خانه / جشنواره / ۲همت از نجومی ها کم کنید

۲همت از نجومی ها کم کنید

۲ هزار میلیارد تومان منابع برای مرحله نهایی متروی پرند نیاز است

استاندار تهران: برای اتمام مرحله نهایی مترو پرند حدود دو هزار میلیارد تومان منابع نیاز است.

آقای محسن منصوری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ درباره تصمیمات جلسه شورای برنامه ریزی استانداری در خصوص متروی شهر جدید پرند افزود: یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی استان تهران پروژه متروی پرند است که با توجه به افزایش جمعیت در شهر جدید پرند و بارگذاری جمعیت باید در آن جا زیرساخت ریلی را توسعه بدهیم و در اسرع وقت کنار ناوگان حمل و نقل ریلی موجود ریل مترو نیز باز شود و در واقع پروژه مترو را نیز به سرانجام برسانیم.

وی گفت: در این خصوص از قبل هماهنگی‌های لازم برای اجرای این پروژه صورت گرفته، اما کار به دلیل محدودیت اعتباری خوب پیش نرفته است.
استاندار تهران افزود: امروز برای تشکیل پروژه برای فاز نخست در اندازه‌ای که به بهره برداری برسد (نه تکمیل نهایی)، ۷۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است که برای فاز نهایی نیز حدود دو هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم.
منصوری ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهرداری تهران و مدیرعامل مترو این موضوع مطرح شد که اگر ۷۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شود پروژه در آن حدی که مردم بهره برداری اولیه را انجام دهند اجرایی خواهد شد.
وی گفت: این ۷۰۰ میلیارد تومان طبیعتا با شرایط فعلی تحققش کار سختی بود بنابراین هر دو مجموعه مسئولیت پذیرفتند که مجموعه استانداری حدود نیمی از این (۷۰۰) میلیارد تومان را تامین کند.
استاندار تهران ادامه داد: در واقع بنا شد که ۳۵۰ میلیارد تومان را ما تامین اعتبار کنیم و ۳۵۰ میلیارد تومان نیز وزارت راه و شهرسازی تامین کند.
منصوری گفت: آن بخشی که ما باید تامین اعتبار کنیم قرار است که از محل تغییر کاربری اراضی شهر جدید پرند صورت گیرد که یک زمین ۲۵ هکتاری را برای تغییر کاربری که مجموعه استانداری معرفی کرده است در نظر گرفتیم.
وی افزود: در جلسه قبل شورای برنامه ریزی این موضوع مطرح شد، اما میزان تراکم و نوع کاربری‌هایی که برای این زمین در نظر گفته شده بود به شکلی بود که می‌توانستیم ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم که این موضوع به خود پروژه کمک بیشتری می‌کند.
استاندار تهران گفت: بنابراین ما موضوع را به کمیته کار ذیل شورا دوباره ارجاع دادیم تا بررسی کنند و ببینند اگر تغییر کاربری‌ها را ارتقا بدهند این ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌کند؟ که مسلما این به نفع پروژه است.
منصوری افزود: درست است که با این کار تاخیر چند هفته اتفاق می‌افتد، اما به ازای این تصمیم عدد قابل توجهی وارد پروژه می‌شود که انشاالله اجرای کار را تسریع می‌دهد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini

Marg bar Israel

I want from all my students in USA and Europe to speak persian من از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *