خانه / Ahmad Mahini / بایدن را بکشید

بایدن را بکشید

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل حملات اخیرش علیه انصار الله یمن و دیگر گروه‌های مقاومت در خاورمیانه با انتقادات بی نظیری در کنگره این کشور مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، یک رسانه آمریکایی روز شنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: قانونگذاران کنگره از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات معتقدند که رئیس‌جمهور آمریکا اختیار لازم را برای انجام یکجانبه حملات ندارد، در حالی که حامیان سیاست خارجی اعلام کرده اند که بایدن به اندازه کافی اقدام نکرده است.

یک مقام دولتی در گفتگو با تارنمای آکسیوس ادعا کرد که دولت آمریکا “پس از مشورت با وزارت دادگستری و وکلای بین سازمانی، اطمینان یافته است که اقدامات واشنگتن علیه اهداف حوثی ها (انصارالله یمن) با قوانین بین المللی و داخلی مطابقت دارد.”

گروهی متشکل از ۱۴ دموکرات مجلس نمایندگان و هشت جمهوری‌خواه روز جمعه در نامه‌ای به بایدن از «نگرانی‌های جدی» درباره حملات «غیرمجاز» علیه انصارالله یمن گفتند.

این رسانه آمریکایی نوشت: این قانونگذاران از دولت آمریکا خواستند «قبل از وارد کردن آمریکا به جنگ دیگری در خاورمیانه، که به طور بالقوه باعث تحریک شبه نظامیان مورد حمایت ایران می شود و خطر تشدید جنگ منطقه ای گسترده تر را به دنبال دارد، برای اقدامات خود از کنگره مجوز بگیرد.»

آنها افزودند: «به عنوان نمایندگان مردم آمریکا، کنگره باید قبل از آسیب رسیدن به نظامیان آمریکایی و قبل از اینکه پول مالیات دهندگان آمریکایی برای جنگ دیگری در خاورمیانه هزینه شود، در این تصمیم گیری ها نقش داشته باشد.»

آکسیوس ادامه داد: اما دیگر فقط حامیان سیاست خارجی نیستند که به اقدامات اخیر دولت بایدن در خاورمیانه اعتراض می کنند.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، یکی از حامیان سرسخت اقدامات تهاجمی آمریکا، روز پنجشنبه در سخنرانی خود گفت که بایدن «به اندازه کافی از اختیارات خود استفاده نمی‌کند.»

این مقام ارشد جمهوری‌خواه گفت: «او انبارها و نقاط پرتاب موشک را هدف قرار داده اما پدافند هوایی و تاسیسات فرماندهی و کنترل تروریست ها را دست نخورده باقی گذاشته است.»

یک مقام دولت بایدن گفت: ما مبنای قانونی اقدامات خود را به اشکال مختلف از جمله در اطلاعیه های عمومی به کنگره مطابق با لایحه اختیارات جنگی و در نامه های عمومی به شورای امنیت سازمان ملل توضیح داده ایم.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی نیز گفت که واشنگتن متعهد به «پاسخگو کردن حوثی ها است» و بایدن «صراحتاً اعلام کرده است که در انجام اقدامات بیشتر در صورت لزوم تردید نخواهیم کرد».

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

کاخ سفید به نماز جماعت ایستاد

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *