خانه / غزنه تا غزه / استخراج از معدن زغال‌سنگ

استخراج از معدن زغال‌سنگ

استخراج از معدن زغال‌سنگ غور توسط طالبان آغاز شد

شفقنا افغانستان – نماینده ویژه والی غور گفت: استخراج از معدن زغال سنگ غور آغاز شده و نیاز به سوخت مردم این ولایت با آغاز به کار این معدن برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ ولایت غور یکی از ولایت‌های محروم در حوزه غرب افغانستان است که در حکومت گذشته به دلیل عدم توجه مسوولان حکومتی هیچ پروژه عمرانی در آن انجام نشده، اما حالا با روی کار آمدن حکومت طالبان، به تازگی کار استخراج معدن زغال سنگ در آن شروع شده است.

واحد شهریار رئیس شرکت خصوصی استخراج معادن در غور در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: پس از حفاری تیم‌های این شرکت در منطقه اسپین سنگ در شهرستان الایار ولایت غور معدن زغال سنگ آماده استخراج شده و قرار است تا روزانه نزدیک به ۵۰ تن زغال سنگ از این معدن بدست آید.

وی افزود: آغاز به کار معدن غور برای صدها تن اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

شهریار همچنین گفت: قرار است تا در کنار استخراج زغال سنگ، در برنامه­‌های طولانی مدت زمینه تولید انرژی را فراهم کرده و ترمیم خیابان‌­ها و شاهراه­ها را آغاز کنند.

از سوی دیگر عبدالحکیم همت مسوول اداره معادن ولایت غور در این مورد گفت: حکومت مصمم است تا با تکیه بر نیروهای متخصص در افغانستان معادن خود را در ولایت­های مختلف افغانستان استخراج کند تا در کنار ایجاد فرصت­‌های کاری برای شهروندان از داشته های معدنی خود استفاده کند.

احمد الله لبیب فرمانده پلیس ولایت غور نیز در این باره گفت: تمامی نیروهای امنیتی در این ­ولایت آماده تامین امنیت شرکت‌ها، کارمندان و معادن را تامین کنند و از سوی دیگر با گروه هایی که قصد تخریب و یا استخراج غیر قانونی معادن را داشته باشند به شدت برخورد خواهند کرد.

مولوی رحمت الله امانی نماینده ویژه والی غور با اشاره به این­که در گذشته شهروندان برای سوخت مورد نیاز خود از درختان و بوته کوه‌­ها استفاده می‌کردند، گفت: حالا دیگر نیاز به تخریب طبیعت نیست و با استخراج معدن زغال سنگ شهروندان میتوانند تا با قیمت ارزان سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی تصریح کرد: حکومت گام­های مؤثری را برای پیشرفت در ولایت­های مختلف برداشته است و به زودی ولایت­هایی که در گذشته محروم بودند شاهد آبادانی و رفاه خواهند بود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

راه قدس باز شد بیا تا برویم

ومع هجمات حزب الله والقسام، فُتحت الطریق إلى القدس أمام الناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *