خانه / جشنواره / عربستان دنبال سید یمانی است! زیرا نابودگر آل سعود است

عربستان دنبال سید یمانی است! زیرا نابودگر آل سعود است

آیا رژیم سعودی جنگ یمن را به زودی پایان می‌دهد؟

آیا رژیم سعودی جنگ یمن را به زودی پایان می‌دهد؟

پاسخ یمنی‌ها به تجاوز سعودی به حدی شفاف و دارای ویژگی‌های متمایز بود که ائتلاف متجاوز سعودی نمی‌تواند آن را انکار کند.

 

العالمیمن

“عبدالحسین شیب” کارشناس امور یمن اظهار داشت، یکی از ویژگی‌های عملیات اخیر یمنی‌ها در عمق عربستان سعودی و در نزدیکی مرزها دور کردن غیرنظامیان عربستانی از تبعات این نبرد است و این اقدام در وهله نخست ماهیت انسانی دارد.

وی افزود: اگر یمنی‌ها می‌خواستند تاسیسات غیرنظامی را بمباران کند- آنگونه که “ترکی المالکی” سخنگوی ائتلاف ادعا می‌کند- این اقدام برای آنها آسان‌تر است همانگونه که ائتلاف متجاوز به صورت مستمر مراسم‌های عروسی و عزاداری و یا بازارها و اتوبوس‌های مدارس و اماکن دیگر را هدف حملات جنگنده‌هایش قرار می‌دهد . پهپادهای یمنی می‌تواند عمق عربستان و تاسیسات حساس و حیاتی آن را هدف قرار دهند ولی در هیچکدام از این حملات، حتی یک غیرنظامی کشته نشده است.

شیب تصریح کرد، از دیگر ویژگی‌های این عملیات مهارت یمنی‌ها در استفاده از توانمندی‌ها و تجهیزات نظامی است که برای ایجاد تعادل بازدارندگی با رژیم سعودی در حال توسعه هستند ولی تأکید بر این است که غیرنظامیان عربستانی در تیررس نباشند.

از سوی دیگر، کارشناس امور یمنی یادآور شد، اظهارات سفیر سعودی نشان می‌دهد که رهبران این رژیم در این مرحله از جنگ دچار سردرگمی شده‌اند و دولت مستعفی و فراری “عبد ربه منصور هادی” نیز کنترل برخی بخش‌ها در استان مأرب را در دست دارد، و در صورت آزادسازی این شهر مهم یمن توسط ارتش و کمیته‌های مردمی( صنعا)، فقط استان‌های جنوبی در اشغال مزدوران مورد حمایت امارات خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه رژیم سعودی جنگ و بمباران یمن را آغاز کرد، تأکید کرد که تصمیم پایان دادن به جنگ به دست آمریکایی‌هاست؛ در واقع این جنگ در اواخر دوره دوم ریاست‌جمهوری “باراک اوباما” آغاز شد، “جان کری” وزیر خارجه وقت آمریکا طرح ابتکاری آتش‌بس را ارائه داد ولی سعودی‌ها با آن مخالفت کردند و با آمدن “دونالد ترامپ” به کاخ سفید، این جنگ با شدت ادامه یافت. حالا باید منتظر ماند و دید جنگ یمن و پایان دادن به آن در اولویت‌های دولت “جو بایدن” و دموکرات‌ها قرار خواهد گرفت یا نه.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *