خانه / تمدن پژوهی / طوفان الاقصی

طوفان الاقصی

حمید رسایی :
.
🔹 اطلاعات مهم

♻️ ۲۰ نکته مهم و حساس درباره طوفان الاقصی

🔸(بخش اول)

۱. طراح عملیات طوفان الاقصی، محمد دیاب ابراهیم معروف به “ابوخالد” و ملقب به محمد الضیف است که به خاطر رفتن از خانه‌ای به خانه دیگر در جریان تعقیب و گریزهای دهه نود، الضیف یعنی مهمان خانه‌های مردم لقب گرفته است و بعد از شهادت یحیی عیاش فرمانده عملیات انتقام مقدس بود و بعد از شهادت صلاح محمد شحاده فرمانده گردان های عزالدین قسام شد. محمدالضیف به حاج قاسم نزدیک بود و چند بار حاج قاسم را به غزه برد.

۲. ضیف کسی است که وقتی بحران سوریه بوجود آمد یک تنه در مقابل فرماندهان حماس که به سمت جبهه مخالفین اسد رفتند ایستاد و در کنار حاج قاسم و سوریه قرار گرفت. الضیف که در دانشگاه اسلامی (جامعه الاسلامیه) درس خوانده توان تئوریک خوبی نیز دارد. همسر و خانواده وی شهید شده اند و خودش ۹ بار ترور شده است.

۳. شهر غزه اصلی زیرزمین است. غزه باریکه‌ای به مساحت ۳۶۰ کیلومتر مربع است و بخش زیادی از مردم در زیر زمین و در تونل‌ها زندگی می‌کنند. بهترین دستگاه‌های حفر تونل در غزه در این سالها کار کردند.

۴. در این تونل ها، کامیون ها رفت و آمد می کنند و بعضا تا زیر شهرک‌های صهیونیستی رفته و حداقل برای شش ماه تدارک آب و غذا و تجهیزات پزشکی دیده شده است و الضیف می‌گوید که شش ماه توان جنگ سنگین دارد.

۵. طراحی عملیات طوفان الاقصی حداقل به ۲ سال زمان نیاز دارد و از بیش از یکسال پیش طراحی میدانی شده و مانورهای آن ۶ ماه زمان برده است. طبقه‌بندی حرفه ای و تحفظ بالا و طراحی عملیات در غزه که جاسوسان اسرائیلی حضور دارند از شاهکارهای امنیتی فلسطینی‌هاست و هنوز برای صهیونیست‌ها معمای بزرگ امنیتی‌ست.

۶. این که فرمانده مهم اسراییلی را از فلان کوچه و خانه با لباس خواب می‌آورند، نشان از شناسایی و تمرین جدی دارد. او کسی بود که فرمانده لشکر عملیات در عمق غزه و عراق و سوریه بود و می‌گفت برای مهار ایران باید در عمق ایران عملیات کنیم!

۷. نتانیاهو برای ورود زمینی به غزه دچار استراگیجی است چون توانش را ندارد و مقاومت او را تحریک به ورود می‌کند ولی نتانیاهو دنبال شکار بزرگ برای پایان جنگ است چون اگر دستاوردی نداشته باشد، ‌دولتش سقوط می کند و از طرفی اگر زمینی به غزه ورود کند با ورود مستقیم و هولناک حزب الله از جبهه شمال مواجه می‌شود و هیچ برآوردی از کمین گردان‌های قسام ندارد.

۸. بایدن، شخصیت و توان رهبری این جنگ را ندارد و فارغ از حرف‌ها و بیانیه‌ها، او هم به دنبال سقوط نتانیاهو است.

۹. پس از پایان این جنگ در روند مهاجرت، شاهد تغییراتی خواهیم بود. پیشتر هم مهاجرت معکوس راه افتاده بود اما حالا بسیار شدید خواهد شد و شهرک‌نشینان هیچ انگیزه‌ای برای این که سپر بلای جاه‌طلبی‌های تلاویو بشوند، ندارند. ارتش اسراییل هم بافت سکولار دارد و ۸۰ درصد آنها به آموزه‌های صهیونیزم بی اعتقاد هستند و به راحتی فرار می‌کنند.

بخش دوم را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/rasaee/10649

🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1

🔹 اطلاعات مهم

♻️ ۲۰ نکته مهم و حساس درباره طوفان الاقصی

🔸(بخش دوم)

۱۰. هک گنبد آهنین در ساعات ابتدای عملیات از نکات مهم دیگر است. شاهد بودیم چند هزار راکت شلیک شد و گنبد آهنین موفق به خنثی‌سازی آنها نشد. مقاومت همچنین نحوه تخلیه و کم اثر کردن گنبد آهنین و فلاخن داود را به خوبی تجربه کرده و آموخته است و بسیاری از شلیک‌ها، شلیک فریب است.

۱۱. تاکید مسئولین امر در ایران این بوده که از کلید واژه گروه‌های مقاومت فلسطینی استفاده‌ شود نه حماس چون عملیات بسیار وسیع‌تر از این حرف‌هاست و گروه‌های دیگر هم خارج از غزه و… نقش آفرینی دارند و به خصوص باید به عنوان محور اسلامی عربی فلسطینی تاکید شود.

۱۲. اگر اسراییل به غزه زمینی ورود پیدا کند، حزب الله لبنان و بخش‌های دیگری از مقاومت و انصار الله یمن ورود خواهند کرد. این خط قرمز است و به صهیونیست‌ها هشدار داده شده است.

۱۳. جبهه النصره و‌ برخی گروه‌های نزدیک به حماس در سوریه از حماس اعلام حمایت کرده‌اند و احتمال فعال شدن جبهه علیه اسراییل از سوریه وجود دارد. اساسا برخی از گروه‌های اپوزیسیون سوریه در حال تغییر رفتار به سمت مقاومت هستند و از دعوای با مقاومت پشیمان هستند.

۱۴. بیش از ۱۰۰۰ اسیر در اختیار مقاومت است و بیش از ۵۰ دانه درشت و افسر ارشد در بین آنها وجود دارد.

۱۵. دقت سیستم دفاع ضدموشکى گنبد آهنین در هدف قرار دادن موشک‌هاى شناسایى شده بیش از ٩٠ درصد هست اما این آمار فقط براى وقتى است که سیستم پدافند موشک کافى براى جواب دادن داشته باشد و کاملا لود باشد. بطور تخمینى، سیستم دفاعى گنبد آهنین قادر هست ۴۴٠ موشک را در لانچرهایش جا دهد و با دقت بیش از ٩٠ درصد، جلوى ۴۴۰ موشک دشمن بایستد و در بهترین حالت باز هم ۴۴ موشک برخورد می کند اما موضوع اینجاست که وقتى ۴۴٠ موشک پدافندى شلیک شد، زمان زیادی لازم هست تا دوباره لانچرها پر شود و در این فاصله، موشک‌ها بدون هیچ مزاحمتى وارد حریم دفاعى گنبد آهنین می‌شود و به اهداف اصابت می‌کند.

۱۶. وقتى در موج اول حماس نزدیک به ١۵٠٠ موشک شلیک کرد، نزدیک ١١٠٠ موشک بدون برخورد با پدافند به اهداف خود برخورد کرد.

۱۷. هر موشک پدافندی اسراییل بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار قیمت دارد در حالی‌که موشک‌هاى حماس هزینه ناچیزی در حدود ۵۰۰ دلار دارد.

۱۹. حماس حتى موقعی که واقعاً قصد موشک زدن به اهداف زمینى را ندارد بطور اتفاقی شب‌ها به مناطق حفاظت شده شلیک می‌کند و مشغول تمام کردن ذخایر موشک پدافندى و ایجاد هزینه بسیار زیاد و ارزیابی هست. حزب الله هم از طرق مختلف سعی در فعال کردن این سیستم و مصرف مهمات آن‌ها و شناسایی دقیق محل های قرارگیری و خلأهای آن برای جنگ احتمالی دارد و گاه از روش های خنده دار مثل لک‌لک‌ها استفاده می‌کند.

۱۹. اسراییل و آمریکا گاهی به زبان تهدید و گاهی به زبان اشاره و گاهی حتی با انکار نقش ایران سعی می‌کنند ایران را وارد ماجرا نکنند و از طریق واسطه‌های متعدد بر نقش ایران تاکید و از ایران می خواهند که حماس را مهار کند.

۲۰. جلسات مستمر ارزیابی موقعیت با حضور مسئولان نظامی حماس و سایر اجزای مقاومت در مناطق امن لبنان و سوریه برگزار می‌شود و همه ابعاد عملیات به درستی و دقت رصد، ارزیابی و تصمیم‌گیری می‌شود و فازبندی دقیق صورت گرفته است.

بخش اول را اینجا بخوانید
https://eitaa.com/rasaee/10648

🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *