خانه / تمدن پژوهی / واردات کالاهای اساسی هم ممنوع و برای تولید به دانش بنیانها داده شود

واردات کالاهای اساسی هم ممنوع و برای تولید به دانش بنیانها داده شود

سید غنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: آن چیزی که در مجلس و دولت وجود دارد حفظ منافع ملی و امنیت جامعه است و اگر دولت به یک نظری برسد که ارز ۴۲۰۰ تومانی عامل فساد و رانت است مجلس نیز از این اقدام دولت حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: فلسفه وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی این بود که ۹ قلم کالای اساسی با قیمت پایین تهیه شده و در اختیار مردم قرار گیرد اما متاسفانه در دولت قبل این تخصیص دچار انحرافات شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انحرافات ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورتی بود که به جای آنکه این ارز در اختیار مردم باشد در اختیار افرادی سودجو و رانت خوار بود. از این رو دولت لایحه‌ای برای اصلاح آن به مجلس ارائه کرد، اما نمایندگان مجلس به دولت اعلام کردند که اگر این موضوع خلاف قانون و منافع ملی است خود نیز می تواند برای اصلاح آن اقدام کند.

نظری با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای عدم افزایش قیمت گندم و دارو بعد از اصلاح پرداخت ارز ترجیهی گفت: همچنین دولت باید یک ساختار ایجاد کند که با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی شاهد افزایش قیمت ها و فشار بر مردم نباشیم که به نظر بنده این موضوع نیازمند زمان زیادی است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ترافيك گرسنه ها و بيكار ها و ندار ها!

ترافیک گرسنه ها و بیکار ها و ندار ها!

آیا ترافیک سنگین جاده ها نشان بی پولی ، بیکاری ، فقر و گرسنگی مردم ایران است؟ آیا اینها فقط تعداد انگشت شماری هستند؟ خط فقر کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *