خانه / جشنواره / معاون وزارت خارجه

معاون وزارت خارجه

اطلاع رسانی رویدادها و برنامه ها (ویژه رابطین خبری):
علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه امروز در ادامه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران درخصوص حل و فصل بحران یمن، با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه جدید دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ، به صورت ویدئویی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

در این گفت وگو، طرفین آخرین تحولات مرتبط با تحولات جاری در یمن و همچنین آتش بس و راهکارهای همکاری بین طرفین درگیر در یمن را مورد بررسی قرار دادند.
مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان بر تداوم نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران به منظور دستیابی به صلح عادلانه از طریق راه حل سیاسی ، بویژه رفع کامل محاصره مردم یمن تاکید کرد.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با ابراز خرسندی نسبت به تلاش های سازنده جمهوری اسلامی ایران در جهت حل بحران یمن، خواستار تداوم این همکاری‌ها برای استقرار صلح در یمن شد.

دکترصفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که در راس هیأتی سرگرم دیدار از اوگانداست، عصر امروز چهارشنبه با یووری موسوینی رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رییس جمهور اوگاندا ضمن ابلاغ سلام و درود به مقام معظم رهبری و رییس جمهور اسلامی ایران، به چهار بار سفر گذشته خود به ایران اشاره کرد و اظهار داشت میزبان سه رییس جمهور سابق ایران بوده و خوشحال خواهد بود که میزبان دکتر رییسی رییس جمهور ایران در کامپالا باشد.

دکترصفری هم ضمن ابلاغ سلام دکتر رییسی به موسوینی، ریاست وی بر جنبش عدم تعهد در سال آینده را تبریک گفت.

در این ملاقات بر ضرورت افزایش همکاری های اقتصادی، سیاسی و بین المللی دو کشور تاکید و در خصوص موارد زیر توافق به عمل آمد:
اعزام هیات مقدماتی کمیسیون مشترک و بدنبال آن برگزاری کمیسیون همکاری در تهران،
صادرات دارو تجهیزات پزشکی، محصولات نانو تکنولوژی بایو تکنولوژی، IT ، و تجهیزات ارتوپدی به اوگاندا،
همکاری بانکی،
اعزام گروه تحقیقات پزشکی به اوگاندا جهت بررسی نحوه همکاری در بخش بیماری های دام،
خرید محصولات کشاورزی،
همکاری در زمینه نفت و انرژی،
تولید موتور سیکلت برقی و تراکتور در اوگاندا،
سرمایه گذاری مشترک در زمینه های مورد علاقه دو کشور.

ملاقات وزیر حمل و نقل و زیر ساخت نیکاراگوئه با دستیار وزیر و مدیر کل آمریکا وزارت امور خارجه

“اسکار موخیکا” وزیر حمل و نقل و زیرساخت نیکاراگوئه که بمنظور شرکت در رویداد شهرهای خواهر خوانده تهران، به کشورمان سفر کرده است، روز گذشته با عیسی کاملی دستیار وزیر و مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و در باره دستور کار جاری ارتقا همکاری های دو کشور گفتگو کرد .
در این دیدار، دستیار وزیر و مدیر کل آمریکای وزارت امور خارحه کشورمان با اشاره به مشترکات و نیز مواضع انقلابی دو کشور ایران و نیکاراگوئه، از روند رو بِه گسترش روابط دو کشور در ابعاد مختلف ابراز خرسندی نمود و خواستار به کار گیری ظرفیتها و توانمندی های علمی و فنی در مسیر توسعه همکاریها شد.

وزیر حمل و نقل و زیر ساخت نیکاراگوئه نیز با یادآوری تقارن تاریخی پیروزی انقلاب های دو کشور، جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه را پرچمدار صلح و مدافع حق تعیین سرنوشت عنوان و اظهار داشت که فرصت ها و زمینه های متعددی برای گسترش و تحکیم روابط دو کشور وجود دارد و بایستی از زمینه یاد شده برای ارتقا روزافزون روابط کمال بهره برداری به عمل آید.
وی آشنایی نزدیک با توانمندی های فنی و علمی و بازدید از برخی دستاوردهای ایران را یکی از اهداف سفر خود ذکر کرد.

دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و هیات همراه در ادامه دیدار خود از کامپالا امروز با وزیر تجارت و صنایع و همچنین وزیر کشاورزی اوگاندا ملاقات و طی آن راه های گسترش روابط مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این ملاقات ها برگزاری قریب الوقوع کمیسیون مشترک همکاری ها، افزایش حجم مبادلات تجاری، سرمایه گذاری در بخش های قهوه ، دام نفت، صنایع کوچک و محصولات کشاورزی و تاسیس مرکز نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در اوگاندا مورد تاکید قرار گرفت.

طرفین با اشاره به ضرورت اجرایی شدن اسناد همکاری، تبادل هیات های سیاسی و اقتصادی برای ارزیابی نحوه تحکیم روابط را مورد توافق قرار دادند.

آقامیری معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی هم که همراه با این هیئت در کامپالا حضور دارد، با همتایان خود در اوگاندا ملاقات و در زمینه های مورد علاقه دو کشور مذاکرات مفیدی را به عمل آورد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *