خانه / غزنه تا غزه / دوران اسلامی در تپه امرایی الشتر

دوران اسلامی در تپه امرایی الشتر

کشف آثاری از ادوار پیش از تاریخ تا دوران اسلامی در تپه امرایی الشتر

پروژه تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه امرایی الشتر در استان لرستان انجام و وضعیت فرهنگهای دوران پیش از تاریخ و تاریخی آن توسطهیأت باستان شناسی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،مهدی حیدری سرپرست هیأت باستان شناسی چهارشنبه ۹تیر ۱۴۰۰با اعلاماین خبر گفت :در این فصل ۱۶ گمانه پیرامون تپه ایجاد شد.

 او افزود: از این تعداد گمانه در ۹ مورد به بقایای معماری و آثار فرهنگی برخوردیم و در ۷ مورد از گمانهها آثار فرهنگی برجایی مشاهده نشدهاست.

این باستان شناس با بیان اینکه از این گمانهها بقایای فرهنگی از ادوار مس و سنگ، مفرغ، تاریخی و اسلامی به دست آمد تصریح کرد: ایناقدامات موجب شناخت ابعاد و گستردگی تپه امرایی و از سویی درک بهتر ما از وضعیت باستانشناسی تپه امرایی و دشت الشتر در ادوارمختلف میشود.

سرپرست هیأت باستان شناسی گفت: پس از اتمام این پروژه وضعیت تپه امرایی به لحاظ گستردگی مشخص و نقشه فنی ارایه شدکهعرصه و حریم تپه را مشخص می کند.

حیدری خاطرنشان کرد: مطالعات بر روی یافتههای فرهنگی کشف شده آغازی برای مطالعات بیشتر در ارتباط با باستانشناسی و وضعیتفرهنگی این محوطه باستانی در الشتر است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اردن باید تنبیه شود تا راه قدس باز شود

راه قدس از کربلا و اردن می گذرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *