خانه / اندیشکده راهبردی / کل ارز باید در بین مردم تقسیم شود.
کل ارز و ریال حاصله باید بین مردم تقسیم شود، خود آنها بتوانند مدیرت کنند و دارو یا غذا بخرند. این همان چیزی است که خدا ورسول عمل می کردند. وحضرت علی ع هم

کل ارز باید در بین مردم تقسیم شود.

اختصاص ۶۹ درصد ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ به کالای اساسی و دارو

به گفته مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلا، ۵۲۷ میلیون دلار معادل ۶۹ درصد کل ارز عرضه‌شده در مرکز، از اول سال تاکنون به کالای اساسی و دارو به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان اختصاص یافت.

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما  ،  علی سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ارتباط با شبکه خبر اعلام کرد: تامین ارز برای سه گروه اصلی از اول سال تا کنون به این صورت بوده است که برای کالا‌های اساسی و دارو به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان معادل ۶۹ درصد کل ارز اختصاص یافت.

به گفته مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در فروردین ۱۴۰۳ ارز برای کالای اساسی، گندم، دانه‌های روغنی، _نهاده‌های دامی به میزان ۵۴۶ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع برای کالای اساسی و دارو در یک ماه امسال ۶۲۱ میلیون دلار ارز به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان تامین شد.

سعیدی در مورد نرخ ارز امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، بیان داشت:در بازار اسکناس دلار به نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۵ تومان، یورو ۴۶ هزار و ۴۱۹ تومان، درهم امارات ۱۱ هزار و ۸۶۲ تومان مبادله شد.

به گفته وی، در تالار حواله ارز، حواله دلار ۴۰ هزار و ۶۴۵ تومان، حواله یورو ۴۳ هزار و ۳۰۹ تومان، حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۶۷ تومان مبادله شد. همچنین برای ارز صنایع محتلف به نرخ دلار ۴۱ هزار تومان به میزان ۲۷ درصد و برای ارز خدمات به نرخ ۴۳ هزار تومان و به شکل اسکناس ۴ درصد کل ارز تامین شد. میانگین کل نرخ ارز تامین شده در یک ماه سال جاری به نرخ ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان تامین ارز شد.

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلا خاطرنشان کرد، در سه هفته اول سال یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، در هفته قبل ۹۸۰ میلیون دلار و از اول سال تا کنون ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای تجارت تامین شد. برای کالای اساسی و دارو در ۳ هفته اول ۳۹۲ میلیون دلار، هفته قبل ۲۲۹ میلیون دلار و از اول سال تاکنون ۶۲۱ میلیون دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان تامین شد.

در مرکز مبادله برای کالا‌های تجاری در ۳ هفته اول سال ۹۲۶ میلیون دلار، در هفته قبل ۶۰۵ میلیون دلار و از اول سال یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار تامین ارز شد.

به گفته سعیدی ارز واردات در مقابل صادرات در ۳ هفته اول ۳۹۶ میلیون دلار، در هفته قبل ۱۳۱ میلیون دلار و از اول سال ۵۲۷ میلیون دلار تامین شد.

در بخش خدمات در ۳ هفته اول ۷۸ میلیون دلار، در هفته قبل ۱۵ میلیون دلار و از اول سال تاکنون ۹۳ میلیون دلار تامین ارز شد. در مجموع در سه هفته اول سال یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، در هفته قبل ۹۸۰ میلیون دلار و از اول سال تا کنون ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار تامین ارز شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

وسیع شدن صحن عین‌علی و زینعلی

پس گردنی زدن به: ترامپ

پس گردنی زدن به: ترامپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *