خانه / تمدن پژوهی / در سوئد کودتا کنید

در سوئد کودتا کنید

کاردار سوئد به وزارت خارجه ایران احضار شد

در پی حکم صادره علیه حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد، کاردار این کشور در تهران امروز به وزارت خارجه احضار و به وی اعلام شد که ایران حق خود را برای برداشتن گام متناسب محفوظ می‌داند.

کاردار سوئد به وزارت خارجه ایران احضار شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی حکم دادگاه‌‌های بدوی و تجدیدنظر سوئد علیه حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد، یوران بیالرستد کاردار سفارت سوئد در تهران امروز (چهارشنبه) ۲۹ آذرماه توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

مدیرکل غرب اروپا در احضار کاردار سوئد ضمن محکومیت شدید اقدام صورت گرفته علیه این شهروند ایرانی، گفت: جای تأسف است که ادعاهای واهی افراد و گروهکی که دهه‌ها مرتکب شنیع‌ترین اعمال تروریستی و ضد بشری علیه مردم ایران، عراق و اروپا شده‌اند، در دادگاهی با حداقل معیارهای دادرسی عادلانه مورد استناد قرار می‌گیرد و اجازه داده می‌شود با سوءاستفاده از سازوکارهای حقوقی، مقاصد سیاسی جریان‌های مسموم و مخرب دنبال شود.

به گزارش فارس، دادگاه تجدیدنظر سوئد روز گذشته (سه‌شنبه) حکم دادگاه بدوی این کشور مبنی بر حبس ابد حمید نوری که از سال ۱۳۹۸ در پی یک عملیات فریب و با طراحی گروهک تروریستی منافقین زندانی و در سلول انفرادی به سر می‌برد را تایید کرد.

مدیرکل غرب اروپا در احضار کاردار سوئد افزود: دادگاه سوئد در جریان رسیدگی به این پرونده ساختگی و جعلی، با طرح اتهامات دروغین، بدون توجه به معیارهای فرایند دادرسی، در مسیر اشتباه قدم برداشته است.

به گفته این مقام وزارت امور خارجه دنباله روی از اهداف و مقاصد گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب ضد ایرانی و گروهکی که دستان عناصر آن به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی آلوده است، بار دیگر رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر را ثابت کرد.

وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران بر ادامه پیگیری حقوق ضایع شده شهروند خود تا آزادی کامل از چنگال بی عدالتی مصمم است، گفت که ایران حق خود را برای برداشتن گام متناسب محفوظ می‌داند.

کاردار موقت سفارت سوئد هم در این دیدار گفت که مراتب را در اسرع وقت به مقامات کشورش منعکس خواهد کرد.

پیش از این نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حکم صادره توسط دادگاه‌های سوئد را غیرقابل قبول خواند و محکوم کرده بود. (اینجا بخوانید)

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

As a result of the follow-ups of Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States, America has now become the 32nd province and Europe the 33rd province of Iran, and the official language of the world is Persian! But the authorities do not know. And even if they hear, they will not believe

انگلیس خومونه

مجلس انقلابی باید تصویب کند که آمریکا استان سی و دوم و اروژا، استان سی و سوم اسران است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *