خانه / جشنواره / تجاوز ترکیه به عراق بی پاسخ نمی‌ماند و حزب الله اقدام خواهد کرد

تجاوز ترکیه به عراق بی پاسخ نمی‌ماند و حزب الله اقدام خواهد کرد

خصمانه خود می‌شود.

 

به گزارش روسیا الیوم، گردان‌های حزب الله عراق گفت، تجاوز مستمر ترکیه به عراق نه تنها نقض حاکمیت این کشور بلکه اهانت به ملت و کسانی است که ادعا می‌کنند نماینده دولت عراق هستند.

 

این جریان دولت را متهم کرد و گفت، دولت چیزی جز سکوت در برابر تجاوزات نمی‌داند.

 

در این بیانیه آمده است: اقدامات ترکیه تنها با ایجاد معادلات بازدارندگی امنیتی، اقتصادی و تجاری که منافع این کشور در عراق را تضعیف می‌کند، متوقف می‌شود تا در سیاست‌های خصمانه خود بازنگری کند.

 

گردان‌های حزب الله افزود: همدستی دولت و برخی گروه‌های سیاسی و تسلیم شدن آنها همان چیزی است که به واسطه آن سلطه‌جویان جرات کرده‌اند سرزمین ما را اشغال کنند و جنایات فجیعی را علیه مردم بیگناه مرتکب شوند و بدون رعایت اصول حسن همجواری و احترام به حاکمیت، همچنان عراق را از سهم آب خود در دجله و فرات محروم کنند.

 

این جریان در پایان بیانیه خود آورده است: ملت و مقاومت عراق در آمادگی کامل برای مقابله با این تجاوز و پاکسازی خاک کشور از لوث اشغالگری ترکیه هستند و این کشور باید از اشغالگران منفور آمریکایی درس بگیرد و ببیند که چگونه مقاومت اسلامی، تلخی شکست و ذلت عقب نشینی و خروج را به آنها چشاند.

 

بنا بر این گزارش، ترکیه از آوریل گذشته عملیات نظامی را در شمال عراق آغاز کرد با این استدلال که “حزب کارگران کردستان”(پ‌ک‌ک) را هدف قرار می‌دهد؛ گروهی که آنکارا آن را تروریست می‌خواند

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *