خانه / ورزشی / گزارش خبری از پرفسور سید حسن امین

گزارش خبری از پرفسور سید حسن امین

جشن فرهیختگان برای تولد یک پروفسور برجسته ایرانی

نام پروفسور سید حسن امین، حقوقدان، حافظ پژوه، نویسنده، شاعر و فعال اجتماعی در نزد اهل فرهنگ و ادب نامی شناخته شده می باشد.

هفتم آذر به بهانه سالروز تولد ایشان مراسم باشکوهی در ساختمان اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

در این مراسم جمعی از اساتید دانشگاهی، محققین حوزه فرهنگ و اندیشه و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران صاحب نام حضور پیدا کردند. در این مراسم سخنرانان متعددی در فضایل و خدمات فرهنگی این اندیشمند برجسته ایرانی سخن گفتند. اولین سخنران جناب پروفسور داریوش فرهود پدر علم ژنتیک بود که گفت: ملت‌هایی که بزرگان خودشان را تجلیل می کنند برای آن شخص نیست، برای جایگاه است …

در این مراسم به غیر از مدرسین دانشگاهی تنی چند از مدرسین و قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی و هنری هم حضور داشتند. از جمله پهلوان منصور برزگر قهرمان اسبق کشتی جهان و المپیک و سن سی علیرضا احسانی قهرمان سابق کاراته جهان و تیمسار مه تاش از افسران سابق پلیس و حاج محمدعلی خاکپور از ورزش کاران قدیمی و از خیرین میدان تره بار که پای ثابت شب های شعر جناب پروفسور می باشند و همچنین امیر افشار از گونگ‌فو کاران قدیمی و نویسنده و فیلمساز ورزشی و هنرمند محبوب منصور ولدخانی و خانم جمیله وحیدی فر از دبیران برتر و خانم میریام گوتس (رهگشایی) فعال فرهنگی، دارای نشان شوالیه نخل آکادمیک فرانسه، آقای امیرحسین صابری نقال و … از میهمانان این مراسم بودند.

این مراسم با مدیریت سرکار خانم دکتر پریوش ابراهیمی مدیر اجرایی انجمن ادبی ایران و چندین انجمن ادبی دیگر از اساتید دانشگاهی و از شاعران خوب که همیشه زحمت مدیریت مجالس شب های شعر را می کشند؛ برگزار شد که به ایشان خسته نباشید می گوئیم. حضار به امید برگزاری جشن صد سالگی جناب پروفسور امین از خدمات فرهنگی و علمی این دانشمند شاعر و فعال اجتماعی تقدیر و تجلیل نمودند.

امیر افشار

Amir Afshar

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini0

گروه: غزنی تا غزه

در حالیکه مردم نان ندارند بخورند،انفال و اموال عمومی برای پس انداز نیست بلکه برای تقسیم کردن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *