خانه / اسلم قزوینی / در کربلا چه گذشت ۱۱

در کربلا چه گذشت ۱۱

حسینی:
نکاتی از قرآن ۱۰۰
اینطور نباشید که برای منفعت و سفر کوتاه آماده ولی برای سفر دراز و جهاد امتناع و سخت تان باشد. حتی با سوگند دروغ و نتیجه اش هلاکت است. مومنین هیچ گاه رخصت از جهاد با جان و مال نمی خواهند. خدا هم توفیق جهاد را از آنها که عذر ناموجه می آورند می گیرد. چرا که جز جاسوسی و فتنه انجام نمی دهند. سرانجام شان جهنم است. فتح شما برای آنها ناخوشایند است. و در شکست و شهادت می گویند ما پیش بینی کرده بودیم. بگو همه اتفاقات که به انسانها می رسد در کتاب الهی ثبت است. و توکل مومنین به خداست.

⚫ در کربلا چه گذشت؟ ⚫( ۱۱ )

🌹🌹 یاأَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ، ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً، فَادْخُلِی فِی عِبادِی، وَ ادْخُلِی جَنَّتِی.

تو اى روح آرام یافته! بسوى پروردگارت بازگرد در حالیکه هم تو از او خشنودى و هم او از تو خشنود است. پس در سلک بندگان(خاص و خالصم) در آى. و در بهشتم وارد شو! ۲۷ تا ۳۰ فجر.

فرمایش پروردگار با کاروانیان عشق به ولایت و امامت امام حسین علیه السلام.

ادامهء شرح واقعهء عاشورا.

👈 لازم به یادآوری است. منبع، کتاب ارزشمند نفس المهموم است به قلم دانشمند معظم شیخ عباس قمی، و ترجمهء آیت الله شیخ محمدباقر کمره ای.

🕌 ‌ظهر فردای عاشورا، زنان و کودکان را به زنجیر کشیدند، دستهای آنانرا با زنجیر، به گردنشان آویخته و با پای برهنه بر زمین داغ و زیر آسمان داغ، از میان اجساد بدون لباس و بدون سر عزیزانشان، عبور دادند. هیچکس اجازه نزدیک شدن به اجساد را نداشت.

به نزدیک کوفه رسیدند، مردم برای تماشا جمع شده بودند. زنی از آنان سوال کرد کیستید؟ گفتند آل رسول الله. آن زن گریست و برای آنان چادر و روبند جمع آوری کرد و به آنها داد.
امام سجاد که بشدت بیمار بود هم در این کاروان حضور داشت. احتمالا ایشان در کربلا بیمار شده اند. چون جایی اشاره نشده که ایشان در مسیر مکه به کوفه بیمار بوده اند. امام سجاد چنان بیمار بوده که در حملهء لشکر عمر بن سعد به خیمه ها، از کشتن امام، صرف نظر میکنند و می گویند خودش خواهد مرد.

اهل کوفه از دیدن وضع اهل بیت امام حسین، به گریه افتادند و شیون کردند.
👈 امام سجاد فرمود: شما برای ما شیون و گریه میکنید؟ پس چه کسی ما را کشت؟

💚 زینب کبری، به مردم اشاره کرد گوش کنید. نفسها در سینه حبس شد، زنگها را خاموش کردند، بانوی صبر و استقامت، سخن آغاز کرد: 👇

ای اهل کوفه! ای اهل لاف زن و پیمان گسستن و عقب کشیدن! هلا(آگاه باشید) گریه ها نیارامد و ناله ها فرو ننشیند. همانا مثال شما، مثال آن زنی است که رشتهء محکم خود را واتابد. و شما پیمان خود را وسیلهء دغل سازید، جز لاف و خودبینی و گزاف و دروغ در شما چیزی نیست. تملق گویی کنیزان و کرشمه نوازی دشمنان را شیوهء خود کرده اید، سبزهء پهنزارید یا زیور گورستان. هلا چه بد برای خود پیش آوردید که خدا بر شما خشم کرد و در عذاب ابد جا کردید. برای پدرم گریه میکنید؟!!! آری بخدا باید گریه کنید، زیرا شما را همان گریه شایسته است. پر بگریید و کم بخندید که چنان آلودهء ننگ و گرفتار رسوایی آن هستید که هرگز نتوانید آنرا شست.
چگونه خون زادهء خاتم نبوت و معدن رسالت از خود بزدایید که سید جوانان اهل بهشت و ستاد نبرد و پناهگاه همهء شما بود. برای شما جایگاه آرامش و سازش بود. درد شما را درمان میکرد و از پیشامدهای بد، شما را نگهداری میکرد. در ستیزه جویی با هم به او مراجعه میکردید، منطق درست شما به او تکیه داشت و او چراغ راه شما بود و چه بد باری برای قیامت خود به دوش گرفتید. نابودی، نابودی، سرنگونی.
تلاشها بر باد رفت و دستها از کار ماند و معامله، سرمایه را بر باد داد، در خشم خدا جا گرفتید و سکه خواری و گدایی بر جبین شما زدند.
وای بر شما، می دانید چه جگر گوشه ای از پیامبر پاره کردید؟ و چه پیمانی از او شکستید؟ و چه خاندان گرامی از او به بازار آوردید؟ و چه پردهء حرمتی از او دریدید؟ و چه خونی از او ریختید؟ چیز ناهنجاری آوردید که بسا آسمانها از هم فرو ریزد و زمین بپاشد و کوهها با خاک یکسان شود.
عروس عملیات شما بی مو، بی سابقه، بدنما، کور و زشت و کج خُلق است. عجب نکنید اگر که آسمان خون بارد؟ عذاب آخرت رسوا کننده تر است و آنان، یاوری نجویند. مهلت، شما را سبک سر نکند (فارغ از کاری که کرده اید، نمیشوید) زیرا کسی بر خدای عز وجل پیشدستی نتواند و خون خواهی از او فوت نشود. نه هرگز. پروردگارت برای ما و آنان در کمین است.

سپس اشعاری خواند و روی از کوفیان برتافت. و به نوحه سرایی و گریه پرداخت و مردم هم همنوا با او گریه و شیون میکردند.

👈 در این هنگام، امام سجاد عمهء خود را آرام کرد و به مردم اشاره کرد که سکوت کنند. سپس سخن گفتن را آغاز نمود.

/خطبهء امام سجاد،برای کوفیان،فرداإن شاءالله/

✅ تفسیر خطبهء حضرت زینب از زبان دانشمندمعظم، شیخ عباس قمی:
وقتی کسی، ناحق بر بشر مسلط شود، این بشر شریف را در منجلاب اخلاق فاسد سرنگون میکند. به او در برابر انجام خدمتهای ناروا، آفرین میگوید، نشانه های رنگارنگ بر سینهء او می آویزد و او را خودبین میسازد و او را دشمن ستا می نماید، چنین کسی، روی و زبانش خوش نما ولی نهادش پلید است. و در قسمت دوم خطبه، ریختن خون زادهء رسول الله و بی حرمتی به خاندان پاک ایشان را تاثیر بدی می داند که مردم از حکومت امویان گرفته اند. و در قسمت سوم، فوائد وجود امام و اوصاف او را بیان میکند.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۱۰۱
به منافقین بگو ما یا فاتح هستیم یا شهید که به بهشت میرویم ولی شما منتظر هلاک توسط ما و یا عذاب خدا باشید. لذا پرداخت هزینه جنگ هم چه دلخواه باشد یا اجبار مورد قبول نیست. چرا که نماز خواندن شان هم با کسالت است. مال و فرزندانشان هم متعجب تان نکند چون برای عذاب دنیا و سختی جان دادن شان است. قسم های همبستگی شان هم دروغ است. اگر سوراخی پیدا کنند مخفی می شوند. و در تقسیم بیت المال هم اعتراض دارند مگر به آنها بدهی.

نکاتی از قرآن ۱۰۲
مصرف بیت المال برای فقرا و محرومان و متصدیان این کار و تبلیغ اسلام و آزاد کردن بنده و مقروضین و در راه مانده و در راه خداست. منافقین برای راضی شدن شما قسم می خورند در حالیکه سزاوار است خدا را راضی کنند. بترسند از روزی که آیاتی بفرستیم که مشت شان را باز کند. در جواب تمسخر دین می گویند شوخی می کنیم. اگر عده ای از آنها بخشیده شوند ولی حتما عده ای را عذاب خواهیم کرد. آنها امر به منکر و نهی از معروف می کنند!

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

کبوتران حرم بهترین غذا

مردمی که از کمبود و گرانی گوشت رنج میبرند نمی‌دانند که کبوتران حرم بهترین منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *