خانه / اندیشکده راهبردی / مناطق نفت خیز

مناطق نفت خیز

🔺معاون وزیر نفت خبر داد

*🔹تاکید بر جذب نیروهای بومی/سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری برای توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان/اولویت طرح های مسئولیت‌های اجتماعی برای شرکت ملی نفت*

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری برای اجرای فاز دوم توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی نفتخیز، دکتر محسن خجسته‌مهر در نشست بررسی مشکلات شهر مسجدسلیمان که روز پنجشنبه(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) برگزار شد، اظهار داشت: تفاهم نامه فاز دوم توسعه میدان نفتی مسسجدسلیمان با شرکت های داخلی امضاء شده و مطالعات آن در حال انجام است.

وی گفت: در این طرح که با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰۰ میلیون دلاری انجام می‌شود، حفاری ۱۵ حلقه چاه، نوسازی بخشی از تاسیسات موجود و لرزه نگاری سه بعدی این میدان پیش‌بینی شده است.

خجسته‌مهر گفت: این سرمایه‌گذاری هم از نظر ایجاد ظرفیت جدید برای آبادانی منطقه و هم اجرای مسئولیت‌های اجتماعی حائز اهیمت است و از طرح‌های اولویت دار و جدی شرکت ملی نفت ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم تا پایان سال وارد کار اجرایی این طرح شویم بیان داشت: در این طرح علاوه بر نگهداشت تولید، توسعه بخشی از میدان مسجدسلیمان به نام یال شمالی میدان انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین به طرح توسعه ۵ مخزن در مسجدسلیمان در قالب پروژهای EPC , EPD  اشاره کرد و گفت: ارزش سرمایه‌گذاری این پروژها حدود ۵ هزار میلیارد تومان است که ظرفیت بسیار بزرگی از نظر اشتغال و مسئولیت اجتماعی منطقه ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این پروژها باید شتاب بیشتری داشته باشند گفت: در این ارتباط طی نشستی که هفته گذشته با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد رفع مشکلات احتمالی از جمله در زمینه تامین کالا و پرداختی به پیمانکاران مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد موانع موجود برطرف شود.

خجسته‌مهر در ادامه با بیان اینکه در شرکت ملی نفت ایران ۷۰۰ میلیون دلار برای بازسازی و نوسازی تاسیسات اختصاص داده شده است اظهار داشت: بخش عمده این اعتبار مربوط به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که نوسازی و بازسازی تاسیسات مسجدسلیمان نیز در برنامه قرار دارد و از این طریق کاهش آلاینده‌های محیط زیست را خواهیم داشت.

دکتر خجسته‌مهر همچنین به پروژه بیمارستان مسجدسلیمان اشاره داشت و گفت: مشکلی برای تخصیص منابع مالی مورد نیاز تکمیل بیمارستان مسجدسلیمان نداریم و در این زمینه مصوبه هیئت مدیره را اخذ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مطالعات این پروژه از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حال انجام است بیان داشت: امیدواریم کارهای اجرایی این بیمارستان از مهرماه امسال آغاز شود و از هر منبعی که لازم باشد اعتبار آن را تخصیص می‌دهیم.

مکلف به اجرای همه تعهدات هستیم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه تاکید کرد: هر گونه تعهدی که شرکت ملی نفت ایران در ارتباط با سفر ریاست جمهوری یا مربوط به مسکن یا مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد خود را ملکف به انجام آن میدانیم و منابع آن را تامین می کنیم.

وی گفت: البته انتظار داریم پروژهایی که تعریف شده شتاب بیشتری بگیرد تا ما صورت وضعیت‌های آنها را پرداخت کنیم.

دکتر خجسته مهر خاطرنشان ساخت: در خصوص اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی خوزستان از استانداری خواستاریم به نحوی برنامه‌ریزی کند تا همه شهرهای محروم به میزان تناسب محرومیت‌ها از آن برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین بر استفاده از نیروهای بومی در طرح ها تاکید کرد و گفت: باید پیمانکاران را ملزم کنیم حداکثر اشتغال را به نیروهای بومی اختصاص دهند و در کارهای عمرانی و پشتیبانی نیز از ظرفیت‌های بومی استفاده کنند.

شایان ذکر است در این نشست رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، امام جمعه شهر مسجدسلیمان،  فرماندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان نیز حضور داشتند.

🔸لینک عضویت در کانال اطلاع‌رسانی روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب 🔽
https://chat.whatsapp.com/JCHCDeOUKLl4WYGXCi3KEa

🔸اینستاگرام:
https://www.instagram.com/nisoc_ir

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

I am Ahmad Mahini, a presidential candidate from the state of Washington

یحرفون الکلمه من بعد ماعقلوه

I am Ahmad Mahini, a presidential candidate from the state of Washington

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *