خانه / اسلم قزوینی / تیم را بد موقع دواندند، جام از دست رفت

تیم را بد موقع دواندند، جام از دست رفت

دکتر متولی در میز کارشناس طرفداری: به فدراسیون گفتم جام نیاورم، پول نمی خواهم

میز کارشناس طرفداری
تصویر سامان خدائی

پزشک فیزیوتراپ و مربی سابق تیم ملی از دلایل از دست رفتن قهرمانی آسیا با تیم ملی جوانان گفت.

میز کارشناس این هفته طرفداری به دکتر متولی، پزشک فیزیوتراپ و مربی سابق تیم ملی جوانان اختصاص یافت. با دکتر متولی درباره تاثیر کرونا و لغو شدن بسیاری از جلسات تمرینی بازیکنان در مصدومیت ها، آسیب دیدگی بیشتر و طولانی تر ورزشکاران ایرانی با بالا رفتن سن، دلایل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی و همینطور همکاری و قطع همکاری با فدراسیون و تیم ملی صحبت کردیم. این گفتگو فردا تقدیم شما می شود، پیش از آن بخشی کوتاه از برنامه میز کارشناس با حضور دکتر متولی را می بینید و می خوانید.

شما در مقطعی با تیم ملی جوانان همکاری داشتید، مشکلاتی پیش آمد و این همکاری پایان یافت. دلیل این قطع همکاری چه بود؟

 

آنچه که دیدم عدم وجود علم در ورزش بود. خوشبختانه سرمربی ای که با من بود خیلی راه آمد اما چیزی که آموزش دیده بود در سطح اسپورت نبود. چون ژاپن را زده بودیم سرمربی گفت کره دیگر چیزی نیست. گفتم ببین، ژاپن ما را دوانده، تمام ذخایر گلیکوژن خود را داده ایم. یکی از بازیکنان آمد و گفت دکتر دوقلوی من نیست. از بس ژاپن ما را دوانده بود. دوقلو یک خصلتی دارد، وقتی گلیکوژنش تمام می شود، جمع شده و بالا می رود و یک عضله دیگر جایش کار می کند. گفتم نه، می آید پایین، نترس. گفت نه، دوقلوی من پاره شد. شب بالا سرش رفتم، گفتم چه شد؟ گفت اوکی، خوب شد. بعد از ژاپن لود کردیم، لود وحشتناک. تیم کره که آمد آشپزخانه دیدم فقط می توانند بدوند، دوقلو های خوبی داشتند اما چهار سر های خوبی نداشتند.

 

کفاشیان پیشنهاد کار در فدراسیون را داد و خیلی هم اصرار کرد اما دیگر از لحاظ روحی توان نداشتم. چون ۹ ماه برای جام کار کرده بودیم، گفتم جام می آورم حقوقم را می گیرم، جام نیاورم هیچی نمی خواهم. جام نیاوردم دستمزد هم نگرفتم، به همین راحتی.

 

حرکت شناسی کاربردی باید نهادینه شود، چیزی که در اروپا می بینید. عضلات برای کاری که باید انجام دهند تمرین داده نمی شوند پس عمر ورزشی ورزشکار پایین می آید.

 

تست می کنند و قیمت شاخص بندی می شود. اینطور نیست که کسی هفت هزار تومن ارزش داشته باشد و هفتصد میلیون بگیرد، هرکس اندازه ارزشش.

 

بنابراین، ما باید پایه را درست کنیم. ابتدا تنظیم آب الکترولیته، اول از همه این را به ورزشکار توصیه می کنیم و در سطح بعدی کشش پلاستیک که وقتی به کرونا می خوریم، یک ماه تمرین نیست، عضلات به کوتاهی کشش برنگردد که آسیب ناشی از کشش و کم آبی داشته باشد. علم کم است.

دسته‌بندی: طرفداری تی ویاختصاصیاخبار ایرانویدئوی داخلیلیگ خلیج فارسفوتبال ملیبرچسب‌ها: 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *