خانه / غزنه تا غزه / وزیر آموزش و پرورش چه کسی باشد؟

وزیر آموزش و پرورش چه کسی باشد؟

طبق قانون اساسی، آموزش و وپروش تمام کودکان ایران تا پایان متوسطه رایگان است. از این جهت آموزش و پرورش در ایران دوجنبه دارد: یکی محتوای درسی و دیگر امکانات آموزشی. و متاسفانه عملکرد لیبرالی باعث شده در هر دو زمینه کاستی هایی وجود داشته باشد هم فقر فرهنگی و هم کمبود  امکانات. وزیر جدید باید هماهنگ با دولت اسلامی پشتوانه نظری محکمی: برای کارهای خود داشته باشد تا بتواند متون درسی را از نو بنویسد. زیرا متون درسی کپی برداری از مطالب غربی آنهم حداقل نیم قرن پیش است. زیرا ریل گذاری تهیه متون طوری بوده که: راهی جز ان نیست و هر روز شکاف علمی کتابهای درسی با مطالب روز بیشتر می شود. فقط۴۳ سال است که انقلاب اسلامی رخ داده، این انقلاب هنوز نتوانسته ستون های اموزش را تکان دهد! تاریخ و فلسفه ما در اختیار هرودوت! یونانی است و هگل و مارکس هم اشاره ای دارند. علوم ما همان تاریخ علم غربی است، و اگر اشاره ای هم به علوم در اسلام می شود منوط به این است: که قبلا در متون غربی باشد تا ترجمه کنند. لذا ما دانشمندان خودی را هم از زبان انگلیسی یا آلمانی و فرانسه باید ترجمه کنیم! در حالیکه متن اصلی قران و نهج البلاغه است، ولی از ان فقط بعنوان رفع تکلیف استفاده می شود. طوری آموزش داده می شود که دانش آموز هم بی رغبت شود. لذا نتیجه این می شود که دانش آموز، تا کلمه ای یاد می گیرد فیل ش یاد هندوستان می کند: و به فکر پناهندگی و بورسیه و اعزام بخارج هست. و ایران را جای مناسبی برای زندگی و آموزش نمی داند. از نظر جا و امکانات آموزشی هم به همین شکل است. در مملکت شیعه و مسلمان، آموزش و پرورش آن از مسجد فراری است. همانطور که رئیس جمهور محترم دکترای خود را از مسجد و مدرسه عالی شهید مطهری(سپهسالار) گرفته، و با امکانات مساجد آشنا است وزیر هم باید با مسجد آشتی کند. در حالیکه در چهل سال گذشته، وزیران لیبرال حاضر بودند: بچه ها در کپر ها آموزش ببینند یا کودکان در زمستان و برف پای پیاده، گاه بدون کفش مسافت زیادی را طی کنند، ولی حاضر نبودند این کلاس در مسجد محل تشکیل شود! در شهر ها مدارس همه دوشیفته و سه شیفته بودند، ولی مساجد و حسینیه ها خالی. اصولا طراحی مساجد در همه جای دنیا، برای اموزش کودکان است. ولی متاسفانه یک خرابه را به مسجد شیک هر محله ترجیح می دهند. امور مساجد اعلام کرده۸۰هزار مسجد در ایران موجود است. که مردم نسبت به تجهیز کامل آن متعهد هستند. در حالیکه ۱۵میلیون دانش اموز در ۱۱۰هزار مدرسه درس می خوانند، که اغلب انها هم مخاطره آمیز است. لذا از ترکیب متون درسی و مراکز آموزشی جدید، میتوان انتظار داشت افراد وطن پرست و عاشق ایران تربیت شوند. و الا  مدارس فعلی محلی برای پرورش پناهندگان آینده است. مرکل هم اعلام کرده که مسلمانان، برای پناه اوردن به آلمان و اروپا(سرزمین کفر) می آیند، در حالیکه خانه خدا و حرم معصومین به آنها نزدیک تر است.  در ایران ۱۱هزار بقعه متبرکه است، یعنی در مقابل هر مدرسه یک بقعه وجود دارد. و معلوم نیست چرا اینهمه امکانات معطل مانده. و فقط گاهگاهی کلاس قرانی یا اموزش خط و نقاشی در ان برگزار می شود. و اینها نشان می دهد که اساس آموزش و پروش، باید دچار تحول شود. یک نمونه مسئله حجاب دختران است. آموزش و پرورش به هیچ وجه زیر بار چادر نمی رود! یعنی دخترانی که در خانه مذهبی تربیت شده و چادر سر می کنند، دم در مدرسه که رسیدند باید بردارند! و الا مثل فرانسه آنها را راه نمی دهند! اونوقت مسئولان  می گویند چرا فرانسه اینطور است. در حالیکه خودشان بدتر عمل می کنند.

Who is the Minister of Education?

According to the constitution, the education of all Iranian children is free until the end of high school. For this reason, education in Iran has two aspects, one is the curriculum and the other is the educational facilities. And unfortunately, liberal performance has led to shortcomings in both areas, both cultural poverty and lack of facilities. The new minister must have strong theoretical support for his work in coordination with the Islamic State so that he can rewrite the textbooks, because the textbooks are copies of Western material from at least half a century ago. Because the preparation of texts has been done in such a way that there is no other way and the scientific gap between textbooks and the contents of the day is increasing every day. The Islamic Revolution has taken place for only 43 years and this revolution has not yet been able to shake the pillars of education! Our history and philosophy are at the disposal of Herodotus! It is Greek, and Hegel and Marx also mention it. Our science is the history of Western science, and if there is any reference to science in Islam, it depends on it already being in Western texts to be translated. Therefore, we have to translate our own scholars from English or German and French, while the main text is the Qur’an and Nahj al-Balaghah, but it is used only as a homework assignment and is taught in such a way that the student becomes reluctant. So the result is that the student learns a word, his elephant remembers India and thinks about asylum, scholarships and sending abroad. And does not consider Iran a good place to live and study. The same is true in terms of space and educational facilities. In the Shiite and Muslim country, its education is from the fugitive mosque. Just as the honorable president received his doctorate from the mosque and high school of Shahid Motahari (Sepahsalar) and is familiar with the facilities of mosques, the minister must also reconcile with the mosque. While in the last forty years, liberal ministers were willing to train children in capers or children to walk long distances in winter and snow and sometimes barefoot, but they were not willing to hold this class in the local mosque! In the cities, schools were all two and three shifts, but mosques and husseiniyahs were empty. Basically, mosques are designed all over the world to educate children. But unfortunately, they prefer a ruin to a stylish mosque in any neighborhood. Mosque Affairs has announced that there are 80,000 mosques in Iran. And usually people are committed to fully equipping it. While 15 million students attend 110,000 schools, most of them are at risk. Therefore, from the combination of textbooks and new educational centers, one can expect patriotic and loving people to be educated in Iran. Vala is now a local school for future refugees. Merkel also announced that Muslims are coming to Germany and Europe (the land of infidelity) for refuge, while the house of God and the sanctuary of the innocent are closer to them. There are 11,000 holy shrines in Iran, which means that there is one shrine in front of each school. And it is not clear why so many facilities have been delayed. And only occasionally a Quranic class or teaching calligraphy and painting is held there. And these show that the basis of education must change. An example is the issue of girls’ hijab. Education does not go under the burden of tents in any way! That is, girls who are brought up in a religious house and wear tents should pick up the tail at school when they arrive, and they will not let them in like France!

من هو وزیر التربیه والتعلیم؟

وفقًا للدستور ، فإن تعلیم جمیع الأطفال الإیرانیین مجانی حتى نهایه المرحله الثانویه. لهذا السبب ، فإن التعلیم فی إیران له جانبان: الأول هو المنهج والآخر هو المرافق التعلیمیه. ولسوء الحظ ، أدى الأداء اللیبرالی إلى أوجه قصور فی کلا المجالین ، سواء فی الفقر الثقافی أو الافتقار إلى المرافق. یجب أن یکون للوزیر الجدید ، بالتنسیق مع الدوله الإسلامیه ، أسس نظریه قویه لعمله حتى یتمکن من إعاده کتابه الکتب المدرسیه. لأن الکتب المدرسیه هی نسخ من مواد غربیه منذ نصف قرن على الأقل. لأن إعداد النصوص قد تم بطریقه: لا توجد طریقه أخرى وکل یوم تتزاید الفجوه العلمیه بین الکتب المدرسیه ومحتویات الیوم. لقد مضى ۴۳ عامًا فقط على قیام الثوره الإسلامیه ، وهذه الثوره لم تتمکن بعد من زعزعه رکائز التعلیم! تاریخنا وفلسفتنا تحت تصرف هیرودوت! إنها یونانیه ، وقد ذکرها هیجل ومارکس أیضًا. علمنا هو تاریخ العلم الغربی ، وإذا کان هناک أی إشاره إلى العلم فی الإسلام ، فهذا یعتمد علیه: أنه موجود بالفعل فی النصوص الغربیه المراد ترجمتها. لذلک علینا ترجمه علمائنا من الإنجلیزیه أو الألمانیه والفرنسیه! فی حین أن النص الرئیسی هو القرآن ونهج البلاغه ، فإنه یستخدم فقط کواجب منزلی. یتم تدریسها بطریقه تجعل الطالب مترددًا أیضًا. والنتیجه هی أن الطالب ، حتى یتعلم کلمه ما ، یتذکر فیله الهند: ویفکر فی اللجوء والمنح الدراسیه وإرسالها إلى الخارج. ولا تعتبر إیران مکانًا جیدًا للعیش والدراسه. وینطبق الشیء نفسه من حیث المساحه والمرافق التعلیمیه. فی بلاد الشیعه والمسلمین تعلیمها من مسجد الهارب. ومثلما حصل الرئیس الفاضل على الدکتوراه من جامع وثانویه الشهید مطهری ، وهو على درایه بمرافق المساجد ، یجب على الوزیر أن یتصالح مع المسجد. بینما فی الأربعین عامًا الماضیه ، کان هناک وزراء لیبرالیون حاضرین: یجب تدریب الأطفال على الکبر أو الأطفال على المشی لمسافات طویله فی الشتاء والثلج ، وأحیانًا حفاه القدمین ، لکنهم لم یکونوا مستعدین لعقد هذا الفصل فی المسجد المحلی! فی المدن ، کانت المدارس تعمل بنظام الفترتین والثلاثه ، لکن المساجد والحسینیات کانت خالیه. فی الأساس ، تم تصمیم المساجد فی جمیع أنحاء العالم لتعلیم الأطفال. لکن لسوء الحظ ، فإنهم یفضلون الخراب على مسجد أنیق فی أی حی. أعلنت شؤون المساجد أن هناک ۸۰ ألف مسجد فی إیران. أن یلتزم الناس بتجهیزها بالکامل. بینما یذهب ۱۵ ملیون طالب إلى ۱۱۰.۰۰۰ مدرسه ، فإن معظمهم فی خطر. لذلک ، من خلال الجمع بین الکتب المدرسیه والمراکز التعلیمیه الجدیده ، یمکننا أن نتوقع أن یتم تعلیم الأشخاص الوطنیین والمحبین فی إیران. خلاف ذلک ، المدارس الحالیه هی مکان لتربیه اللاجئین فی المستقبل. کما أعلنت میرکل أن المسلمین قادمون إلى ألمانیا وأوروبا (أرض الکفر) ملجأ لهم ، وبیت الله وملاذ الأبریاء أقرب إلیهم. یوجد ۱۱۰۰۰ مزار مقدس فی إیران ، مما یعنی أن هناک مزارًا واحدًا أمام کل مدرسه. ولیس من الواضح سبب تأخیر العدید من المرافق. وفقط فی بعض الأحیان یتم عقد فصل قرآنی أو تعلیم الخط والرسم هناک. وهذه تدل على أن أساس التعلیم یجب أن یتغیر. مثال على ذلک قضیه حجاب الفتیات. التعلیم لا یمر بعبء الخیام بأی حال من الأحوال! أی أن الفتیات اللواتی یربین فی بیت دینی ویرتدین الخیام یجب أن یأخذن أنفاسهن عند وصولهن إلى المدرسه! وإلا فلن یسمحوا لهم بالرحیل مثل فرنسا! ثم یقول المسؤولون لماذا فرنسا على هذا النحو. بینما هم أنفسهم یفعلون ما هو أسوأ.

Kuka on opetusministeri?

Perustuslain mukaan kaikkien iranilaisten lasten koulutus on ilmaista lukion loppuun asti. Tästä syystä Iranin koulutuksessa on kaksi näkökohtaa: toinen on opetussuunnitelma ja toinen on koulutustilat. Ja valitettavasti liberaali suorituskyky on johtanut puutteisiin molemmilla alueilla, sekä kulttuuriseen köyhyyteen että tilojen puutteeseen. Uudella ministerillä on oltava yhteistyössä Islamilaisen valtion kanssa vahvat teoreettiset perusteet työstään, jotta hän voi kirjoittaa oppikirjat uudelleen. Koska oppikirjat ovat kopioita länsimaisesta materiaalista vähintään puoli vuosisataa sitten. Koska tekstien valmistelu on tehty siten, että: ei ole muuta tapaa ja joka päivä tieteellinen aukko oppikirjoista päivän sisällön kanssa kasvaa. Islamilaisesta vallankumouksesta on kulunut vain 43 vuotta, tämä vallankumous ei ole vielä kyennyt horjuttamaan koulutuksen pilareita! Historiamme ja filosofiamme Herodotoksen käytettävissä! Se on kreikkalainen, ja myös Hegel ja Marx mainitsevat sen. Tieteemme on länsimaisen tieteen historiaa, ja jos islamissa viitataan tieteeseen, se riippuu siitä: että se on jo käännettävissä länsimaisissa teksteissä. Meidän on siis käännettävä omat tutkijamme englannista tai saksasta ja ranskasta! Vaikka pääteksti on Koraani ja Nahj al-Balaghah, sitä käytetään vain kotitehtävänä. Sitä opetetaan siten, että myös opiskelija tulee vastahakoiseksi. Tuloksena on, että opiskelija, kunnes hän oppii sanan, elefantti muistaa Intian ja ajattelee turvapaikkaa ja apurahoja sekä lähettämistä ulkomaille. Eikä pidä Irania hyvänä asuin- ja opiskelupaikkana. Sama koskee tilaa ja koulutusmahdollisuuksia. Shiialaisissa ja muslimimaissa sen koulutus on peräisin pakenevalta moskeijalta. Aivan kuten arvoisa presidentti sai tohtorin tutkinnon Shahid Motaharin (Sepahsalar) moskeijasta ja lukiosta ja tuntee moskeijoiden tilat, myös ministerin on sovittava moskeijan kanssa. Viimeisten neljänkymmenen vuoden aikana liberaalit ministerit olivat läsnä: lapset, jotka oli koulutettava kapriksiin tai lapset kävelemään pitkiä matkoja talvella ja lumessa, joskus paljain jaloin, mutta he eivät olleet halukkaita pitämään tätä luokkaa paikallisessa moskeijassa! Kaupungeissa kouluissa oli kaksi ja kolme vuoroa, mutta moskeijat ja husseiniyat olivat tyhjiä. Periaatteessa moskeijat on suunniteltu kaikkialla maailmassa kouluttamaan lapsia. Mutta valitettavasti he mieluummin rauniot kuin tyylikäs moskeija missä tahansa naapurustossa. Moskeija -asiat ovat ilmoittaneet, että Iranissa on 80 000 moskeijaa. Ihmiset ovat sitoutuneet varustamaan sen täysin. Vaikka 15 miljoonaa oppilasta käy 110 000 koulua, suurin osa heistä on vaarassa. Siksi oppikirjojen ja uusien koulutuskeskusten yhdistelmän avulla voimme odottaa isänmaallisten ja rakastavien ihmisten koulutusta Iranissa. Muuten nykyiset koulut ovat paikka tulevaisuuden pakolaisten kasvattamiseen. Merkel ilmoitti myös, että muslimit tulevat Saksaan ja Eurooppaan (uskottomuuden maahan) turvaan, kun taas Jumalan talo ja viattomien pyhäkkö ovat lähempänä heitä. Iranissa on 11 000 pyhää pyhäkköä, mikä tarkoittaa, että jokaisen koulun edessä on yksi pyhäkkö. Ja ei ole selvää, miksi niin monet tilat ovat viivästyneet. Ja vain satunnaisesti siellä pidetään Koraaniluokka tai kalligrafian ja maalaamisen opettamista. Ja nämä osoittavat, että koulutuksen perusta on muutettava. Esimerkki on tyttöjen hijab -kysymys. Koulutus ei mene teltan taakan alle millään tavalla! Toisin sanoen tyttöjen, jotka kasvatetaan uskonnollisessa talossa ja jotka käyttävät telttoja, tulisi ottaa hengityksensä, kun he saapuvat kouluun! Muuten he eivät päästä heitä, kuten Ranskakaan! Sitten virkamiehet kertovat, miksi Ranska on tällainen. Vaikka he itse voivat huonommin.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

راه قدس باز شد بیا تا برویم

ومع هجمات حزب الله والقسام، فُتحت الطریق إلى القدس أمام الناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *