشاری خون هستند. آمار دیابت و فشارخون در تهران بالاتر از متوسط کشوری است.

قناعتی تاکید کرد: حدود دومیلیون نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش این دانشگاه در طرح پویش ملی سلامت بوده و تا الان ده درصد از جمعیت کنترل شده است.

او افزود: پویش ملی سلامت دیابت و فشار خون در مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت به صرت رایگان انجام می شود

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *