خانه / اسلم قزوینی / حق وتو و نام اسرائیل باید حذف شود
حق وتو و نام اسرائيل بايد حذف شود
حق وتو و نام اسرائیل باید حذف شود

حق وتو و نام اسرائیل باید حذف شود

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن روز پنجشنبه به وقت محلی در نیویورک درباره پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان یافتن جنایات رژیم اسرائیل بحث و رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا از نیویورک، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوی اسلامی ایران روز پنجشنبه به وقت محلی با ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن درباره پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی بحث و رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برای رایزنی های بین المللی درباره اوضاع فلسطین و منطقه وارد نیویورک شد، روز پنحشنبه به وقت محلی برابر با ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ و ۴ آبان ماه جاری در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص قطعنامه مطروحه مجمع عمومی سازمان ملل گفتگو و تاکید کرد: این قطعنامه باید شامل ۳ عنصر باشد: آتش بس فوری، لزوم دسترسی و ارسال مستمر کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم مظلوم غزه، و مقابله با کوچ اجباری.

وزیر امور خارجه اردن نیز با محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، بر لزوم وجود سه‌عنصر مورد اشاره توسط وزیر خارجه ایران در قطعنامه پیشنهادی برزیل تاکید کرد.

طرفین همچنین بر ضرورت هم افزایی و همکاری کشورهای اسلامی در حمایت از حقوق مردم فلسطین تاکید کردند.

گروهی از کشورهای عربی قطعنامه‌ای را برای برقراری آتش بس فوری در غزه به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرده اند که از امروز پنچشنبه به وقت محلی، بررسی آن  در مجمع عمومی با حضور اعضای سازمان ملل آغاز شده است و کشورها نظرات و دیدگاههای خود را درباره تحولات منطقه و فلسطین بیان می کنند تا پس از پایان سخنرانی ها و نیز رایزنی های دیپلماتیک درباره پیش نویس، این قطعنامه به رای گذاشته شود.

منابع دیپلماتیک پیش از این، به خبرنگار ایرنا در نیویورک گفتند: گروهی از کشورهای عربی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای تصویب در مجمع عمومی سازمان ملل به منظور برقراری آتش‌ بس در نوار غزه توزیع کرده اند.

این منابع دیپلماتیک تصریح کردند: پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی خواستار تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و برقراری آتش بس  شده است.

عملیات طوفان الاقصی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین وارد بیستمین روز خود شده و رژیم اسرائیل در پی تلافی این حملات غافلگیر کننده، بمباران نوار غزه را آغاز کرده و گردان های القسام نیز در پاسخ ، تل آویو را موشک ‌باران کردند.

به گزارش ایرنا، دفتر اطلاع رسانی حماس در نوار غزه اعلام کرده است از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) گذشته، بمب افکن های رژیم صهیونیستی به طور میانگین در هر کیلومتر از خاک غزه ۳۳ تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته اند.

در پاسخ به بمباران های بی وقفه غزه از سوی بمب افکن های رژیم اسرائیل با بمب ها و تسلیحاتی غربی به ویژه آمریکا، گروههای مقاومت در عراق و سوریه نیز به سراغ پایگاه های آمریکایی در این دو کشور رفته اند و به بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پایگاههای آمریکایی ها، ۱۲ بار در عراق و سوریه میزبان دهها راکت مقاومت بوده است.

به گزارش ایرنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در نامه ای به «ولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، ضمن محکوم کردن نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازو کارهای حقوق بشری سازمان ملل انتظار دارد برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی اقدام کرده و حاکمان این رژیم را به دلیل جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی پاسخگو نمایند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *