خانه / جشنواره / روز جهانی کارگر

روز جهانی کارگر

روز جهانی کارگر؛ معترضان در چهار گوشه جهان خواهان حمایت از مشاغل در بحران همه‌گیری کرونا شدند

تظاهرات روز جهانی کار در آلمان   –

کارگران، فعالان اصناف و رهبران اتحادیه‌های کارگری همزمان با اول ماه مه،‌ روز جهانی کار و کارگر در سراسر جهان به خیابان‌ها آمدند تا ضمن مطالبه حقوق صنفی و قانونی خود خواستار حمایت از مشاغل در شرایط بحرانی ناشی از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ شوند.

در بسیاری از کشورهای دنیا این روز با برپایی راهپیمایی‌ها و همچنین تجمعات اعتراضی علیه تضییع حقوق کارگران جشن گرفته‌ می‌شود.

راهپیمایی‌ کارگران و فعالان کارگری امسال نیز مشابه سال گذشته به دلیل همه‌گیری بیماری کووید۱۹ شکل و ظاهری متفاوت به خود گرفته بود.

اصناف و اتحادیه‌های کارگری که پیش‌تر و در طول سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا امکان برپایی تجمعات را نداشتند روز اول ماه مه را فرصتی مغتنم شمردند تا صدای خاموش شده کارگران را برغم شرایط حاد بهداشتی از زبان آنها در کف خیابان‌ها به گوش دولتمردان برسانند.

گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی از برپایی مراسم روز جهانی کار در کشورهای مختلف از تجمعات گسترده و بسیار شلوغ شرکت کنندگان، راه‌پیمایی‌های بزرگ و مشت‌های گره کرده کارگران پشت بنرها و پلاکاردهای اعتراضی حکایت دارد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *