خانه / جشنواره / شنبه های بدون پسماند در شمال تهران آغاز می شود

شنبه های بدون پسماند در شمال تهران آغاز می شود

شنبه های بدون پسماند در شمال تهران آغاز می شود
شنبه های بدون پسماند با هدف نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی بین شهروندان و تفکیک پسماند خشک از مبداء از اول شهریور ماه سال جاری آغاز می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در راستای اجرای طرح کاپ(کاهش پسماند)، شنبه های بدون پسماند با هدف آموزش های شهروندی و مشارکت افراد در حفظ محیط زیست شهری، ارتقاء بهره وری در زمینه خدمات رسانی شهری و مدیریت بهینه بهداشت از شنبه اول شهریور ماه سال جاری در محلات شمال تهران اجرا می شود.
وی گفت: با اجرای این طرح آموزشگران بازیافت در محلات ۲۷ گانه شمال تهران حضور و در مراکز اداری، تجاری،مسکونی در در خصوص تفکیک از مبدا و شنبه ها بدون پسماند خشک  آموزش های لازم را به شهروندان ارائه می کنند.
جعفریان با اشاره به اینکه اجرای طرح «شنبه بدون پسماند» با این هدف صورت می گیرد که در یک روز از هفته، پسماندهای خشک تفکیک شده با حداکثر ظرفیت و با مکانیزم های تشویقی جمع آوری شوند تصریح کرد: در شنبه های بدون پسماند از شهروندان خواسته شده پسماند خشک خود را روزهای شنبه ساعت ۸ صبح در بیرون از خانه قرار دهند تا نیروهای خدمات شهری پسماند شهرداری منطقه یک نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.
وی افزود: در این طرح نیروهای خدمات شهری پسماند با ماشین های ملودی در سطح نواحی حرکت کرده و اقدام به جمع آوری پسماندها از در خانه خواهند کرد.
معاون شهردارمنطقه یک خاطرنشان کرد: اگر شهروندان با ابعاد محیط زیستی تولید حجم بالای زباله و هزینه های گزافی که این امر به شهر تحمیل می کند آگاه شوند، حتما در اجرای طرح همکاری و مشارکت خواهند کرد. همچنین :

 شهردار منطقه یک در دیدار  ‌با معاون رسانه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران :
شمال تهران، منطقه ای حساس در موضوعات خبری است  
منطقه یک به سبب موقعیت استقرار جغرافیایی،سیاسی،اجتماعی،طبیعی،اقتصادی و نوع مخاطبین از مناطق حساس و ویژه، در موضوعات خبری است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه  در این دیدار  با امید محدث معاون رسانه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران که با حضور محمد رضا پارسیان مدیر روابط عمومی و کارشناسان خبر و رسانه ای این منطقه برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: موقعیت خاص منطقه یک ضرورت دقت در انجام وظایف قانونی و خدمت رسانی به شهروندان را دو چندان کرده و نیازمند اطلاع رسانی و انعکاس شفاف و به موقع اخبار اقدامات اجرایی است.
وی ضمن تقدیر از عملکرد رسانه ای مرکز ارتباطات شهرداری تهران افزود: خوشبختانه در دوره مدیریتی جدید، امور رسانه ای شهرداری با تخصص، تدبیر و عقلانیت مورد نیاز راهبری می شود که جای تحسین و تشکر دارد و بدنه رسانه ای منطقه یک نیز دارای نیروهای حرفه ای، کوشا و با تجربه است.
امید محدث معاون رسانه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز گفت: مدیریت رسانه ای در سازمانی چون شهرداری با توجه به تعدد روابط عمومی های زیر مجموعه، کار آسانی نیست و سختی ها و ظرافت های کاری خود را می طلبد که روابط عمومی منطقه یک با بازخوردهایی که از عملکردش دریافت شده است و دقتی که شهردار این منطقه در امور رسانه ای دارد، از جایگاه خبری قابل دفاعی برخوردار است.
محمدرضا پارسیان مدیر روابط شهرداری منطقه یک نیز اظهار داشت: در هفته خبرنگار اقدامات ویژه ای در حوزه خبر و  رسانه در منطقه یک انجام شده که یکی از مهمترین آنها رونمایی از پرتال جدید شهرداری منطقه یک است که در آن به دسترسی آسان شهروندان به خبر و اطلاعات، مد نظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به عملکرد بخش رسانه  روابط عمومی شهرداری منطقه یک گفت: در تعامل با خبرنگاران سعی شده با توجه به اهمیتی که شهردار منطقه یک به حوزه خبر و رسانه دارد ارتباط مناسب و دو طرفه با اصحاب رسانه برقرار و نیازهای خبری شهروندان در اسرع وقت اطلاع رسانی شود.
وی افزود: در چهار ماهه ابتدای سال ۹۹، بیش از ۱۰۰ عناوین خبری به رسانه ها و ۸۳۸ عنوان خبری در کانال خبری منطقه یک ارسال شده که بازتاب آنها بیش از ۴۵۰ خبر در روزنامه ها و یک هزار و ۸۲۵ خبر در خبرگزاری و پایگاه های خبری و ۳ هزار و ۹۰۰ خبر در شبکه های اجتماعی بوده است که نتیجه این انعکاس ها بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ صفحه بولتن خبری در این مدت است.

i

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *