خانه / اندیشکده راهبردی / در بنیاد شهید هم اختلاس شد

در بنیاد شهید هم اختلاس شد

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز

🔰رونمایی از اختلاس ۵ هزار میلیاردی در بنیاد شهید بدون ذکر نام اختلاس گران

🔸حسن قاضی زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید به تازگی در گفت و گویی با خبرگزاری تسنیم «وابسته به سپاه»گفته است: یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد شهید انقلاب اسلامی «حدود پنج هزار میلیارد تومان» اختلاس کرده است.

🔸قاضی زاده هاشمی اما نامی از شرکت مذکور نبرده است، او حتی کدهای مشخصی هم برای افشای دست‌اندرکاران این فساد در مصاحبه خود ارائه نداده است.

🔸مهم ترین بخش اظهارات اخیر رئیس بنیاد شهید این قسمت است که گفته: «ما هنوز حجم خساراتی که وارد شده و اختلاس‌هایی که اتفاق افتاده است را نمی‌دانیم و فقط یکی از شرکت‌ها حدود پنج هزار میلیارد تومان اختلاس کرده است».

🔸او همچنین افزوده که به دلیل بالا بودن رقم این اختلاس، از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواسته است تا ورود ماجرا شوند و موضوع را بررسی کنند.

🔸با توجه به اینکه ده‌ها شرکت زیرنظر سازمان اقتصادی بنیاد شهید، نظیر مجموعه اقتصادی کوثر، سازمان اموال و املاک بنیاد شهید، شرکت سرمایه‌گذاری شاهد، بانک دی و بانک ایران زمین و … مشغول فعالیت هستند، هنوز مشخص نیست کدام یک از شرکت ها به تنهایی مرتکب اختلاس پنج هزار میلیاردی شده است.

🔸در ماه های اخیر، خبر بازداشت چند تن از مدیران بانک دی، منجر به افشای تخلفات گسترده آنها شد، اما هنوز برای اینکه گفته شود اختلاس مذکور در این بانک اتفاق افتاده است، اندکی زود است.

🔸با اینکه مجلس نهم در سالهای آخر عمر سیاسی خود، هیاتی برای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تشکیل داده بود اما گزارش آن هیأت، به دلیل آنچه فشارهای سیاسی خوانده شد در صحن علنی مجلس قرائت نشد.

🔸متاسفانه، مشکلات خانواده های جانبازان و شهدا در یک دهه اخیر منجر به وضع ناخوشایندی شده است و ادامه پنهانکاری درباره اتفاقات رخ داده در این بنیاد می تواند به فضای ترس و بی اعتمادی در میان خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دامن بزند.

#صبح_ما
@sobhema_ir

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini0

گروه: غزنی تا غزه

در حالیکه مردم نان ندارند بخورند،انفال و اموال عمومی برای پس انداز نیست بلکه برای تقسیم کردن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *