خانه / غزنه تا غزه / ایران سطح امنیت و اقتصاد را در منطقه به صورت معناداری ارتقا داد

ایران سطح امنیت و اقتصاد را در منطقه به صورت معناداری ارتقا داد

ایران سطح امنیت را در منطقه به صورت معناداری ارتقا داد

تهران – ایرنا – خطیب نماز جمعه تهران گفت: نظام اسلامی توانسته سطح امنیت را در منطقه به صورت معناداری ارتقا دهد و راه را برای خلق قدرت نه برای ایران بلکه برای جهان اسلام باز کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: در شرایطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل بی ثباتی در منطقه غرب آسیا هستند نظام اسلامی توانست سطح امنیت را در منطقه به صورت معناداری ارتقا دهد و راه را برای خلق قدرت نه فقط برای ایران بلکه برای جهان اسلام باز کند.

وی، نقش شهید سردار قاسم سلیمانی در تامین امنیت منطقه و جهان را یادآور شد و افزود: شهید سلیمانی و یارانش در مبارزه با داعش، برای مردم ایران، منطقه و حتی اروپا و جهان خلق امنیت کردند.

امام جمعه موقت تهران، اهمیت تامین نظام تامین مالی در کنار نظام دفاعی را برای حکمرانی همراه با اقتدار عنوان کرد و گفت: بدون منابع مالی پایدار و مطمئن و دستیابی به قله‌های امنیت نمی‌توان راه را برای حرکت جامعه به سوی سعادت هموار کرد.

وی افزود: در خطبه‌های گذشته اشاره کردم که عهدنامه مالک اشتر را عالم‌های برجسته نقل کرده‌اند و عالم برجسته اهل سنت نیز در کتاب جواهر العلم آورده است؛ مهم‌ترین، اصیل‌ترین و کهن‌ترین سند از پیشوایان معصوم دین در حوزه حکمرانی است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: این منشور تبیین‌کننده مبانی نظری و عملی نظام سیاسی و عقلانیت اسلامی است. حضرت علی (ع) در مقام تولید فکر و اندیشه در حوزه حکمرانی با هویت دینی، نگاه مالک اشتر و یکایک حاکمان و حکمرانان را در تاریخ سیاسی جامعه بشری و ارکان چهارگانه کلیدی برای یک حکمرانی شایسته معطوف داشته است.

۲ اصل مهم حکمرانی؛ تامین مالی و نظام دفاع
ابوترابی فرد در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران گفت: یک نظام تامین مالی و دیگری نظام دفاعی که ۲ ابزار مهم برای حکمرانی همراه با اقتدار، خلق امنیت بدون منابع مالی پایدار و مطمئن و دستیابی به قله‌های امنیت نمی‌توان راه را برای حرکت جامعه به سوی سعادت هموار کرد.

ابوترابی فرد افزود: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و منابع مطمئن را در اختیار داشت. این ۲ اصل در همه سطوح مدیریتی لازم است. ما در محیط خانه نیز باید برای تامین منابع مالی مطمئن قدم برداریم و این منابع را درست هزینه کنیم.

خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: باید تهدیدهایی که متوجه نهاد خانواده است را شناسایی کنیم و با آن‌ها برخورد مناسب کنیم. مدیران کشور و تمام آحاد جامعه باید به این ۲ اصل توجه کرد که منابع مالی مطمئن، پایدار، مشروع و فهم و رصد تهدیدها و تبدیل آن‌ها به فرصت و خلق امنیت این ۲ اصل در حکمرانی برای دستیابی به ۲ گوهر گرانبها است.

ابوترابی فرد تاکید کرد: در نگاه حضرت علی (ع) در پرتو نظام اسلامی و عقلانیت برآمده از فهم درست، جامعه اسلامی به یک مدرسه تبدیل می‌شود. در پرتو تعلیم و تربیت، راه برای تعالی و تکامل انسان هموار می‌شود. با آزادی‌های مشروع، اخلاق، معنویت بسط عدالت و رفاه عمومی و توزیع عادلانه ثروت، یک جامعه در تراز قرآن شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به مقدمه قانون اساسی در خصوص تحکیم بنیادهای اقتصادی و اصل رفع نیازهای انسان در جریان رشد و تکامل تاکید کرد: نظام تامین مالی و نظام دفاعی بازدارنده باید در کارنامه چهار دهه گذشته مورد تحلیل قرار گیرد. در حوزه نظام دفاعی نیز باید گفت در این عصر تاریک که سیاست‌های امریکا، مزدوران منطقه‌ای او و رژیم صهیونیستی به گسترش ناامنی، هرج و مرج در منطقه و جهان اسلام دامن می‌زنند، نظام اسلامی توانسته‌ است سطح امنیت را در منطقه را به صورت معناداری ارتقا ببخشد و راه را برای خلق قدرت نه برای ملت ایران بلکه برای اسلام هموار کند.

وی افزود: سردار سرافزار اسلام که در آستانه بزرگداشت سالگرد شهادت این شخصیت در تراز قرآن هستیم، برای ملت اسلام، ملت‌های منطقه، تمام دنیا و اروپا در مبازره با داعش و حرکت‌های تروریستی خلق امنیت کرد. اما در حوزه اصلاح نظام تامین مالی باید اذعان کنم که در طول سه دهه گذشته قدم معنادار و قابل قبولی برداشته نشده است.

وی تاکید کرد: با آنکه در طی چهار دهه، نظام اسلامی در حوزه توسعه منابع انسانی، رشد علملی، دستیابی به فناوری‌های نوین و کاهش معنادار فاصله تولید علم با تبدیل دانش به فناوری، خلق امنیت و قدرت دفاعی، ارتقا وحدت ملی و استقلال و عزت ملت ایران و زیرساخت‌های اقتصادی برای توسعه، قدم‌های بلندی برداشته است اما شاخص‌های کلان اقتصادی مانند تورم، رشد اقتصادی، درآمد سرانه، نرخ بیکاری، ضریب جینی یعنی شکاف طبقاتی هرگز  در شرایط مناسبی که شایسته ملت ایران است قرار نداد و این ناکارآمدی از نگاه من به ۲ اصل مهم بازمی‌گردد. نخست فقدان نظام مالی صحیح (بودجه‌ریزی مبتنی بر مبانی علمی) و نظام بانکی ناکارآمد.

موهبت نفت به مصیبت نفت تبدیل شد
امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل فقدان برنامه درست و عدم توجه به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی که حدود سه دهه قبل فرمودند رابطه نفت و هزینه‌های کشور را قطع کنید، به این سخن مهم، کلیدی و اقتصادساز اعتنا نشد و موهبت نفت به مصیبت نفت تبدیل شد.

ابوترابی فرد افزود: در ادبیات اقتصادی و سیاسی تامین مالی دولت یعنی بودجه، مهم‌ترین سند و کلیدی‌ترین ابزار حکمرانی در جهان است. …

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

راه قدس باز شد بیا تا برویم

ومع هجمات حزب الله والقسام، فُتحت الطریق إلى القدس أمام الناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *