خانه / اسلم قزوینی / استقلال طلبان آمریکا ارتش و پلیس محلی تشکیل دهند

استقلال طلبان آمریکا ارتش و پلیس محلی تشکیل دهند

ما در نزدیکی مشهد برای اموزش آنها زمینی تهیه دیده ایم
بلاک واتر اسلامی

آمریکا بیش از پیش به جنگ داخلی نزدیک شده است

استاد روابط بین الملل دانشگاه کالیفرنیا معتقد است آمریکا بیش از هر زمان دیگر، به جنگ داخلی نزدیک شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ باربارا والتر استاد روابط بین الملل در دانشکده سیاستگذاری و راهبرد جهانی دانشگاه کالیفرنیا معتقد است آمریکا بیش از هر زمان دیگر، به جنگ داخلی نزدیک شده است.
وی  گفت من سی سال است که جنگ‌های داخلی سراسر دنیا را مطالعه می‌کنم. در واقع من چهار سال پیش در کارگروه ویژه‌ای کار می‌کردم که سازمان سیا آن را تشکیل داده بود و تلاش ما این بود که پیش بینی کنیم در خارج از آمریکا، بی ثباتی سیاسی و خشونت در چه زمانی امکان بروز دارد و حال می‌دانیم که دو عامل پیش بینی کننده اصلی مبنی بر این که امکان بروز خشونت وجود دارد: ۱) این که یک کشور دموکراسی دارد یا شبهه دموکراسی ۲) کارآفرینان قومیتی در کشوری ظهور می‌یابند که از مسائل قومی، نژادی و مذهبی برای کسب قدرت سیاسی استفاده می‌کنند یا نه؟ نکته جالب هم اینجاست که هر دو عامل در حال حاضر در آمریکا وجود دارند و با سرعت شگفت آور و زیادی هم ظهور و گسترش می‌یابند.

مسئله اینجاست که این‌ها عوامل و معیار‌هایی هستند که آمریکا برای ارزیابی بروز خشونت و جنگ داخلی در کشور‌های دیگر از آن بهره می‌گیرد. حال اگر این معیار‌ها برای خود آمریکا مورد استفاده قرار گیرد، نتایجی عجیب به بار می‌آورد.
والتر افزود آمریکا به کشوری نگاه می‌کند که این کشور با خطر روبروست. این در حالی است که آمریکا خودش با خطر بالای جنگ داخلی روبرو شده است و زمانی که کشوری با خطر بالا توصیف می‌شود، این کارگروه فهرستی با نام “فهرست نظارت” تشکیل می‌دهد. کشور‌هایی که در این فهرست قرار دارند‏، باید مورد نظارت دقیق قرار گیرند، زیرا این باور وجود دارد که احتمالا در سال‌های آتی خطر بالایی برای فرو افتادن این کشور‌ها به ورطه بی ثباتی و خشونت وجود دارد.
وی درباره باور بسیاری از آمریکایی‌ها که نظام حاکم بر کشورشان را بسیار محکم و استوار می‌دانند، گفت چیزی که باید به آن‌ها بگویم این است که ما هم آرزو داشتیم که کشورمان دموکراسی قوی می‌داشت و کشورمان را به همین شکل می‌دیدیم، اما واقعیت این است که اینطور نیست. با هر معیاری که بسنجیم، آمریکا در پنج سال گذشته، یک “دموکراسیِ رو به افول” بوده است. داده‌های متفاوتی با شیوه‌های مختلف برای سنجیدن میزان دموکراسی استفاده شده است که همگی نشان می‌دهد “آمریکا رو به افول است. ” در واقع اصلی‌ترین محکی که این کارگروه برای پیش بینی خشونت سیاسی از آن استفاده می‌کند، مجموعه داده‌های پولیتی (Polity data set) است و همین داده‌ها برای نخستین بار، آمریکا را در رده حکومت‌های آنوکراسی (anocracy) یا نیمه دموکراسی قرار می‌دهد.
وی افزود این (حکومت آمریکا)، یک دموکراسی کامل یا حتی یک دموکراسی جزئی نیست. برخی مانند فرید زکریا آن را دموکراسی تلفیقی می‌خوانند. برخی دیگر آن را دموکراسی غیرآزاد می‌نامند. قطعا با دموکراسی کشور‌هایی مانند سوئیس، کانادا، دانمارک یا ژاپن فاصله بسیار زیادی دارد. ما (آمریکا) دیگر دیرینه‌ترین حکومت دموکراسی دنیا به شمار نمی‌آییم، زیرا این چیز (دموکراسیِ آمریکا) در ژانویه ۲۰۲۱ به پایان رسید.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *