خانه / غزنه تا غزه / هفتمین همایش تاریخ مجلس ۱۲ آذر برگزار می‌شود

هفتمین همایش تاریخ مجلس ۱۲ آذر برگزار می‌شود

رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی از برگزاری هفتمین همایش تاریخ مجلس طی هفته آینده خبر داد.

هفتمین همایش تاریخ مجلس ۱۲ آذر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی عماد رئیس کتابخانه مجلس در نشست خبری هفتمین همایش تاریخ مجلس شورای اسلامی در حاشیه صحن علنی امروز پارلمان گفت: مجلس به عنوان یک مطالبه کلان از سوی ملت ایران در اواسط قرن ۱۳ هجری قمری به عنوان گام نخست توسعه یافتگی و شکل گیری دولت مدرن تشکیل شد.

او ادامه داد: انقلاب مشروطیت با هدف برقراری دو نظام برای هدایت جریان مدیریت اجتماعی شکل گرفت که مجلس به عنوان بخش اول و کلیدی آن تأسیس شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عماد تصریح کرد: به دنبال انقلاب مشروطیت ۲۴ دوره مجلس ملی در سه بازه زمانی مشروطیت، پهلوی اول و پهلوی دوم تشکیل شد که در برخی از دوره‌ها هم مجلس سنا در کنار مجلس ملی تأسیس شد.

رئیس کتابخانه مجلس تأکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تأسیس شد که اکنون از ظرفیت آن برای پیشبرد کشور استفاده می‌شود.

او بیان کرد: ارزیابی عملکرد مجالس قانونگذاری در ایران، کتابخانه مجلس را واداشت تا دوره‌های مختلف مجلس را تحلیل و نقاط ضعف و قوت آن را واکاوی توسط اندیشمندان و محققان قرار دهد و بعد از آن با پیشنهادی از سوی کتابخانه ملی و موافقت آقای لاریجانی رئیس مجلس از سال ۱۳۸۹ نخستین همایش بررسی تاریخ مجلس به صورت سالانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عماد اظهار کرد: اکنون در آستانه برگزاری هفتمین همایش تاریخ مجلس هستیم که در ۶ همایش قبلی جایگاه و عملکرد دوره‌های ۲۳ و ۲۴ مجلس ملی بررسی شد و در آینده با یک نگاهی فراتر به عملکرد کلان مجلس شورای ملی از ابتدا تا انتها در همایش‌ها مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

راه قدس باز شد بیا تا برویم

ومع هجمات حزب الله والقسام، فُتحت الطریق إلى القدس أمام الناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *