خانه / تمدن پژوهی / من هستم جایزه را بدهید

من هستم جایزه را بدهید

 آمریکا در حالیکه معترف به قابل توجه بودن موقعیت و نیروی حماس در داخل غزه است، اکنون برغم حمایت های همه جانبه از رژیم اسرائیل، همسو با این رژیم برای برای پیشبرد اهدافش علیه حماس به جایزه ای ۱۰ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات درباره ۵ حامی مالی حماس متوسل شده است.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که این کشور ۱۰ میلیون دلار برای ارائه اطلاعات در مورد پنج حامی مالی حماس یا هر اطلاعی که منجر به اختلال در سازوکارهای مالی این گروه شود، جایزه می دهد.

این پنج نفر عبارتند از عبدالباسط حمزه الحسن خیر، عامر کمال شریف الشوا، احمد سدو جهلب، ولید محمد مصطفی جداالله و محمد احمد عبدالدیم نصرالله که پیش از این توسط واشنگتن به عنوان “تروریست” جهانی معرفی شده اند.

وزارت خارجه آمریکا افزود که اولین حامی حماس، معروف به حمزه، در سودان مستقر است، شرکت‌های متعددی را برای حماس مدیریت کرده و در انتقال تقریباً ۲۰ میلیون دلار به حماس مشارکت داشته است.

این وزارتخانه گفت که سه تن از حامیان دیگر حماس – عامر کمال شریف الشوا، احمد سدو جهلب و ولید محمد مصطفی جداالله – بخشی از شبکه سرمایه گذاری این گروه در ترکیه هستند.

این در حالی است که تارنمای پولیتیکو به نقل از چهار مقام آمریکایی اعلام کرده است: مقام‌های دولت بایدن در حال تهیه طرح‌هایی هستند تا در صورت گسترش جنگ اسرائیل و حماس به نقاط دیگر خاورمیانه، به چنین تحولاتی واکنش نشان دهند.

سه مقام آمریکایی به پولیتیکو گفتند ارتش آمریکا در حال تهیه طرح‌هایی است تا در واکنش به حمله‌های حوثی‌ها به خطوط کشتیرانی در دریای سرخ، به مواضع این گروه، از جمله در داخل یمن حمله کند.

یک مقام آمریکایی به پولیتیکو گفت مقام‌های اطلاعاتی این کشور در حال یافتن راه‌های مختلف برای مقابله با حمله‌های نیروهای نیابتی ایران در عراق و سوریه هستند.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ۲۲ آذر ماه در تداوم حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل و اعمال تحریم‌ها علیه جنبش حماس اعلام کرد: «ایالات متحده و هم ‌پیمانان و شرکای ما بر تعهدمان برای از بین بردن شبکه‌هایی که از جریان‌های مالی حماس حمایت می‌کنند، در چارچوب تلاش مستمر ما برای بازدارندگی و جلوگیری از فعالیت تروریستی آن گروه، عزمی راسخ دارند.»

جان کربی هماهنگ کننده ویژه ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز ۱۳ دی ماه به موقعیت و نیروهای قابل توجه حماس در غزه اذعان کرد و گفت که معتقد نیستیم که حملات نظامی، ایدئولوژی حماس را از بین ببرد و از این منظر باید بپذیریم که حماس وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: حماس هنوز موقعیت و نیروی قابل توجهی در داخل غزه دارد. اعداد و ارقام فقط تخمینی هستند، اما حماس همچنان در داخل غزه موقعیت و نیروی قابل توجهی دارد.

این مقام آمریکایی در عین حال مدعی موفقیت اسرائیل در مقابل طیفی از رهبران حماس شد و بدون ارائه جزئیاتی درباره اقدامات اسرائیل و ترور رهبران حماس گفت: تلاش کرده‌ام که گزارشی در مورد عملیات نظامی آنها (اسرائیل) و تجزیه و تحلیل آن ارائه نکنم و فکر می‌کنم این کار عاقلانه‌ای است.

این مقام ارشد کاخ سفید در عین حال ادعا کرد: بی تردید این مساله بر توانایی حماس برای فرماندهی و کنترل نیروهای خود و نیز تامین منابع، تاثیر گذاشته است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا درباره گسترش جنگ اسرانیل نیز مدعی شد: ما نمی خواهیم جنگ میان اسرائیل و حماس در منطقه گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوز اخیر به این باریکه به ۲۲ هزار و ۶۰۰ شهید و ۵۷ هزار و ۹۱۰ زخمی رسیده است. آمریکا تاکنون چهار دور تحریم به همراه شرکای خود علیه گروه حماس اعمال کرده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *