خانه / جشنواره / حکومت حماس برتر از تشکیلات خودگردان

حکومت حماس برتر از تشکیلات خودگردان

تحلیلگر صهیونیست: مردم فلسطین، حکومت حماس را بر تشکیلات خودگردان ترجیح می‌دهند

کارشناس و مستشرق صهیونیست تأکید کرد، تظاهرات گسترده‌ای که این روزها سراسر کرانه باختری را در بر گرفته است، ثابت کرد که مردم فلسطین، حکومت حماس را بر تشکیلات خودگردان ترجیح می‌دهند.

تحلیلگر صهیونیست: مردم فلسطین، حکومت حماس را بر تشکیلات خودگردان ترجیح می‌دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مردخای کیدار» کارشناس و مستشرق صهیونیست تأکید کرد که قتل «نزار بنات» فعال سیاسی-اجتماعی فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان، وضعیت غیر دموکراتیک بودن این تشکیلات را بدتر کرده است.

کیدار با انتشار یادداشتی در روزنامه عبری «مکور ریشون» نوشت، تظاهرات گسترده‌ای که «این روزها سراسر کرانه باختری را در بر گرفته است، ثابت کرد که مردم فلسطین، حکومت حماس [را بر تشکیلات خودگردان] ترجیح می‌دهند».

پایگاه خبری «عربی-۲۱» به نقل این تحلیلگر صهیونیست گزارش داد، این تظاهرات همچنین نشان داد که جنبش حماس، «تنها جایگزین نظام سازمان آزادی‌بخش فلسطین است و این مسئله معلول تکیه اسرائیل بر این سازمان است».

وی تصریح کرد، علاوه بر عملکرد تشکیلات خودگردان در برخورد با بحرانهای بهداشتی و اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، ترور بنات، «تأکید کرد که این تشکیلات، یک موجودیت کاملا غیر قانونی است».

کیدار خاطر نشان کرد: «نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به آپارتمان بنات حمله کردند، او را از تخت خوابش بیرون کشیدند و لباسهایش را برای تحقیر وی از تنش درآوردند… سپس جنازه‌اش که نشانه‌هایی از شکنجه شدید داشت، پیدا شد. این ساختمان در منطقه تحت کنترل اسرائیل قرار داشت. لذا روشن بود که بازداشت وی با هماهنگی ارتش اسرائیل صورت گرفته است».

این تحلیلگر اسرائیلی ادامه داد: «از زمان برملا شدن این حادثه، تظاهرات شدیدی در همه بخشهای کرانه باختری صورت گرفت؛ به نحوی که یک فلسطینی را در خیابانهای کرانه باختری یا رام الله نمی‌بینی که از ابومازن [رئیس تشکیلات خودگردان] حمایت کند. حتی برخی از فلسطینیها، وی (بنات) را با جمال خاشقچی [روزنامه‌نگار معارض سعودی کشته شده توسط ریاض] مقایسه می‌کنند. البته آنان، کاملا حق دارند».

وی با بیان اینکه پیش از بنات، شمار زیادی از فلسطینیان معترض به تشکیلات خودگردان، تحت شکنجه جان باخته‌اند، تأکید کرد، همه این حوادث باعث شد که مردم فلسطین، حماس را تنها جایگزین سازمان آزادی‌بخش بدانند.

کیدار با تأکید بر اینکه اگر انتخابات در فلسطین برگزار شود، شانس تشکیل کشور فلسطین بالا خواهد بود، خاطر نشان کرد، حماس بزرگترین بازیگر عرصه فلسطین است و نام خود را جاودان خواهد کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *