خانه / اسلم قزوینی / انتقام نگرفتن ایران قبول کاپیتولاسیون و توحش و ظلم است

انتقام نگرفتن ایران قبول کاپیتولاسیون و توحش و ظلم است

کارشناس اسپانیایی:مصونیت آمریکا در پی سرنگونی هواپیمای ایران «توحش»است

تهران- ایرنا- «فرانسیسکو خوزه ساآودرا» یک کارشناس و روزنامه نگار اسپانیایی در گفتگو با شبکه هیسپان تی وی تاکید کرد: اینکه آمریکا پس از حمله به هواپیمای ایرانی ایرباس که به جان باختن ۲۹۰ مسافر آن منجر شد، همچنان بدون هیچ محاکمه و مجازاتی در مصونیت به سر می برد، نوعی «بربریت» است.

به گزارش ایرنا، «فرانسیسکو خوزه ساآودرا» کارشناس و فیلمنامه نویس اسپانیایی در گفتگو با شبکه هیسپان تی وی با ابراز تاسف از مصونیت کشورهایی مانند آمریکا در برابر اقدامات جنایت‌کارانه خود و اینکه هرکاری که خواست انجام می‌دهد، نوعی «توحش و بربریت» است.

به عقیده ساآودرا، برای اجرای عدالت، وجود نهادی فراملی ضروری است تا برای تحریم کردن کشورهای مرتکب اقدامات مجرمانه اختیار لازم را داشته باشد و تضمینی باشد برای اینکه این نوع جنایات بدون مجازات و مصون باقی نمانند.

این فیلمنامه نویس و برنامه ساز تلویزیونی اسپانیا خاطرنشان کرد: تا زمانی که این نهاد فراملی برای مجازات مرتکبین این جرائم و وادار کردن آنها به پرداخت غرامت وجود نداشته باشد، آمریکا و سایر کشورهای جهان همچنان در برابر اقدامات جنایتکارانه خود مصونیت خواهند داشت.

در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ تیر ۱۳۶۷ خورشیدی هواپیمای ایرباس به شماره پرواز ۶۵۵ از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی به پرواز درآمد، هنوز ۱۰ دقیقه از پرواز این هواپیما نگذشته بود که در ارتفاع ۱۲ هزار پایی نزدیک تنگه هرمز و لارک بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس مورد حمله ناو وینسنس آمریکا قرار گرفت و مسافران آن به شهادت رسیدند.

در این پرواز ناتمام، تمامی سرنشینان هواپیما اعم از مرد، زن و کودک جان باختند. در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *