خانه / اسلم قزوینی / حمایت از غزه در مقابل برائت ایرانیان

حمایت از غزه در مقابل برائت ایرانیان

 کارکنان وزارت خارجه هلند در اعتراض به ادامه جنگ و جنایات (رژیم) اسرائیل علیه مردم فلسطین تحصن کرده و خواستار برقراری آتش‌بس دائمی فوری در غزه شدند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از تارنمای خبری نیو استریت تایمز، حدود ۱۵۰ نفر از کارمندان وزارت خارجه هلند پنجشنبه در مقابل وزارت خارجه این کشور تحصن کرده و خواهان برقراری آتش‌بس دائمی فوری در غزه شدند.

این گروه از کارکنان وزارت خارجه هلند با در دست داشتن پلاکاردها و بنری که روی آن نوشته شده بود «کارمندان دولت خواستار آتش‌بس هستند»، اعلام کردند که به موضع دولت هلند در حمایت نکردن از برقراری آتش‌بس در غزه اعتراض دارند.

آنجلیک ایجپه سخنگوی کارکنان متحصن وزارت خارجه هلند با بیان اینکه ماه گذشته در اعتراض به رویکرد دولت هلند در قبال جنگ غزه از شغل خود در این وزارتخانه استعفا کرده است، به خبرنگاران گفت: تحصن ما به خاطر نگرانی از این واقعیت است که دولت هلند هنوز خواستار برقراری آتش‌بس دائمی در غزه نیست.

به نوشته نیو استریت تایمز، هلند، مانند آلمان و ایتالیا از معدود کشورهایی بود که هفته گذشته با وجود رأی مثبت تعداد زیادی از کشورها به قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به این قطعنامه رأی منفی داد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *