خانه / جشنواره / کرونا مرد! زیرا طب اسلامی آمد

کرونا مرد! زیرا طب اسلامی آمد

کمک طب ایرانی به بیماران سرپایی کرونا

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: پژوهشگران استفاده از مکمل‌های طب ایرانی همچون عناب، زعفران، سیر و شیرین بیان را در بیماران سرپایی کرونا مؤثر می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه جلسه کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره مفاد مطرح شده این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مباحث امروز استفاده از طب ایرانی در پیشگیری و درمان کرونا بود که با اشاره به جایگاه طب ایرانی در درمان کرونا و با تأکید بر اینکه در موارد بستری توصیه می‌کنیم به هیچ وجه نباید خوددرمانی شود.
کمک طب ایرانی به بیماران سرپایی کرونا
وی گفت: تنها در بیماران سرپایی کرونا مکمل‌های طب ایرانی که اساتید دانشگاه روی آن کار کردند، استفاده از برخی مکمل‌ها از جمله عناب، زعفران، سیر و شیرین بیان در بیماران سرپایی مؤثر خواهد بود.
آقای دکتر جان بابایی با اشاره به اینکه ما طبی غنی و چند هزار ساله داریم که تجربه خوبی دارد، گفت: در کرونای سرپایی درمان خاص دارویی نداریم و درمان ما درمان علامتی است و فقط در حد برطرف شدن علائم درد، تب یا مشکلات گوارشی می‌توانیم از مکمل‌های طب ایرانی که اساتید دانشگاه روی آن کار کردند، استفاده کنیم.
وی تأکید کرد: البته باید بعد از اینکه بیمار توسط پزشک معاینه و مشخص شد که کرونای ضعیف گرفته است بیمار می‌تواند از این مکمل‌ها استفاده کند، زیرا اثربخشی قابل توجه دارند.
وی افزود: در موارد بستری توصیه می‌کنیم به هیچ وجه خوددرمانی اتفاق نیفتد. استادان طب ایرانی در بیمارستان‌ها برای ارائه مشاوره حضور دارند و باید برای موارد بستری تنها درمان با طب مکمل بر اساس نظر پزشک معالج در صورت نیاز انجام شود.

بیماران «ای بی» نگران پانسمان نباشند

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: پانسمان بیماران «ای بی» تا شش ماه آینده موجود است .
آقای دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه جلسه کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره ادعای مطرح شده مبنی بر مفقود شدن بخشی از پانسمان بیماران «ای بی» گفت: در مورد پانسمان این بیماران مشکلی نداریم و تا ۶ ماه آینده پانسمان داریم و برای ۶ ماه بعد از آن هم تقریبا ۵۰ درصد اقلام تأمین است.
وی افزود: تمام پیگیری‌ها از طریق سازمان غذا و دارو و وزارت خارجه درحال انجام است‌ و درمورد ادعای مطرح شده، حوزه بازرسی و سازمان غذا و دارو باید ورود کنند.

 بیش از ۹۵ درصد بیماران بدحال کرونایی واکسن نزده اند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: درصد بیماران بدحال بستری که واکسن زده بودند و مبتلا شدند کمتر از ۴ یا ۵ درصد بوده است و بیش از ۹۵ درصد بیماران شدید بستری کسانی بودند که واکسن نزدند.
دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه جلسه کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره رابطه مشارکت واکسیناسیون و قرمز شدن شهرها افزود :متاسفانه در برخی استان‌ها مشارکت برای واکسیناسیون کرونا کمتر است که در این استان‌ها مقداری روند سرپایی افزایش داشته است. قطعا اگر مشارکت استان‌ها افزایش نیابد باید نگران خیز بعدی در آن استان‌ها باشیم. واکسیناسیون مهم ترین اقدام پیشگیری و درمانی است.
وی درباره شناسایی نوع جدید سویه کرونا در کشور نیز گفت :فعلا سویه جدیدی از بیماری در ایران و دنیا شناسایی نشده است، حتی سویه مو و لامبدا هم که مطرح شد، الان جای نگرانی ندارد.
دکتر جان بابایی افزود : الان سوش دنیا و ایران دلتاست البته دلتا پلاس هم در برخی کشورها شناسایی شده ولی خوشبختانه واکسن‌های جدیدی که طراحی شده اند حتی بر سوش دلتا هم اثرگذار هستند.
وی درباره تاثیر واکسیناسیون و آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا نیز گفت : واکسیناسیون با این حجم وسیعی که انجام شده سبب شده است تا مرگ و میر در افراد بالای ۶۰ سال به طور قابل ملاحظه‌ای در موج پنجم نسبت به موج چهارم کاهش یابد. در شروع خیز پنجم جمعیت بالای ۶۵ سال و کادر درمان واکسینه شده بودند که این گروه مبتلایان جدی و مرگ و میر زیادی نداشتند.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ظرفیت قابل توجهی در تولید واکسن داخلی کرونا داریم، تاکید کرد: زیرساخت‌ها تهیه شده است تا از یک روزی در واکسیناسیون کرونا خودکفا شویم و قرار نیست همیشه واکسن وارد کنیم؛ زیرا از هر نوعی در کشور واکسن تولید می‌کنیم.
وی با تاکید بر کاهشی بودن روند بستری کرونایی‌ها در بیمارستان ها، گفت: بیش از سه چهارم بستری‌ها از دوران موج کاهش یافته است روند بیماری و بیماران بدحال رو به کاهش است البته سرعت کاهش میزان فوتی‌ها اندکی کمتر است و بیمارانی که به درمان پاسخ نمی‌دهند فوت می‌کنند ضمن اینکه ما وارد خیز ششم نشده‌ایم و درحال حاضر در روند نزولی خیز پنجم هستیم.
دکتر جان بابایی با تاکید بر اینکه از مصرف داروی کورتون در موارد سرپایی به شدت باید پرهیز شود افزود : دلیل اصلی عفونت قارچی بعد از کرونا بویژه در افراد دیابتی مصرف کورتون است؛ مصرف محدود آن در بستری برای بیماران در آغاز بیماری به تشخیص پزشک ممکن است.
وی همچنین درباره تفاوت دز بوستر و اضافه واکسن های کرونا گفت: دز بوستر برای کسانی است که بیش از ۶ ماه است که از تزریق دز دومشان گذشته است و افراد پرخطر مثل کادر پزشکی هستند که باید دز یادآور تزریق کنند.
دکتر جان بابایی گفت : الان بیش از ۱۰۰ هزارنفر از کادر پزشکی دز بوستر دریافت کرده اند در عین حال این بحث نیز مطرح شد تا برای افراد پرخطر دز سوم مصرف شود تا زودتر از دز یادآور باشد که این موضوع درصورتی که در ستاد ملی مصوب شود، قابل اجراست؛ زیرا سبد واکسیناسیون خوبی در کشور شکل گرفته است. تاکید کمیته علمی استفاده از واکسن‌های داخلی کشور برای دز بوستر و دز اضافه است.
وی در ادامه به صدور مجوز واکسن‌های فخرا و کووپارس نیز اشاره کرد و گفت : در کشور آزمایشگاه و سازمان غذا و دارو داریم و حتی داروها قبل از عرضه ارزیابی و بررسی می‌شوند. درباره واکسن هم چنین است و هیچگونه اغماضی صورت نمی‌گیرد و امروز آثار خوب واکسن‌های پاستور و برکت را می‌بینیم و چیزی که مشخص است این است که روند صدور مجوز به درستی در حال انجام است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *