خانه / اسلم قزوینی / در کربلا چه گذشت ۱۰

در کربلا چه گذشت ۱۰

حسینی:
نکاتی از قرآن ۹۶
پناهنده به اسلام را پناه داده تا سخن خدا را بشنود و به وطنش برسان. فریب زبان بازی منافقین را نخورید. اگر کافران بعد از بدعهدی به تمسخر دین پرداختند پیشوایان شان را بکشید. و چرا با آنها جنگ نکنید? نترسید و فقط از خدا بترسید. پیروزی شما التیام دل های امت های مومن است.
آیا فکر میکنید شما را بدون امتحان جهاد رها میکنیم. ساخت مساجد به دست مشرکین پذیرفته نیست. آیا ارزش سقای مسجد الحرام بودن با مجاهدین یکی است? بالاترین درجه برای مجاهدین گذشته از مال و جان برای خداست.

⚫در کربلا چه گذشت؟⚫ ( ۹ )

🌹🌹أُولَٰئِکَ یُجْزَوْنَ الْغُرْفَهَ بِمَا صَبَرُوا….

آنها هستند که در برابر شکیباییشان درجات عالى بهشت به آنان پاداش داده مى شود. و در آن، با تحیت و سلام رو به رو مى شوند. در حالیکه جاودانه در آن خواهند ماند. چه قرارگاه و محل اقامت نیکویى! ۷۵ و ۶ فرقان.

✅ مهمترین وصف عاشوراییان: شکیبایی.
شکیبایی یعنی حفظ آرامش و حفظ ثبات. یعنی تحمل، یعنی سست نشدن در راه رسیدن به هدف.

🖤کاش این واقعه حقیقت نداشت🖤

🕌 ‌مرحوم دکتر احمد بیرشک، واقعهء عاشورا را بر اساس مقاتل، زمانبندی کرده و حدود ساعات وقایع آنروز را مشخص نموده است.

🖤چهارشنبه دهم محرم سال شصت و یک هجری قمری، مصادف با چهارشنبه بیست و یک مهر سال پنجاه و نه هجری شمسی.

حدود ۴/۴۰ اذان صبح)پس از نماز، امام برای یارانش سخنرانی کرد و آنها را به صبر و جهاد دعوت نمود.

حدود۵)به دستور امام، زنان و کودکان را در یک خیمهء بزرگ جمع کردند و پشت آنرا خندق کنده، با خار و بوته پر کرده و آتش زدند تا دشمن نتواند از پشت به خیمه حمله کند و مردان، مقابل خیمه صف آرایی کردند (نمایش غیرت).

حدود۶، طلوع آفتاب)امام رو به سپاه دشمن، خطبه ای خواند.

حدود۷)بعضی از یاران امام با کوفیان سخن گفتند. در این هنگام امام فریاد زد هل من ناصر ینصرنی؟ حر، که طی روزها مشاهدهء اوضاع کربلا، منقلب شده بود، به سرعت به ندای امام لبیک گفت و به سپاه امام پیوست.

حدود۸)اولین تیر بدستور عمرسعد به سپاه امام پرتاب شد، پس از آن تیرباران کردند که پنجاه نفر از یاران امام شهید شدند.

حدود۹)سپاه کوفه از دو جناح به سپاه امام حمله کردند، پس از ساعتی مجبور به عقب نشینی شدند و عمر دوباره دستور تیرباران داد که پنجاه نفر دیگر هم شهید شدند.

حدود۱۱)امام دستور داد یکنفر یکنفر به میدان بروید. اصحاب اجازه ندادند تا زنده اند، کسی از بنی هاشم پای به میدان گذارد.

حدود ۱۱/۵۰)لحظه شهادت حبیب بن مظاهر، موقع اذان ظهر بود. امام برای انجام فریضهء نماز، مهلت خواست و به قاعدهء نماز خوف، شکسته نماز خواندند.

حدود۱۳)حالا همهء یاران امام شهید شده اند و نوبت به بنی هاشم رسیده. اولین نفر علی اکبر، فرزند امام به میدان رفت. نقل است دویست نفر را کشت اما تشنگی امانش نمیداد، بسوی پدر آمد جرعه ای آب خواست، پدر، لبهای او را بوسید و او را به میدان راهی کرد. پس از شهادت علی اکبر، هر که از بنی هاشم که در تیربارانها شهید نشده بود، یک به یک به میدان می رفتند و مقابل دیدگان امام، پس از نبردی جانانه به شهادت می رسیدند، برادرها، برادرزاده ها، خواهرزاده ها و عموزاده ها. امام، مردان خانواده را فقط در ظرف یکساعت از دست داد.

حدود۱۴)حالا فقط امام مانده و حضرت عباس. امام، او را برای آوردن آب به سمت فرات فرستاد و….. قمر بنی هاشم، جانسوزانه به شهادت رسید.

حدود۱۵، ۳بعد از ظهر)حالا امام، کودک شیرخوارش را به میدان می بَرد تا با کشته شدن او خباثت دشمن را که در همیشهء ایام، خصوصیات مشترکی دارند به مردم زمان خودش و نسلهای آینده نشان دهد. از یزید کافر و ابن زیاد جنایتکار و شمر خبیث، تا عمر بن سعد دنیاپرست و مردمانی که بوسیلهء پول و قلمشان، هر چه توانستند بر علیه امام شوریدند. و آنان که به دلیل حماقت، امام را تنها گذاشتند و آنان که فقط کافیست کسی مزاحم نماز و روزه و حجاب آنان نباشد، مشکل مالی هم نداشته باشند، دیگر برایشان فرقی نمی‌کند جامعه در چه وضعی است؟ جهان اسلام با چه مشکلاتی روبروست؟ آیا اسلام در خطر است یا نه؟ 👈همینکه اسلام آنان در خطر نباشد کافیست.
⚫همهء آنان با هم، طفل امام را بر روی دست او کشتند و اینگونه این طفل، مهر حقانیت پدرش شد.

🖤😔حالا نوبت خود امام است که به میدان برود. پس از وداع جانسوز از اهل بیت، امام راهی میدان شد. ابتدا کسی حاضر به مقابله نبود، اما کم کم دور امام را گرفتند و نبرد آغاز شد. پس از ساعتی، در حالیکه امام بسیاری از سپاه دشمن را از پای در آورده بود، نیمه جان از اسب به روی زمین افتاد. در این هنگام اسب امام به خیمه برگشت و اهل خیمه بیرون آمدند. عبدالله بن الحسن علیه السلام، خود را به عمویش رساند. او یازده سال سن داشت و از یکسالگی که پدرش را به شهادت رساندند، در دامان امام حسین بزرگ شده بود. اما دشمن خبیث به او رحم نکرد و او را در آغوش امام به ضربت شمشیر به شهادت رساند. در این لحظه امام، کوفیان را نفرین کرد که: خدایا باران آسمان و روییدنی را از ایشان بگیر.

حدود۱۶)لحظهء شهادت امام نزدیک میشود.

ادامهء پیغام و شهادت امام حسین، فرداإن شاءالله.

/ عزاداریها برای امام حسین، فقط اشک ریختن نباشد. او را بشناسیم و علل قیامش را درک کنیم. و بعد از اینهمه مصیبتی که بر اماممان وارد شده، دشمنانمان را تشخیص دهیم. دشمنان ما دشمنان دین ما هستند و جای هیچگونه چشم پوشی و اغماض هم نیست.

نکاتی از قرآن ۹۷
اگر پدران و پسران و برادران و همسران و فامیل و اموال جمع آوری کرده و ترس از کسادی تجارت تان و خانه های مایه دلخوشی تان از خدا و رسول و جهاد بیشتر دوست داشته باشید، پس منتظر امر خدا و پشیمانی باشید.
به یاد آورید جنگ حنین را که از کثرت لشکرتان مغرور شدید ولی به کارتان نیامد و همه فرار کردید. سپس خدا آرامش به قلب هاتان داد و لشکر نامرئی را فرستاد تا کافران را عذاب کنند.
مشرکین نجس هستند و از سال بعد حق ورود به مسجد الحرام را ندارند و اگر از کسادی می ترسید خدا از فضل خودش بی نیازتان می کند.

نکاتی از قرآن ۹۸
با اهل کتابی که به خدا و قیامت ایمان نیاورده و حرام خدا را حرام ندانسته و به دین اسلام نمی گروند جنگ کنید تا داوطلبانه و شکست خورده جزیه بدهند.
علما و راهبان و مسیح را خدای خود پنداشته و می خواهند نور خدا را خاموش کنند که خدا نگذاشته و به حد اعلی می رساند و دین اسلام را بر همه ادیان تسلط می دهد.
به کسانی که طلا و نقره را ذخیره می کنند و در راه خدا انفاق نمی کنند بشارت عذاب دردناک بده !
آن طلا و نقره ها را در جهنم به بدنشان به حالت مذاب چسبانده و می گویند بچشید !

⚫ در کربلا چه گذشت؟ ⚫ ( ۱۰ )

🌹🌹 إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ…..

به یقین کسانیکه گفتند: پروردگار ما خداوند یگانه است. سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل مى شوند که: نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتى که به شما وعده داده شده است. ما یاران و مددکاران شما در زندگى دنیا و آخرت هستیم، و براى شما هر چه دلتان بخواهد در بهشت فراهم است، و هر چه طلب کنید به شما داده مى شود! اینها وسیلهء پذیرائى از سوى خداوند آمرزنده و مهربان است. ۳۰ تا ۳۲ فصلت.

گفتگوی سفیران پروردگار است با کاروانیان عشق.

🕌 ‌‌‌عصر عاشورا، شهادت امام حسین.
قبلا عذرم را بخاطر بیان بعضی از جزئیات بپذیرید ⚫

حدود ۱۶)شمار زیادی از سپاه دشمن به دست امام حسین علیه‌السلام به هلاکت رسیدند. بسیاری از دلاوران و جنگاوران سپاه یزید سرنگون شدند و دیگر کسی جرئت به میدان آمدن نداشت.

امام حسین علیه‌السلام در حالیکه در اثر شدت مبارزه و گرما و تشنگی، ضعیف و ناتوان شده بود، لحظه‌ای ایستاد تا کمی استراحت کند؛ ناگهان، سنگی به پیشانی مبارکشان خورد. لباس خود را بالا زد تا خون صورتش را پاک کند، تیری سه شعبه از کمان حرمله، سینه مبارکشان را شکافت. آنگاه، سپاهیان عمر بن سعد توانستند با تیر و نیزه از هر طرف امام را مورد حمله قرار دهند..

🖤امام از اسب بر زمین افتاد. مدتی نسبتاً طولانی بر زمین کربلا بود، در حالیکه در خون خود می‌غلتید. کسی جرئت نزدیک‌شدن به او را نداشت (امان از دل زینب)، اما یک نفر، اشقی ترین اشقیاء، شمر ملعون توانست به پیکر نیمه جان امام، نزدیک شود. به ایشان رسید، زانو بر سینهء امام گذاشت، امام به چشمان او نگاه کرد، جهل و گمراهی در چشمانش موج میزد، امام او را به توبه و بازگشت بسوی خدا دعوت کرد، شکوه چشمان امام، شمر را گرفت. می گویند او نتوانست کار را تمام کند و بلند شد، و سنان بن انس، خبیث تر از شمر، به گودال آمد. از ترس اینکه مبادا شکوه چشمان امام، او را هم بگیرد، سر مبارک را بسمت خود کشید و از پشت، سر را برید (یاالله).
🖤سوزناکتر از آن اینست که قبل از لحظهء شهادت با گوشهء چشم خیمه ها را نگاه کرد و سپاه وحشی دشمن را دید که به آنها یورش بردند.

دو نفر، روز عاشورا ذبح شدند، یعنی زنده سر بریده شدند، امام حسین و طفل شیرخوارش. گردن کوچک این نوزاد، نتواست تیر سه شاخهء دشمن را تحمل کند و سر از بدنش جدا شد(در آغوش پدر !!!)

حدود ۱۷) امام، شهید شد. لباس او را غارت کردند، عمر ملعون، داوطلب طلبید برای تاختن بر بدن مطهر امام. گفته اند ده نفر که همگی حرام زاده بودند، داوطلب این عمل شنیع شدند. آنقدر بر بدن امام با اسب تاختند که سینه و پشت بدن، نرم شد (یاالله).

پس از آن، عمر لعنت الله علیه، دستور حمله به خیمه ها را صادر کرد. زبان از گفتن عاجز است، حتی نمیتوان به آنچه بر آنان گذشت فکر کرد. روی سنگها و تیغهای بیابان، به دنبال آنان می دویدند و آنانرا کتک می زدند، چادرهایشان را میکشیدند و آنانرا بر زمین می انداختند. خیمه هایشان را غارت کرده و به آتش کشیدند. این غارت و یورش وحشیانه به جمعی زن و کودک تشنه و گرسنه و مصیبت دیده و بی پناه، ساعتی بطول انجامید. پس از آن، عمر دستور توقف غارت را داد و زنان و کودکان را در خیمه ای جمع کردند. خیمه ای در کنار اجساد بدون لباس و بدون سر عزیزانشان. زنان و کودکان، خسته، مصیبت دیده و غمزده، غارت شده و تشنه، هراسان و لرزان، صورتها تفدیده، بدنها زخمی و تبدار، قلبها در طپش؛ حالا در تاریکی شب، در خیمه ای کنار هم و نزدیک اجساد عزیزانشان نشسته اند. حقیقتاً نمیتوان تصور کرد.

غریبانه ترین و سخت ترین شبی که روزگار به خود دیده. نه پیش از آن بوده و نه بعد از آن خواهد بود.

آنشب را به صبح رساندند. عمر ملعون، تا ظهر مشغول دفن اجساد لشکرش بود. پس از آن، زنان و کودکان را به زنجیر کشید و بعضا بر شترهای بدون جهاز سوار کرد با پای برهنه بر سنگهای داغ صحرای کربلا از بین اجساد عزیزانشان، آنها را عبور داد و به سمت کوفه برد. کسی جرئت نداشت به سمت اجساد برود وگرنه با تازیانه به جانش می افتادند.

مصیبت عظمایی که تاریخ بشریت به خود ندیده و نخواهد دید.

آنان اینهمه مصیبت کشیدند تا آخرین و کاملترین کلام خدا را برای بشریت حفظ کنند. همهء انسانها، همهء مسلمانها و همه شیعیان، مدیون آنان هستیم.

یازدهم محرم، کاروان اسرا به کوفه رسید.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

کبوتران حرم بهترین غذا

مردمی که از کمبود و گرانی گوشت رنج میبرند نمی‌دانند که کبوتران حرم بهترین منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *