خانه / اسلم قزوینی / عمل صالح بشرط ایمان

عمل صالح بشرط ایمان

به گزارش نهنگی پور
✨ عمل صالح به شرط ایمان قبول است✨ ( ۹ )

🌹🌹وَأُدْخِلَ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ ۖ تَحِیَّتُهُمْ فِیهَا سَلَامٌ.

و کسانى را که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، به باغهاى بهشتى وارد مى کنند. باغهایى که نهرها از پاى درختانش جارى است. به اذن پروردگارشان، جاودانه در آن مى مانند. و تحیت آنها در آن، سلام است. ۲۳ ابراهیم.

تفسیر: تحیت در آیهء فوق خوشامد و درودى است که خداوند به افراد باایمان مى فرستد و آنانرا با نعمت سلامت قرین مى سازد، سلامت از هر ناراحتى و گزند روحى و جسمى.

سپس می فرماید:

🌹أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ.

آیا ندیدى چگونه خداوند کلمهء طیبه را به درخت پاکیزه اى تشبیه کرده که ریشهء آن (در زمین) ثابت، و شاخهء آن در آسمان است؟! ۲۴
هر زمان میوهء خود را به اذن پروردگارش مى دهد. و خداوند براى مردم مُثَلها مى زند، شاید متذکر شوند (و پند گیرند). ۲۵ ابراهیم.

🟢 کلمه، هر سنت و دستور و برنامه و روش و عمل انسان و هر موجود پاک و پربرکتى را شامل مى گردد و همهء اینها مانند درخت پاکیزه اى است با ویژگیهای زیر:
۱. داراى رشد و نمو است، نه بى روح و جامد و بى حرکت.
۲. همهء اجزای آن پاک است و طیب. منظره و میوه و شکوفه و گل و سایه و نسیمى که از آن برمى خیزد همه پاکیزه است.
۳. ریشه اش (در زمین) ثابت است، بطورى که طوفان و تندباد نمى تواند آنرا از جا برکند. و توانایى دارد که شاخه هاى سر به آسمان کشیده اش را حفظ کند، زیرا شاخه هر چه سرکشیده تر باشد باید متکى به ریشهء قوى ترى باشد.
۴. در یک محیط پست و محدود قرار ندارد و شاخه هاى آن در آسمان است.
۵. این شجرهء طیبه، پربار و مولد است. اما نه در یک فصل خاص، بلکه در هر زمان میوه دارد.
۶. میوه دادنش نیز بى حساب نیست بلکه به اذن پروردگار است.

اکنون ببینیم منظور از این تشبیه چیست؟ مسلماً منظور، کلمهء توحید است و محتواى آن، و یک انسان موحد و بامعرفت، و یک برنامهء سازنده و پاک.

انسانهایی که تندباد حوادث و طوفان هاى سخت و مشکلات، آنها را از جا حرکت نمى دهد، افق فکرشان محدود به دنیاى کوچک نیست، حجاب هاى زمان و مکان را مى درند و بسوى ابدیت و بى نهایت پیش مى روند.
برنامه هایشان از سر هوى وهوس نیست بلکه همگى به اذن پروردگار و طبق فرمان اوست.
انسانهای بزرگ و باایمانی که حیاتشان مایهء برکت و مرگشان موجب حرکت است. آنها آثارشان و کلمات و سخنانشان، تاریخ پرافتخارشان، حتى قبرهاى خاموششان، همگى الهام بخش است و سازنده و تربیت کننده.
اینست معنی شجرهء طیبه.

❤ نمونهء بارز شجرهء طیبه، حضرت فاطمه زهراست، سلام و درود خدا و مومنین بر ایشان.

شجرهء طیبه باشیم.

💢مشخصات موشک هایپرسونیک «فتاح»

🔹موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است.

🔹این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

🔹برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

@khabar_fourie

✨ عمل صالح به شرط ایمان قبول است✨ ( ۱۰ )

🌹🌹إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ إِنَّا لَا نُضِیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا.

قطعا کسانیکه ایمان آوردند و کارهاى شایسته انجام دادند، (به آنها پاداش نیک مى دهیم) به یقین ما پاداش نیکوکاران را ضایع نخواهیم کرد. ۳۰ کهف.

تفسیر: تجسم اعمال، یکى از مهم ترین مسائل مربوط به رستاخیز است، آنچه در آن جهان است، بازتاب وسیع، گسترده و تکامل یافته اى از این جهان است، اعمال، افکار، روشهاى اجتماعى ما، و خوهاى مختلف اخلاقى در آن جهان، تجسم مى یابند، و همیشه با ما خواهند بود.

در آیهء بعد، جزئیات بیشتری از پاداش نیکوکاران در قیامت را فرموده است:

🌹🌹أُولَٰئِکَ لَهُمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ یُحَلَّوْنَ فِیهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَیَلْبَسُونَ ثِیَابًا خُضْرًا مِّن سُندُسٍ وَإِسْتَبْرَقٍ مُّتَّکِئِینَ فِیهَا عَلَى الْأَرَائِکِ ۚ نِعْمَ الثَّوَابُ وَحَسُنَتْ مُرْتَفَقًا.

آنها کسانى هستند که براى آنان باغهاى جاویدان بهشتى است. که نهرها از پاى درختان و قصرهایش جارى است. در آنجا با دستبندهایى از طلا آراسته مى شوند. و لباسهایى (فاخر) به رنگ سبز، از حریر نازک و ضخیم، در بر مى کنند. در حالیکه در آنجا بر تختها تکیه کرده اند. چه پاداش خوبى، و چه جمع نیکویى!! ۳۱ کهف.

آنها که براى حفظ پاکى و رعایت اصول عدالت، به گناهان و به تمام آنچه قرار است از راه نادرست بدست آورند پشت پا می زنند، و همهء سختیها و کاستیها را بخاطر خدا تحمل می کنند، در آنجا باغهائى از بهشت با نهرهائى از آب جارى، بهترین لباسها و زینتها، و شوق انگیزترین جلسات در انتظارشان خواهد بود، و این تجسمى است از نیت پاک آنها که مواهب را براى همهء بندگان خدا مى خواستند و با زورگویی و غرور و ستم، حق دیگران را ضایع نمیکنند و همه چیز را برای خود نمی خواهند.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۲۵۴
در بهشت نیکوکاران به مقام علیین می روند که فقط مقربان راه دارند.
در قیامت تمسخرها برعکس دنیا می شود. یعنی مومنین به کفار می خندند.
ای انسان با هر زحمتی شده بکوش، که به ملاقات خدا خواهی رفت.
مردند اصحاب اخدود، که مومنین را در چاله های آتش سوزاندن.
توبه نکرده هاشان در عذاب آتش هستند. خدا سخت انتقام است.
قرآن در لوح محفوظ است.

نکاتی از قرآن ۲۵۵
انسان از آب جهنده صلب پدر و بطن مادر خلق می شود.
روز قیامت همه اسرار برملا می شود.
قرآن را چنان به تو بیاموزیم که هرگز فراموشت نشود. و سختی ها را برایت آسان کنیم. فقط شقی ترین افراد از پیامت دوری گزینند.
رستگار شود هرکس که تزکیه کند. و نماز به جا آورد.
آیا مردم در خلقت شتر نمی نگرند? آسمان و کوهها و زمین چطور?
قسم به فجر و ده شب ( ذی حجه ) که بسیار عزیزند. همانا خدا در کمین ( ستمکاران ) است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *