خانه / غزنه تا غزه / Yankee go home

Yankee go home

حمله راکتی و پهپادی به فرودگاه بغداد و پایگاه آمریکایی ویکتوریا و واکنش مقامات عراقی +تصاویر

شفقناافغانستان- منابع امنیتی در عراق از حمله راکتی و پهپادی به فرودگاه بین المللی پایتخت این کشور و پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در آن خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناافغانستان، پایگاه خبری «ارث نیوز» عراق صبح امروز (جمعه) از یک منبع امنیتی در شهر بغداد، پایتخت این کشور نقل کرد که فرودگاه بین المللی این شهر با شش راکت هدف قرار گرفته و در نتیجه ان نیز، خسارت مادی زیادی به بار آمده است.

منبع مذکور که نام وی فاش نشده، در گفت و گو با ارث نیوز در این باره اظهار داشت: فرودگاه بین المللی بغداد بامداد امروز با شش راکت هدف قرار گرفت که منجر به خسارت مادی شدیدی در زیرساخت فرودگاه شد؛ راکت ها به نزدیکی باند و بخش غیر نظامی ساختمان فرودگاه اصابت کردند.

این منبع ضمن اعلام که این حمله مذکور به شماری از هواپیماهای غیر نظامی مستقر در باند فرودگاه بغداد خسارت وارد کرده، تاکید کرد که تاکنون مشخص نشده که کارمندان فرودگاه در این حمله آسیب دیده باشند.

این در حالی است که پیشتر نیز یک منبع امنیتی در بغداد در گفت و گو با این پایگاه خبری، اعلام کرده بود که پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در فرودگاه بین المللی بغداد ساعت چهار بامداد امروز به وقت محلی هدف حمله یک هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفته با این حال سامانه دفاعی «سی-رام» آن را پیش از اصابت به هدف خود سرنگون کرده است.

در همین حال، پایگاه خبری «بغداد الیوم» نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که حمله به فرودگاه بین المللی بغداد با شش راکت باعث خسارت مادی شده در حالی که نیروهای امنیتی عراقی موفق شدند سکوی پرتاب راکت مورد استفاده در این حمله را پیدا کنند.

ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، تایید کرد که دست کم شش راکت ساعت ۴:۳۰ صبح امروز به وقت محلی به فرودگاه غیر نظامی بغداد اصابت کرده تا دومین حمله به این فرودگاه طی ماه جاری میلادی رقم بخورد.

بنا بر گزارش بغداد الیوم، ائتلاف بین المللی در پیام توییتری خود ضمن تاکید بر این که همه راکت های مذکور به باند فرودگاه بغداد و مناطق نزدیک بخش غیر نظامی فرودگاه اصابت کردند، خاطر نشان ساخت که سامانه ضد موشکی پدافند هوایی عراق در فرودگاه فعال شده و توانسته شماری راکت را متوقف کند.

شرکت خطوط هوایی عراق نیز به نوبه خود با صدور بیانیه ای، تایید کرد که حمله راکتی بامداد امروز به فرودگاه بین المللی، به یکی از هواپیماهای خارج از خدمت این شرکت در اطراف فرودگاه آسیب رسانده با این حال به مسافران اطمینان داد که پروازهای مستقیم آن همچنان ادامه دارد.

شبکه «الجزیره» قطر نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که حمله بامداد امروز نخستین حمله راکتی به بخش غیر نظامی فرودگاه بغداد طی سال های اخیر به شمار می آید و طی آن نیز، شش راکت از یک سکو پرتاب شدند در حالی که پرتاب چهار راکت دیگر نیز ناکام ماند.

خبر اصلی را در ارث‌نیوز و بغداد الیوم ببینید

عمار حکیم حمله راکتی به فرودگاه بغداد را محکوم کرد

شفقناافغانستان- رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی خواستار تحقیقات فوری درباره حمله راکتی و پهپادی صبح امروز (جمعه) به فرودگاه بغداد شد.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق با انتشار توییتی حمله راکتی و پهپادی صبح امروز به فرودگاه بغداد را محکوم کرد.

وی در این باره نوشت: ما حمله به فرودگاه بین‌المللی بغداد را محکوم می‌کنیم و باید در اسرع وقت تحقیقات لازم درباره این حملات که زیربناهای عراق و تاسیسات غیرنظامی آن را هدف قرار می‌دهند انجام شود تا در نتیجه تحقیقات عاملان آن و انگیزه‌شان برای انجام چنین اقداماتی که امنیت و ثبات عراق را تهدید می‌کند، فاش شود.

به نوشته ایسنا، الحکیم ادامه داد: ما بار دیگر از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم که تلاش‌های اطلاعاتی‌شان را برای تامین امنیت شهروندان و حفاظت از تاسیسات حیاتی کشور بیشتر کنند.

یک منبع امنیتی عراقی صبح امروز اعلام کرد، فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفت. در نتیجه این حمله، یک هواپیمای مسافربری که در فرودگاه پارک شده بود، آسیب دید. در همین حال، الفرات نیوز نیز به نقل از یک منبع امنیتی عراقی از سرنگونی یک پهپاد خبر داد که قصد حمله به فرودگاه بغداد و پایگاه نیروهای آمریکا در این فرودگاه را داشته است.

ریاست اقلیم کردستان: تلاش‌ها برای برهم زدن امنیت تحول خطرناکی است که باید جلوی آن را گرفت

شفقناافغانستان- ریاست اقلیم کردستان عراق امروز (جمعه) بمباران موشکی فرودگاه بین المللی بغداد را محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناافغانستان به نقل از الفرات، این دفتر ریاست اقلیم کردستان در بیانیه ای اعلام کرد: تداوم تلاش ها برای برهم زدن امنیت و ثبات، تحول خطرناکی است که باید جلوی آن را گرفت.

این دفتر در بیانیه خود خاطرنشان کرد: وجود تهدیدها و مخاطرات علیه امنیت فرودگاه‌ها به نام و موقعیت عراق لطمه می زند.

فرودگاه بغداد بامداد امروز(جمعه) با شش راکت هدف قرار گرفت اما تلفات جانی در پی نداشت.

این حملات باعث وارد امدن خسارت به یک هواپیمای غیرنظامی فرسوده در فرودگاه بغداد شد.

خبر را در الفرات

الکاظمی: حمله راکتی به فرودگاه بغداد تلاش برای تضعیف وجهه عراق است

شفقناافغانستان- نخست وزیر عراق از حمله راکتی اخیر به فرودگاه بین المللی بغداد به عنوان یک عملیات تروریستی و تلاشی برای تضعیف وجهه کشورش نام برد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناافغانستان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در بیانیه ای که دفتر اطلاع رسانی وی عصر امروز (جمعه) منتشر کرد، به حمله راکتی اخیر به فرودگاه بین المللی بغداد واکنش نشان داد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، الکاظمی در رابطه با حمله راکتی بامداد امروز اظهار داشت: قرار گرفتن فرودگاه بین المللی بغداد در معرض یک اقدام تروریستی بزدلانه، اصرار جنایتکاران بر ضربه زدن به امنیت ملت عراق و تعهدات و توانمندی های آن و به خطر انداختن منافع آن را فاش ساخت.

نخست وزیر عراق در این باره افزود: هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی بغداد با راکت، مورد اصابت قرار گرفتن هواپیماهای غیر نظامی و آسیب رساندن به باند فرودگاه، بیانگر تلاش جدیدی برای تضعیف وجهه عراق که تلاش کرده ایم آن را در سطح منطقه ای و بین المللی بازگردانیم، در معرض خطر قرار دادن استانداردهای پروازهای بین المللی به فرودگاه های عراق، ایجاد فضای شک و تردید در مورد امنیت داخلی به دلیل آن که فرودگاه بین المللی بغداد یکی از نماهای کشور است و همچنین تضعیف تلاش های خطوط هوایی عراق برای توسعه کار خود، گشایش و پرواز هواپیماهای عراق در همه حریم های هوایی جهانی می باشد.

حلبوسی: حمله به فرودگاه بغداد هدف قرار دادن مستقیم حاکمیت عراق است

شفقناافغانستان- رئیس مجلس نمایندگان عراق، بمباران فرودگاه بین المللی بغداد را «هدف قرار دادن حاکمیت عراق» دانست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناافغانستان به نقل از الفرات، «محمد الحلبوسی» امروز (جمعه) در توییتر نوشت: «هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی بغداد، هدف قرار دادن مستقیم حاکمیت کشورو ونهادهای آن است و تهدیدی برای وجهه عراق به شمار می رود و باید برای توقف چنین اقدامات تروریستی تلاش جدی کرد».

فرودگاه بین المللی بغداد بامداد امروز(جمعه) هدف شش موشک کاتیوشا قرار گرفت و باعث وارد آمدن تلفات مادی به فرودگاه و آسیب رسیدن به دو هواپیمای مستقر در باند فرودگاه شد.

خبر را در الفرات ببینید

حیدر العبادی در واکنش به حمله راکتی به فرودگاه بغداد: دولت با قلدری ساخته نمی‌شود

شفقناافغانستان- رئیس شورای رهبری ائتلاف نیروهای ملی عراق بر لزوم پرهیز از تشدید اوضاع سیاسی و حفظ دولت تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناافغانستان به نقل از الفرات، حیدرالعبادی امروز(جمعه) در واکنش به حمله راکتی به فرودگاه بغداد در توییترش نوشت: به کشور رحم کنید. دولت با ادعا، قلدری و حذف کردن دیگران ساخته نمی شود.

وی افزود: منافع نیز با شعارها و بی قانونی محقق نمی شود. حکمیت عقل و همبستگی و راه حل های میانه است که آرمان های مردم را محقق خواهد کرد و حافظ نظم و دولت خواهد بود.

العبادی تاکید کرد: مسئولیت، مشترک و سرنوشت، یکی است. تصمیم گیرندگان باید انتخاب کنند. از فتنه برحذر باشید.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

راه قدس باز شد بیا تا برویم

ومع هجمات حزب الله والقسام، فُتحت الطریق إلى القدس أمام الناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *