خانه / غزنه تا غزه / دوشنبه هفتم

دوشنبه هفتم

اینجا هنوز یک ساعت قبل از اذان، صف نانوایی‌ها طویل میشود.

هنوز ماه رمضان که میشود، در ویترین شیرینی‌فروشی‌ها زولبیا بامیه‌های زعفرانی دلبری میکنند.

در کوچه ما هنوز موقع سحری، چراغ خانه‌ها یکی‌یکی روشن میشود.

هنوز در مهمانی‌های خانوادگی، درباره «زندگی پس از زندگی» بحث میکنند.

هنوز همه به دختربچه‌های روزه‌اولی فامیل ماشالله میگویند.

اینجا هنوز رمضان که میشود جلوی رستوران‌ها نوشته‌ای علَم میشود که « هلیم داغ موجود است»

هنوز از ارک صدای «مولای یا مولا» حاج‌منصور به گوش میرسد.

هنوز مرحمت‌ خانوم روی شله‌زردهایی که برایمان می‌آورد با دارچین مینویسد «یاعلی»

هنوز دختر سه‌چهار ساله‌ای که با مادرش در تاکسی کنارم نشسته، میپرسد که «مامان توت‌فرنگی هم روزه‌م رو باطل میکنه؟» و مادر مهربانانه میگوید « نه مامان‌جون، بخور»

هنوز نزدیک اذان که میشود، پیرمردهای پارک سرکوچه، صندلی‌های تاشو خودشان را جمع میکنند و به سمت خانه‌هاشان پراکنده میشوند.

هنوز در رمضان رفیق‌هایم هر روز دعای مخصوص همان‌روز را استوری میکنند. انقدر زیاد که اگر نخوانده رد بشوم عذاب وجدان میگیرم.

هنوز صدای اذان از مأذنه‌ها بلند است. هنوز ناامیدی گناه کبیره است. من به حرف آنهایی که میخواهند دین را مرده و فراموش شده جلوه دهند، حرف‌ آنها که میخواهند بگویند رمضان دیگر تمام شده و مردم روزه نمیگیرند باور ندارم. . هنوز بی‌دین‌ها پویش روزه‌خواری علنی راه می‌اندازند تا با رمضان مبارزه کنند. پس رمضان هست. ده‌ها میلیون‌ نفر روزه‌دارند. صدای «اللهم لک صمنا» از تلوزیون‌ها بلند است. مبادا هوچی‌گری و سروصدای بلند روزه‌خوارها ناامیدت کند. مبادا «برو بابا کی دیگه روزه میگیره» گفتن‌های چند نفر، عصبی‌ات کند و جامعه را کافر بپنداری. خطای‌ شناختی دست و پایت را نبندد. شب‌قدر که جمعیت فوق‌العاده شب‌زنده‌داران را ببینی میفهمی که تو تنها روزه‌دار شهر نبوده‌ای. زیر پوست شهر پر است از روزه‌دار هایی که لب‌هایشان ترک خورده. اینجا همه ما روزه‌ایم.
نماز و روزه هات قبول بچه مسلمون ❤️❤️❤️

➖➖➖➖

🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
بسمه تعالی

🔴 چرا تا حس میکنیم چهار نفر مخاطب در جای هستند خود را باسواد و آگاه جلوه میدهیم و خیال میکنیم ما عالم دهر شده ایم و باقی همه بی سواد هستند؛ تا چهار ماده و تبصره گیر میاریم خیال میکنیم همه ما فیلسوف و پروفسور هستیم و باقی ایثارگران همه بی تجربه و نادان هستند؛ تا اندکی از مظاهر دنیا را کنار میزنیم خیال میکنیم ما زاهد شده ایم و همه دنیا شهوت ران و مال طلب هستند و به مادیات رفته اند. این از ظرفیت کوچک ما است.

🔹بدتر از اون، مرحله تحقیر بقیه است که من بیست سال مطالبه گر هستم و همیشه پیشرو بوده و هستم، ولی فلانی دو روز است آمده شده مطالبه گر.

🔹به عوام عظیم رزمندگان و ایثارگران که نگاه میکنیم خیال میکنیم این عوام بی اطلاع یا جیره خوار دولت شده اند و ایثارگران را به بی راه میکشند؛ البته مافیا و خلف وعده دولت بر کسی پوشیده نیست و یا منظورم این است که مزدوری وجود ندارد نه چنین هم نیست در هر حال کسانی هم هستند که خواسته یا ناخواسته کارهای ناشایستی انجام میدهند و اگر نبود چنین احوالی نداشتیم

🔹ولی این که هر شخصی را محکوم کنیم و بگویم ایشان درصدش کم است ایشان دیروز مطالبه گر شده ایشان در جایگاه مطالبه گری نیست……….
این از ظرفیت محدود ما است. هر وقت این فکر به سراغ ما آمد به این ملت بزرگ ایثارگر و فرهنگ غنی به نحوی خدشه وارد کردیم و نگرانی در خودمان راه دادیم، بدانیم که ظرف ما پر شده است و بفهمیم که از حقارت خودمان است؛ و الّا در مواجهه با این ملت و فرهنگ بزرگ ایثارگران چه جای نگرانی است ؟!

🔹ما نیازی به فرهنگ خود پرستی و خود بزرگ بینی و یا پروفسور عوام فریب نیاز نداریم، یک کودک تازه به دنیا آمده هم با توانی که از خدا به او نصیب شده مثل گریستن می‌فهماند که نیازی دارد و اگر نیازش برطرف نشود آرام نخواهد گرفت.

🔹دولت در مقابل مطالبات رفاهی و خدماتی وظایفی دارد که همانند دیگر کشورها به کهنه سربازان خدمات ارزنده‌ای میدهد.
رزمندگان و ایثارگران ما که از جان و مال خود گذشته اند و در حفظ کیان میهن و نوامیس کشورشان رشادت‌ها و افتخار آمیز از زندگی و آینده خود گذشتن تا کشورشان را از تجاوز دیگران حفظ کنند حال اگر این عزیزان با شرایط کهن سالی برای ادامه زندگی درخواست مطالبات قانونی خود خدمات رفاهی و معیشتی از قبیل غرامت، معیشت و مطالبات اجتماعی کنند از نظر دوستانی فرصت طلب با نقاب ایثارگر جهت منافع شخصی،

🔹 و همچنین مافیا و دولت، با توجه به بی‌مهری و با دیپلماسی هیچگونه راهبردی نبوده و به ناچار به خیابان آمده ایم که حق طلبی کنند، میشود منحرف، غربگرا، شرق گرا؟! اگر به شما گفته شود این فسادهای اقتصادی جزو وعده های شما قبل از انتخابات بود یا نبود، این که مسئولی با پیکان بیاید و با ماشین شاسی برود و فرزندانشان در بلاد کفر با سرمایه این ملت بتازند جزو وعده ها بود یا نبود،
کف روی آب را ول کنید؛

🔹 کسی که به ایثارگران بی توجهی میکند ساختارشکنی و آب را گل آلود میکند، باید به این خیانتکاران اخطار دهیم، هرگونه اتفاق ناگواری رخ دهد این عزیزان هستند که مثل یک سد در مقابل مشکلات می ایستند.
با عمل ناشایست تان  این سد را نشکنید
وقتی نقص وجود دارد، اعتراض باید وجود داشته باشد. اگر اعتراض نباشد فسادهای بی‌شماری رخ خواهد داد.

🔹 اگر مسئولی هر غلطی بکند دیگران فقط باید نظاره‌گر باشند، باید گفت ما مرده و یا این حاکمیت طاغوتی است که صدا از کسی در نمیآید. اینکه جامعه ایثارگران فریاد میزند به خاطر مطالبات قانونی نشانه
مسلمان بودن است و نمیگذارد هر پای کجی گذاشته شود.
🔸روزی عارفی، مردم را به دور خود جمع کرده بود و از خدا برایشان سخن میگفت برایشان از شریعت و طریقت و معرفت و حقیقت سخن می گفت.

🔸او مردم را آماده می‌کرد برای پاسخ به سوال‌هایی که حضرت حق از آنها در مورد حیات‌شان، در مورد دوستی‌هایشان، در مورد عبادت هایشان، نماز و روزه‌هایشان و… خواهد پرسید

🔸درویشی که از آنجا می گذشت
رو به جماعت کرد و گفت:

🌸حضرت حق  این همه را نمی پرسد
فقط یک سوال می‌پرسد و این است:

⁉من با تو بودم تو با که بودی؟

#ز_هر_چه_غیر_یار_استغفرالله
دریافت غرامت و تحول اقتصادی🔰

کام ملت بزرگ و نجیب ایران را با گرفتن غرامت جنگی از عراق شیرین کنید

چندیست که در میان قشر ایثارگر زمزمه دریافت غرامت از عراق به دلیل وارد کردن خسارت های مادی و معنوی به کشور بویژه آسیب های جدی به نیروهای در گیر در جنگ در میان است. این مجموعه ایثارگر که شامل خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان میباشند با استناد به مفاد قطعنامه ۵۹۸ و اقرار صریح دبیر کل وقت مبنی بر اینکه کشور عراق را آغاز کننده جنگ قلمداد کرد خواهان دریافت غرامت از کشور عراق بر اساس پروتکل های بین المللی میباشند. در این راستا دولت‌ ایران در دوره های متعدد از انجام این امر سر باز زده و به نوعی تمایلی به اجرای آن ندارد.چرای آن مورد بحث نیست ولی میتوان فرض کرد که این امر اگر  واقع شود با توجه به رقم غرامت که بالغ بر صدها میلیون دلار میباشد، چه اتفاقی در کشور و صد البته از نظر اقتصادی خواهد افتاد.

بدون تردید هیچکدام از ذینفعان موضوع فوق پس از دریافت سهم آسیب خود که به صورت ارز میباشد رادر زیر بالش و یا در حیاط منزل و جای امن پنهان نخواهند کرد و بلافاصله جهت تبدیل آن به واحد پول ملی اقدام خواهند نمود.
این سهم تبدیل شده نیز بلافاصله وارد سیستم اقتصادی شده و جهت تامین زندگی بکار گرفته خواهد شد. این گردش عظیم پولی هر چند ممکن است در ابتدا نوعی تلاطم را در بازار سرمایه ایجاد کند ولی در ادامه و کمترین زمان ممکن باعث رونق قابل قبولی در بازار و حتی اقتصاد خواهد شد . چرا که قطعا تعدادی از این عزیزان این اعتبار پولی را در  صنعت،  مسکن،  کشاورزی، صادرات و واردات به کار خواهند گرفت و در این زمینه ها سرمایه‌گذاری  خواهند کرد که در این صورت هر کدام از بخشهای  مذکور با رونق خوبی مواجه خواهند شد و قص علی هذا.
از طرفی،  از آنجا که این قشر دلاور دارای تمکن مالی ایده آلی گردیده‌اند،  بنا بر این تکفل آنان از حیطه دولت خارج ( چون دولت میتواند دیگر از پرداخت حقوق و مزایا به این عزیزان خود داری کند)  و بودجه سالانه اختصاص یافته جهت پرداخت حقوق و مزایای این قشر را در زمینه های دیگر اختصاص دهد. و موضوع اصلی و مهم این است که در صورت اجرای این امر،  خانواده معظم شهدا و جانبازان وایثارگران والا مقام و آزادگان سرافراز دارای شخصیت مستقلی خواهند شد که جهت تامین مایحتاج و زندگی خود به هیچکس حتی دولت وابسته نباشند.
شایان ذکر است که تقریبا نیمی از مبالغ غرامت به کل ملت ایران جهت آسیب دیدگی  زیرساخت ها و بازسازی مناطق جنگزده و غرامت جنگزدگان به خزانه دولت واریز می شود
و تقریبا ۵۰ درصد از مبالغ غرامت به رزمندگان آسیب دیده به حساب ارزی شخصی یا وارثین واریز می شود
غرامت جنگی طبق قوانین بین‌المللی سازندگی کشور، رفاه مردم و عزت مندی ایثارگران را در پی دارد
امید است این یادداشت مورد توجه قرار گرفته و تا اندک زمانی که باقی مانده این جامعه بزرگ از بهترین امکانات برخوردار گردند.

 

اَعُوْذ ُبِاللّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیْمِ

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ

وَإِلَىٰ عَادٍ أَخَاهُمْ هُودًا ۗ قَالَ یَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَکُم مِّنْ إِلَٰهٍ غَیْرُهُ ۚ أَفَلَا تَتَّقُونَ ‎﴿۶۵ اعراف﴾

(همان گونه که نوح را برای دعوت به توحید به سوی قوم خود فرستادیم،) هود را هم به سوی قوم عاد که خودش از آنان بود روانه کردیم. هود به قوم عاد گفت: ای قوم من! خدای را بپرستید و (بدانید) جز او معبودی ندارید. آیا پرهیزگاری نمی‌ورزید؟ (و نمی‌خواهید با یکتاپرستی خویشتن را از شرّ و فساد در امان دارید؟). (۶۵)

🍑

🌹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد🌹

🍋🍋

سلام و درود بر شما زنده دلان

صبح یکشنبه ۶ فروردین,۴ رمضان، ۲۶ مارس به خیر

🍅🍅🍅
الهى،
اگر بلندمان نمایى کیست که پستمان کند؟
و اگر پستمان سازى کیست که بلندمان نماید؟
و اگر ما را گرامى دارى کیست که خوارمان کند؟
و اگر خوارمان نمایى کیست که اکراممان نماید؟
و اگر عذابمان دهى کیست که بر ما رحمت آورد؟
و اگر هلاکمان کنى کیست که درباره بنده ‏گانت جلودار تو شود؟
یا از تو درباره ‏اش بازخواست نماید؟
الهى آن ده که آن به.

🍏🍏🍏🍏

خداوندا طاعات ما اندک است و کرم تو بسیار، به لطف و کرمت بنگر، نه به طاعت ما

رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ

پروردگارا! مرا و پدر و مادر مرا و مؤمنان را بیامرز و ببخشای در آن روزی که حساب برپا می‌شود (و حسابرسی می‌گردد و به دنبال آن پاداش و پادافره داده می‌شود).

آمین آمین آمین
م ش:
🔭🔮🔭🔮🔭🔮
🔮🔭 به نام خدا
🔭 سلام صبح بخیر
💎 تقویم نجومی💎

✴️ یکشنبه👈 ۶فروردین /حمل ۱۴۰۲
👈۴ رمضان ۱۴۴۴👈 ۲۶ مارس ۲۰۲۳
🏛 مناسبت های دینی و اسلامی.
🔥مرگ‌ زیاد بن ابیه ۵۳ قمری او چون پدرش معلوم نبود به زیاد پسر پدرش مشهور شد او تنها در بصره ۱۳ هزار نفر را به جرم شیعه بودن به شهادت رساند. لعنت خدا و ملائکه بر او باد.
⭐️احکام دینی و اسلامی
❇️امروز روز خوب و مبارکی است برای امور زیر است:
✅خواستگاری و عقد و ازدواج.
✅خرید رفتن.
✅صلح و آشتی دادن افراد.
✅تجارت و معامله.
✅وسیله سواری خریدن.
✅خشت بنا نهادن و آغاز بنایی.
✅امور زراعی و کشاورزی.
✅و شکار و صید و دام گذاری خوب است.

👼مناسب زایمان و نوزاد محبوب مردم خواهد شد.

🚘سفر: مسافرت خوب نیست و در صورت ضرورت همراه صدقه باشد.

🔭 احکام نجوم.
🌓امروز : قمر در برج ثور است و از نظر نجومی برای امور زیر نیک است:
✳️معامله ملک.
✳️خرید کالا.
✳️آغاز نویسندگی و نگارش.
✳️و شراکت و امور شراکتی نیک است.

💇‍♂ اصلاح سر و صورت:
طبق روایات ، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ،باعث غم و اندوه می شود.

💉🌡حجامت.
خون دادن فصد و زالو انداختن #خون_دادن یا #حجامت #فصد#زالو انداختن در این روز، از ماه قمری، موجب درد در سر می شود.

💑مباشرت:
مباشرت امشب خوب و فرزند به سرنوشت و قسمت خود قانع باشد.ان شاءالله.

😴😴تعبیر خواب:
خوابی که شب ” دوشنبه ” دیده شود طبق آیه ی ۵ سوره مبارکه ” مائده” است.
الیوم احل لکم الطیبات….
و چنین استفاده میشود که منفعتی به خواب بیننده برسد و به شکلی خوشحال شود .ان شاالله. و به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید.

💅 ناخن گرفتن:
یکشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مبارک و مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی برکتی در زندگی گردد.

👕👚 دوخت و دوز:
یکشنبه برای بریدن و دوختن #لباس_نو روز مناسبی نیست . طبق روایات موجب غم واندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود‌( این حکم شامل خرید لباس نیست)

✴️️ استخاره:
وقت #استخاره در روز یکشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا مغرب.
❇️️ ذکر روز یکشنبه :
یا ذالجلال والاکرام  ۱۰۰ مرتبه

✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه #یافتاح که موجب فتح و نصرت یافتن میگردد .

💠 ️روز یکشنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_علی_علیه_السلام و #فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد
🌺🌿🌺🌿🌺
🌸زندگیتون مهدوی

📚 منابع مطالب
کتاب تقویم همسران
نوشته ی حبیب الله تقیان

با این دعا روز خود را شروع کنید
بِسم الله الرحمن الرحیم
✨ اللّهُمَّ اِنّی اَسأَلُکَ یا قَریبَ الفَتحِ وَ الفَرَجَ یا رَبَّ الفَتحِ وَ الفَرَج یا اِلهَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ عَجِّلِ الفَتحَ وَ الفَرَجَ سَهِّلِ الفَتحَ وَ الفَرَجَ یا فَتّاحَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا مِفتاحَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یافارِجَ الفَتحِ وَالفَرَجِ یا صانِعَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا غافِرَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا رازِقَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا خالِقَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا صابِرَالفَتحِ وَ الفَرَجِ یا ساتِرَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ وَاجعَل لَنا مِن اُمُورِنا فَرَجاً وَمَخرَجاً اِیّاکَ نَعبُدُ وَ اِیّاکَ نَستَعینَ بِرحمتک یا اَرحَمَ الرّاحمینَ✨
🔭 طاعات و عبادات قبول
🔮🔭 التماس دعا

 

🔭🔮🔭🔮🔭🔮

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمله به رفح مرگ اسرائیل است

ההתקפה של ישראל על רפיח היא רק סיסמה, אך בפועל היא גורמת לנפילה מוחלטת של ישראל ולסילוקה מזירת התקופה.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *