خانه / جشنواره / گذرگاه رفح بدون قید و شرط بازگشایی شود

گذرگاه رفح بدون قید و شرط بازگشایی شود

خبرگزاری قدس:
#بسته_کوتاه_خبری
#طوفان_الاقصی

🔸سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: ماموریت ما رسیدن به سنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه) و قتل اوست.

🔸خبرگزاری آکسیوس به نقل از برخی منابع اعلام کرد که دولت بایدن در تلاش برای فراهم کردن شرایط جهت دیدار صلیب سرخ با اسرای اسرائیلی در غزه است اما نمی‌خواهد این مسئله را به افزایش ورود کمک‌ها به غزه مرتبط سازد.

🔸شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه مدعی شد وزارت جنگ این رژیم خواستار موافقت با درخواست آمریکا برای افزایش مقادیر سوخت ارسالی به غزه شده است.

🔸گروهان‌های قدس اعلام کرد مجاهدان این گروهان‌ها وارد نبردهای شدیدی با اشغالگران اسرائیلی در محله التفاح در شرق غزه شدند و سه خودروی زرهی اسرائیلی را هم با راکت ضدزره تاندوم منهدم کردند.

🔸گردان‌های ابو علی مصطفی نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در شرق استان مرکزی غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد.

🆔@Qodsnewsagency

✅افشاگری جدید هاآرتص:
ژنرالهای ارشد اسرائیلی شب قبل از عملیات طوفان الاقصی برای بررسی حمله احتمالی به جنبش حماس، نشست فوری برگزار کرده بودند

🔸 ارتش اسرائیل با وجود هشدارهای سازمان اطلاعات درباره این حمله، اما ارتش مانع برگزاری جشنواره موسیقی «نوا» نشده بود.

🔸شرکت کنندگان در این نشست که در وزارت دفاع (جنگ) اسرائیل برگزار شد نتیجه گیری کرده بودند حماس در مرزها، تمرین نظامی برگزار می کرد اما برای حمله آماده نمی شود.

🔸شماری از مقامات ارشد اسرائیلی از جمله علوف تومیر بار فرمانده نیروی هوایی و اهارون حالیوا رئیس شعبه اطلاعات نظامی و رئیس تیپ تحقیقات در ارتش از جلسه رایزنی های ارشد که در شب پیش از حمله هفتم اکتبر برگزار شد کنار گذاشته شده بودند.

🆔@Qodsnewsagency

✅ عملیات‌های امروز گردان‌های قسام علیه ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه

🔸گردان‌های قسام پایگاه نظامی کیزوویم را با راکت‌های کم برد ۱۱۴ میلی متری رجوم هدف قرار داد

🔸حمله قسام به نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شرق خان یونس با خمپاره‌های کالییر سنگین

🔸قسام نیروها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی را در پایگاه نظامی صوفا و شهرک نیر اسحاق هدف حمله موشکی قرار داد.

🔸مجاهدان قسام گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را که در داخل خانه‌ای در شرق خان یونس پناه گرفته بودند، با راکت‌های ضدنفر و سلاح تیربار هدف قرار دادند.

🔸تک‌تیراندازان قسام به سمت ۴ نظامی اسرائیلی در شرق خان یونس شلیک کرده و آن‌ها را مستقیما هدف قرار دادند.

🔸قسام یک تانک مرکاوا و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال خان یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

🔸مجاهدان قسام ۱۲ خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

🔸تک‌تیراندازان قسام دو نظامی اشغالگر اسرائیلی را در منطقه القراره در شرق خان یونس هدف قرار دادند.

🔸قسام یک تانک اسرائیلی را در شرق خان یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

🔸قسام نیروها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی را در شمال خان یونس با تعداد زیادی گلوله خمپاره در هم کوبید.

🔸گردان‌های قسام پایگاه اسرائیلی رعیم را هدف حمله موشکی قرار داد.

🔸گردان‌های قسام نیروها و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهرک ماگین هدف حمله موشکی قرار داد.

🔸قسام در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، شهر اشغالی بئر السبع را هدف حمله موشکی قرار داد.

🔸قسام اعلام کرد خانه‌ای را در شرق شهر خان یونس که تعدادی از نظامیان اسرائیلی در آن پناه گرفته بودند، بمب‌گذاری و منفجر کرده است.

🔸گردان‌های قسام یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال شهر خان یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

🔸گردان‌های قسام دو تانک دیگر اشغالگران اسرائیلی را در محور شرق خان یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

🆔@Qodsnewsagency

🎥 تصاویری از لحظه تیراندازی مبارزان فلسطینی به ایست بازرسی «جرزیم» در نابلس در کرانه باختری

🆔@Qodsnewsagency

✅ آمریکا مدعی شد: پس از پایان جنگ غزه، دوره‌ای انتقالی وجود خواهد داشت

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:
🔸این کشور مخالف ایجاد منطقه حائل در داخل نوار غزه است.

🔸 آمریکا می‌داند که پس از پایان عملیات نظامی در غزه، یک دوره انتقالی وجود خواهد داشت.

🔸ما مخالف کاهش مساحت نوار غزه پس از جنگ هستیم و فعلا برای ارائه راه حل در مورد غزه پس از جنگ زود است.

🔸نمی‌توانیم بلافاصله پس از پایان جنگ در غزه، مدت دوره انتقالی را مشخص کنیم.

🔸نمی‌خواهیم این نزاع گسترده‌تر شود و شاهد جنگ بین حزب الله و اسرائیل باشیم.

🔸با شرکا و همپیمانان خود وضعیت غزه بعد از جنگ را بررسی خواهیم کرد و شرایطی را که متضمن امنیت فلسطینیان نباشد، نمی‌پذیریم.

🔸جنگ در غزه را تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است.

🆔@Qodsnewsagency

✅ امیرعبداللهیان: مرز رفح بدون قید و شرط باز شود

وزیر امور خارجه:
‏ 🔸از مقامات عالی مصر قویا انتظار می رود که مرز رفح را بدون قید و شرط برای ارسال دارو، غذا و سوخت به سراسر غزه باز کنند.

🔸امروز نگاه زنان و کودکان بدون آب، دارو و غذای غزه به مرز رفح و تصمیم قاطع مصر دوخته شده است.

🆔@Qodsnewsagency

✅ یائیر لاپید خطاب به نتانیاهو: باید کنار بروی زیرا هم فاجعه بزرگی برای اسرائیل رقم زدی

🔸اگر اتفاق هفت اکتبر در زمان نخست وزیری من اتفاق افتاده بود به کمتر از سر من راضی نمی‌شدی | تو باید کنار بروی زیرا هم فاجعه بزرگی برای اسرائیل رقم زدی و هم دیگر کسی به تو اعتماد ندارد!.

شورای امنیت، صهیونیست‎‌ها را وادار به توقف فوری و دائم جنایات در غزه کند

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام حمایت از اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: تنها اقدام موثر مورد انتظار از شورای امنیت، تصمیم فوری آن با عباراتی روشن و قاطع در وادار ساختن رژیم اسرائیل به توقف فوری، کامل و مداوم کلیه حملات و اقدامات نظامی خود در غزه، کرانه غربی فلسطین و علیه سایر کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از اقدام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در استفاده از اختیارات خود تحت ماده ۹۹ منشور ملل متحد جهت درخواست از شورای امنیت برای توقف حملات رژیم اسرائیل در غزه استقبال کرد.

وی گفت: همانگونه که دبیرکل نیز در نامه خود تأکید کرده است، گستردگی حملات به غزه، کشتار غیرنظامیان بویژه کودکان و زنان، تخریب اماکن غیرنظامی شامل بیمارستانها و کوچاندن اجباری بخش قابل توجهی از مردم غزه به سایر مناطق این باریکه، تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درخواست دبیرکل سازمان ملل از شورای امنیت برای متوقف ساختن حملات رژیم صهیونیستی و فراهم ساختن زمینه برای امدادرسانی فوری و کامل به مردم غزه را اقدامی کاملاً درست و در تطابق با وظایف و اختیارات قانونی دبیرکل دانست و افزود: چنین درخواستی از مسئولیتهای اخلاقی و انسانی وی در چنین شرایطی نیز بشمار می‌رود.

کنعانی تصریح کرد: اطلاعات مندرج در نامه دبیرکل سازمان ملل به رئیس شورای امنیت، با به تصویر کشیدن وخامت بسیار بالای اوضاع در غزه، ثابت می‌کند که اقدام فوری و جدی همه دولت‌ها و سازمانهای بین‌المللی ذیربط برای توقف حملات و جنایات رژیم اشغالگر و حمایت از مردم مظلوم غزه کاملاً ضروری و اجتناب ناپذیر است و در این راستا، مسئولیت اصلی با شورای امنیت سازمان ملل متحد است که از نظر حقوقی دارای وظایف صریح و قطعی در جلوگیری فوری از تجاوز و تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی است و باید به این مسئولیت خود سریعاً عمل کند.

کنعانی تاکید کرد: وضعیت بحرانی در غزه در سایه استمرار جنایات جنگی و نسل‌کُشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی و ابعاد حقوقی آن و تهدیدات تداوم این وضعیت علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی کاملا روشن و مستلزم اقدام فوری و قاطع شورای امنیت است و این شورا نمی‌تواند به هیچ بهانه ای در عمل به مسئولیتهای خود در این زمینه تعلل یا از انجام آنها شانه خالی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هرگونه مماشات، تعلل و انفعال شورای امنیت در این زمینه به منزله ترغیب و تشویق عملی نیروهای جنایتکار رژیم اشغالگر برای کشتار بیشتر مردم غزه، تخریب گسترده‌تر اماکن و اموال آنها و تشدید آوارگی و رنج و آلام بیش از دو میلیون فلسطینی ساکن در غزه بوده و معنی آن چیزی جز شراکت در این جنایات نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر لزوم اقدام فوری و قاطع شورای امنیت در عمل به مسئولیتهای قانونی خود در توقف فوری و کامل حملات جنایتکاران اسرائیلی علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری، تأکید می نماید که عباراتی مثل «توقف بشردوستانه» صرفاً بازی با کلمات بوده که فقط ارتکاب جنایات اشغالگران را به تأخیر می اندازد ولی متوقف نمی کند. بنابراین، تنها اقدام موثر مورد انتظار از شورای امنیت، تصمیم فوری آن با عباراتی روشن و قاطع در وادار ساختن رژیم اسرائیل به توقف فوری، کامل و مداوم کلیه حملات و اقدامات نظامی خود در غزه، کرانه غربی فلسطین و علیه سایر کشورهای منطقه است.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نامه ای بی‌سابقه به شورای امنیت بار دیگر بر لزوم برقراری «آتش‌بس بشردوستانه» در نوار غزه تاکید کرد و نسبت به «فروپاشی کامل و قریب‌الوقوع نظم عمومی» در این منطقه هشدار داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد با توجه به گستردگی تلفات انسانی در غزه نامه ای را با استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل به رئیس شورای امنیت ارسال کرده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

درختی قطع نشد ه

شهرچه خبر پاسخ سلاجقه رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست به روزنامه شرق در رابطه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *