خانه / اسلم قزوینی / شایعه پراکنی ایرانا برای ترساندن فلسطینی ها
امام علی (ع): از تفرقه بپرهیزید و هرکس شعار تفرقه سرداد او را بکشید هرچند عمامه سیادت من روی سرش باشد
امام علی (ع): از تفرقه بپرهیزید و هرکس شعار تفرقه سرداد او را بکشید هرچند عمامه سیادت من روی سرش باشد

شایعه پراکنی ایرانا برای ترساندن فلسطینی ها

تیم امنیت ملی ایالات متحده آمریکا از آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت علیه رژیم اسرائیل همزمان با تعطیلات آخر هفته میلادی و برغم تعطیلی امروز دوشنبه  دولت فدرال به مناسبت “روز کلمبوس” در حالت آماده باش است و به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره اخرین وضعیت این جنگ و رژیم اسرائیل گزارش می دهد. غلط کرد

به گزارش ایرنا از نیویورک، کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۹ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۷ مهر ماه جاری اعلام کرد تیم امنیت ملی آمریکا به جو بایدن در خصوص آخرین تحولات اسرائیل توضیح داده است.غلط کرد

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صبح دوشنبه با مقامات دولتی دیدار کرده و تیم امنیت ملی آمریکا آخرین تحولات در مورد وضعیت اسرائیل را به او توضیح داده اند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، در این دیدار آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی، لیز شروود مشاور امنیت داخلی آمریکا، رندال و جف زینتز رئیس دفتر کاخ سفید حضور داشته اند.

کاخ سفید اعلام کرد: بایدن به تیم خود دستور داد تا هماهنگی با اسرائیل را در همه جنبه های بحران دنبال کند و با همکاری با شرکای منطقه ای به هر کسی که ممکن است در این شرایط به دنبال سوء استفاده باشد، هشدار دهد.

قرار است رئیس جمهور آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی بایدن با چند تن از متحدان نزدیک واشنگتن درباره آخرین تحولات اسرائیل گفتگو کند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۹ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۷ مهرماه جاری اعلام کرد: من در آخر هفته (میلادی) و صبح امروز در گفتگو با همتای اسرائیلی بر حمایت قاطع رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل تاکید و درباره گامهای بعدی گفتگو کردم.

مشاور امنیت ملی بایدن تصریح کرد: «ما با همکاری با شرکای منطقه‌ای به هر کسی که بخواهد از این وضعیت سوء استفاده کند، هشدار می دهیم. ما همچنین تمام تلاش خود را برای تعیین موقعیت شهروندان آمریکایی مفقود شده انجام می دهیم.»

مقامات آمریکایی در پی وحشت و غافلگیری رژیم اسرائیل از عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کرده اند که از این رژیم حمایت خواهند کرد و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ۲۴ ساعت نخست این جنگ و حملات متقابل طرفین به یکدیگر، دو بار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

تارنمای آمریکایی آکسیوس روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۹ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۷ مهرماه جاری در گزارشی نوشت: به گفته سه منبع اسرائیلی و آمریکایی که در جریان تماس رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو قرار گرفتند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بایدن گفته است: “ما باید وارد غزه شویم.”

آکسیوس نوشت: پیام نتانیاهو نشان می‌دهد که واکنش رژیم صهیونیستی به حمله حماس در روزها و هفته‌های آینده چگونه خواهد بود.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد ۳۰۰ هزار سرباز ذخیره را به حالت آماده باش درآورده است. به گفته این سه منبع، بایدن در طول تماس خود با نتانیاهو، موضوع اسیران اسرائیلی در غزه را مطرح کرده است اما نتانیاهو در پاسخ گفت: “ما باید وارد غزه شویم. اکنون نمی توانیم مذاکره کنیم.”

آکسیوس نوشت: کاخ سفید و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل از اظهار نظر در این باره خودداری کردند. نتانیاهو همچنین به بایدن گفته که اسرائیل چاره دیگری جز پاسخ قوی ندارد زیرا نمی شود در خاورمیانه ضعف نشان داد.

به گفته این سه منبع، نتانیاهو به بایدن گفت: «ما باید بازدارندگی را احیا کنیم.» . بایدن تلاشی برای تحت فشار قرار دادن نتانیاهو یا متقاعد کردن او برای توقف عملیات زمینی انجام نداده است.

به گفته یک منبع آمریکایی، انتظار می رود بایدن جنگ فعلی غزه را به شیوه ای مشابه با جنگ سال ۲۰۲۱ غزه اداره کند. آمریکا در آن زمان از اسرائیل به صورت عمومی حمایت کرد و با نتانیاهو و دیگر رهبران منطقه تعامل دیپلماتیک مکرر و کم رنگی داشت.

بایدن از نتانیاهو درباره احتمال آغاز یک جبهه دیگر در امتداد مرز اسرائیل و لبنان سوال پرسیده است. به گفته این منابع، نتانیاهو به بایدن گفته که آغاز یک جنگ در مرز لبنان مایه نگرانی است و اسرائیل در حال آماده شدن برای این سناریو است، اما تاکید کرد که اسرائیل چاره دیگری جز پاسخ قوی در غزه ندارد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *