خانه / تمدن پژوهی / هیچ تماسی میان ایران و آمریکا برقرار نیست

هیچ تماسی میان ایران و آمریکا برقرار نیست

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه؛

هیچ تماسی میان ایران و آمریکا برقرار نیست

سخنگوی وزارت خارجه هرگونه تماس میان جمهوری اسلامی ایران و امریکا را در هر قالبی تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای سعید خطیب زاده در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی رسانه‌های غربی در خصوص پیشنهاد امریکا به کشورمان برای برگزاری گفتگو‌های دوجانبه در بغداد گفت: میان جمهوری اسلامی ایران و امریکا مدت هاست که گفتگویی نشده است.

وی تصریح کرد: موضع ما در این باره کاملا روشن است؛ امریکا ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و طرفی است که به طور غیرقانونی از برجام خارج شد و همه تلاشش را کرد که برجام را از بین ببرد و تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه‌ای ضد ملت ایران اعمال کرد.

اقای خطیب زاده تاکید کرد: طبعا تا زمانی که این واقعیات و شرایط تغییر نکند تماس میان ایران و امریکا در هیچ قالبی برقرار نمی‌شود.

اتحادیه اروپا از بی عملی خارج شود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید از بی عملی خارج شود و خود را به کنشگر فعال تبدیل کند.
آقای سعید خطیب زاده در ادامه نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره بیانیه اخیر تروئیکای اروپا گفت: دولت‌های انگلیس، آلمان و فرانسه پس از خروج آمریکا از برجام، هیچ یک از تعهداتشان را انجام ندادند.

وی افزود: ایران بر اساس باور‌های اصیل اسلامی و البته فتوای رهبر معظم انقلاب، هیچ گاه در پی تولید سلاح‌های کشتار جمعی نبوده و نیست و این موضوع هیچ جایی در دکترین دفاعی ما ندارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فکر می‌کند که همه جهان باید برای خلع سلاح سراسری اجماع و اقدام کنند.
آقای خطیب زاده گفت: آمریکا یگانه کشوری در جهان است که در استفاده از سلاح هسته‌ای چنین جنایت بی شرمانه‌ای را مرتکب شده است و روزی باید خلع سلاح هسته‌ای را بپذیرد.

پول‌های بلوکه شده ایران در کره باید بازگردد

سخنگوی وزارت امور خارجه بر ضرورت اقدام دولت کره جنوبی در بازگرداندن پول‌های بلوکه شده کشورمان تاکید کرد.
آقای خطیب زاده در ادامه نشست خبری گفت: موضوعاتی که مربوط به اقدامات و سیاست‌های دولت کره جنوبی در قبال پول‌های بلوکه شده ماست از دیگر مسائل جدا و تلاش می‌کنیم این موضوع کمترین تاثیر را بر روابط دوجانبه داشته باشد.
وی افزود: هیچ ملتی این را بر نمی‌تابد که دست دولت و کشور دیگری در جیبش باشد.
آقای خطیب زاده تاکید کرد: پول‌های بلوکه شده ما در کره جنوبی باید برگردد، البته تلاش‌هایی در این باره شده است، اما کافی نیست.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ما با مسئولان بانک مرکزی کشورمان و طرف متقابل کره‌ای در این باره در ارتباط بودیم؛ اراده‌ای در این باره وجود دارد، اما این اراده باید محقق شود.
وی همچنین درباره اقدام دولت کره جنوبی در اهدای محموله محدود ماسک به کشورمان تصریح کرد: ما پاسخ به این اقدام را در حد طنز نگه می‌داریم.
آقای خطیب زاده گفت: البته مردم کره نشان دادند که در قبال آن چه دولت شان در خصوص ما مرتکب شدند، نارضایتی دارند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

پایان خود محوریها در تعریف حجاب

حجاب قانون خدایی هست و نباید مورد تعرض مادیگرایان و التقاطی ها باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *