خانه / غزنه تا غزه / قانون اساسی لبنان باید تغییر کند

قانون اساسی لبنان باید تغییر کند

ریاست جمهوری لبنان: جریان المستقبل و سعدحریری راه را بر هر تلاشی برای تشکیل کابینه بستند

شفقنا- دفتر ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: جریان المستقبل راه را بر هر تلاشی جهت نجات کشور و تشکیل دولت و اجرای اصلاحاتی که ثبات کشور را تامین کند، بست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از النشره، دفتر ریاست جمهوری لبنان در واکنش به بیانیه روز گذشته جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری نخست وزیر مکلف این کشور عنوان کرد: جریان المستقبل همزمان با تماس های در حال انجام برای تشکیل کابینه جدید، حملاتش را گاهی علیه ریاست جمهوری وگاهی علیه شخص میشل عماد عون ادامه می دهد و از عبارت ها و توصیفاتی استفاده می کند که سطح پایین ادبیات متولیان این جریان را نشان می دهد و شاید بیانیه ای که روز گذشته صادر کرد، بهترین دلیل سقوط بی سابقه در حیات سیاسی باشد که اینها به سمت آن نزول کرده اند.

ریاست جمهوری لبنان افزود: باتلاقی که جریان المستقبل درباره غرق شدن کشور در آن ادعا می کند، بخشی از نتایج سیستمی است که این جریان آن را ریاست می کند. تداوم فرار سعد الحریری نخست وزیر مکلف از زیر بار مسئولیت هایش در امرتکشیل کابینه ای متعادل و متخصص، نقض بیشتر قانون اساسی است.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرد: نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه به تلاش برای به دست گرفتن اختیارات رئیس جمهوری اصرار دارد.

دفتر میشل عنون ادامه داد: امروز تاکید می کنیم که با کسانی که از قانون اساسی خارج می شوند و در قبال رخدادها سکوت می کنند، بر سر یک دو راهی قرار داریم.

نهاد ریاست جمهوری لبنان در پایان عنوان کرد: امیدواریم که تلاش ها برای تشکیل دولت در اسرع وقت به نتایج خوشحال کننده ای برسد.

خبر را در النشره ببینید

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

راه قدس باز شد بیا تا برویم

ومع هجمات حزب الله والقسام، فُتحت الطریق إلى القدس أمام الناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *