خانه / جشنواره / نابودی اسراییل امضا شد

نابودی اسراییل امضا شد

.
♻️ هفت نکته تحلیلی در ارتباط با نقض آتش بس و آغاز مجدد نبرد در فلسطین

۱⃣ رژیم صهیونیستی مجددا با تانک و توپخانه و به شکل کور و غیرهدفمند به مناطق و اردوگاه‌های جبالیا، خزاعه و مغازی حمله کرده است. حملات مجدد نشان می‌دهد که اسراییل نتیجه جنگ چهل و هفت روزه قبل را شکست خود می‌داند و اگر خروجی جنگ و مفاد آتش بس، پیروزی برای او محسوب می‌شد مجددا حمله را شروع نمی‌کرد.

۲⃣ نقطه آغاز درگیری، اختلاف نظر دو طرف بر سر لیست تبادل اسرا است و اسراییلی‌ها جدول ارائه شده از طرف حماس که رنکینگ و درجه‌بندی اسرا که شامل اسرای عادی، اسرای نظامی میان پایه و اسرای نظامی بلندپایه است را قبول نکرده اند.

۳⃣ مردم مقاوم و مقتدر و صبور غزه، همچنان با جنگ نابرابر و ناعادلانه و بسیار سختی روبه رو هستند اما اسرائیل در متزلزل‌ترین و شکننده‌ترین نقطه تاریخ خود قرار گرفته است و برای بقاء و جلوگیری از تثبیت انگاره فروپاشی می‌جنگد و احتمالا شدت وحشیگری خود را افزایش می‌دهد.

۴⃣ صهیونیست‌ها راهی جز بازیابی حداقلی و احیای امنیت روانی خود در منطقه و جهان ندارند و باید به نقطه ای از جنگ برسند که بتوانند ادعا کنند که شکست نخورده اند، نقطه ای که شاید هرگز به آن نرسند.

۵⃣ حماس با هوشمندی آماده پذیرش سه طرح متفاوت و سه سناریو برای تمدید آتش‌بس بود، اما رژیم صهیونیستی با اذعان به موضع ضعف خود نپذیرفت و از دیروز ظهر رژیم صهیونیستی آرایش جنگی خود را برای از سرگیری جنایاتش در غزه آماده کرده بود و چند پیشنهاد که برای مبادله اسرا با اسرائیل ارائه شده است را رد کرده است.

۶⃣ طی مدت آتش‌بس موقت ۸۵ زن و کودک اسرائیلی آزاد شده‌اند و اسرائیل به شیوه‌ای موذیانه لیستی از اسامی اسرای اسرائیلی را ارائه داده بود که همگی نظامیان زن بودند و حاضر به آزادی اسرای فلسطینی سالخورده و زنان در مقابل اسرای سالخورده اسرائیلی نشدند. حماس به قطر اعلام کرد که مبادله اسرای غیرنظامی و آتش‌بس در غزه ادامه یابد.

۷⃣ نتانیاهو برای جلوگیری از سقوط دولت شکننده اش، ژست ادامه جنگ را گرفته است و اگر آتش بس قطعی شروع شود و پایان جنگ اعلام شود محاکمه او و دولتش و موساد به خاطر شکست بزرگ ۷ اکتبر آغاز خواهد شد.

🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سلبریتی های کور و کر و لال و بی خاصیت

آنهاییکه برای یک زن فاحشه نوحه سرایی می کردند، حالا معلوم است که چرا در مورد غزه ساکت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *