خانه / جشنواره / توسعه گرمخانه ها

توسعه گرمخانه ها

شهردار منطقه یک در جلسه زمستان گرم:
گرمخانه ها را با استفاده از ظرفیت های فرهنگی، مذهبی محلات می توان توسعه داد

مدیران شهری با همگرایی، نشست با فعالین اجتماعی، گروه های مردم نهاد، جلب مشارکت های مردمی و استفاده از مکان های فرهنگی، مذهبی در محلات می توانند خلا کمبود گرمخانه را جبران کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در جلسه زمستان گرم که با حضور احمد رضایی مدیر اداره ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، سید عباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه، حسین فتحی مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری این منطقه و دیگر مسئولین برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شهرداران نواحی دهگانه منطقه باید در جغرافیای محل خدمت خود اقدام به شناسایی افراد بی خانمان کنند چرا که بعضی از این افراد را بانوان تشکیل می دهند برخی کودکان و نوجوانان هستند که به دلیل فشارهای اخلاقی، مالی و اقتصادی سرگردان خیابان هستند و بخشی شامل معتادین می شوند، بنا به هر دلیلی که در خیابان پناه آورده اند این وظیفه ی مسئولین هست که سرپناهی برای آنها ایجاد کند.

موسوی تصریح کرد: جمع کردن این افراد در یک مکان شاید آسیب ها را تشدید کند در مرحله ی اول شاید چاره ای نباشد ولی وقتی  جلوتر برویم و ماموریت مان را کامل تر انجام بدهیم شاید بتوانیم بر این موضوع هم با تدبیر ستاد مرکزی و مشورت چاره اندیشی کنیم و از ظرفیت های موجود از جمله مساجد که فضاهای سرپوشیده دارند، مدارس که به خاطر کرونا تعطیل هستند استفاده کنیم.

مدیر اداره ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز گفت: ما روزانه حدود ٣۵ گشت در سطح مناطق، ٢۴ مرکز نگهداری از افراد بی خانمان،٢ مرکز برای بانوان و ٢ سامان سرا داریم که شبانه روزی هستند و طرحی که تدوین کردیم استفاده از ظرفیت مناطق در ساماندهی این افراد بود و در مناطق پرتردد اتوبوس مستقر کردیم با نام گرمخانه سیار که در میدان تجریش نیز مستقر شد که طبق ارزیابی هایی که داشتیم منطقه یک خیلی خوب از این ظرفیت در سال گذشته استفاده کرد.

رضایی افزود: منطقه یک مددسرای ازگل را دارد و ما ظرفیت های سایر مناطق را هم ارتقا دادیم و تجهیز کردیم تا در صورت ضرورت اگر ظرفیت مدسرا تکمیل شد مرکز این آمادگی را دارد که نیروهای مازاد را به سایر مددسراها منتقل کند.
معاون اجتماعی شهردار منطقه یک هم خاطر نشان کرد: از اول آبان تا ٣١ فروردین همزمان با آغاز فصل های سرد سال نیروهای ستاد ساماندهی منطقه و شهرداران شب نواحی به طور ویژه مکان هایی که افراد بی خانمان قرار دارند از جمله محدوده های نواحی دو،سه و هفت که اطراف میدان تجریش، پایانه ایستگاه مترو، اطراف امامزاده صالح(ع)، بازار، حاشیه رودخانه مقصودبیک و… است را رصد و این افراد را به گرمخانه ها منتقل می کنند.
سجادی استقرار گرمخانه سیار را اقدام دیگری دانست و گفت: گرمخانه سیار اقدامی از طرف شهرداری تهران در برخی مناطق از جمله منطقه یک است که یک دستگاه اتوبوس از ۱۵ آذر ماه در میدان تجریش مستقر می شود تا افرادی که به هردلیلی تمایل ندارند به گرمخانه بروند بتوانند شبانه در این اتوبوس ها استراحت و از غذای گرم استفاده کنند.

طرح ضربتی پاکسازی پیاده روها

شهردار منطقه یک تهران :

طرح ضربتی جمع آوری بساط گستران تجریش اجرا شد

طرح ضربتی جمع آوری بساط گستران تجریش، با هدف برقراری امنیت و انضباط اجتماعی با همکاری و همیاری فرمانداری شهرستان شمیرانات، نیروهای شهربان، نیروهای انتظامی، کسبه و… اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: سد معبر بساط گستران مهم ترین معضل کنونی خیابان شهرداری حد فاصل میدان قدس و تجریش است که با حضور این افراد  فضای پیاده راه ها تصرف و شهروندان، کسبه و اصناف منطقه یک، تولیت و زائران آستان مطهر امامزاده صالح(ع) با مشکل مواجه شده بودند برهمین اساس عملیات ضربتی جمع آوری بساط گستران به حسب مصوبه شورای تامین شهرستان شمیرانات روز– دوشنبه،۱۰ آبان ماه – با حضور مستقیم نیروهای انتظامی، قضایی، فرمانداری و شهرداری اجرا شد.

وی گفت: استقرار مستمر نیروهای انتظامی حدفاصل این دو میدان،  افزایش تعداد نیروهای شهربان، رصد انبار کالاهای بساط گستران در محدوده بازار تجریش و پلمپ آنها و… از مهمترین اقدامات اجرایی در راستای ساماندهی بساط گستران است که به صورت یک فرایند مستمر اعمال می شود.

شهردار منطقه یک  افزود: برای حفظ و آرامش شهر باید با  جدیت عمل کرد و در کنار سایر ارگان ها هر تدبیر لازمی را اتخاذ و اجرا نمود تا از وقوع مشکلات و معضلات  شهری به واسطه ی این بی انضباطی ها جلوگیری شود تا با ایجاد پیاده راه امن، آرامش  به کسبه و شهروندان این محدوده برگردانده شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

200هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۱۵۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۲۰۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *