خانه / اسلم قزوینی / به نفخ صور اندیشه کنیم

به نفخ صور اندیشه کنیم

حسینی:
نکاتی از قرآن ۵۵
منافقین دنبال فاش کردن اسرار مسلمین هستند. تنهایی هم شده به جهاد برخیز و مومنین را هم ترغیب کن تا با عنایت خدا شر کفار را از شما برطرف کند.
پایه گذار کار خیر و شر تا آخر آن کار سهیم خواهد بود.
جواب سلام را بهتر یا همان گونه بدهید.
در مورد منافقین تردید نکنید غیر قابل هدایت هستند.
کفار را هر جا یافتید بکشید و به فکر دوستی با آنها نباشید.

✨عالم برزخ را بشناسیم✨ (۷)

🌹🌹فَإِذَا نُفِخَ فِی الصُّورِ نَفْخَهٌ وَاحِدَهٌ.

به محض اینکه نخستین بار در صور دمیده شود، (زلزلهء وحشتناکی برپا خواهد شد). ۱۳ حاقه.

تفسیر: پایان این جهان و آغاز جهان دیگر، ناگهانى با صدائى عظیم انجام مى گیرد، که از آن تعبیر به نفخهء صور شده به معنی دمیدن در شیپور.

👈 خداوند با بیان اینکه وقایع بسیار عظیم پایان جهان و آغاز قیامت، تنها با دو نفخهء صور واقع میشود، در حقیقت اشاره به این موضوع دارد که مسئلهء پایان این جهان و آغاز جهان دیگر در برابر قدرت من، به همان سادگى دمیدن در یک شیپور است. با یک فرمان و در یک لحظهء ناگهانى، همهء اهل آسمان و زمین مى میرند، و با یک فرمان دیگر، همگى زنده شده و آمادهء حساب مى شوند.

👈 و این پایان جهان با زلزله ای چنان وحشتناک رخ می دهد که:

🌹وَحُمِلَتِ الْأَرْضُ وَالْجِبَالُ فَدُکَّتَا دَکَّهً وَاحِدَهً.

و زمین و کوهها از جا برداشته می شوند و یکباره در هم کوبیده و متلاشى می گردند. ۱۴ حاقه.

و همه خواهند مُرد مگر کسانیکه خدا بخواهد که در پیغام روز گذشته بطور کامل خواندیم.

👈 با مرگ انسان، چه آنهایی که قبل از پایان جهان مُرده اند و چه آنها که با پایان جهان می میرند، وارد عالم برزخ میشوند و در این عالم خواهند بود تا صیحهء دوم و آغاز قیامت.

👈 در عالم برزخ وارد بهشت و جهنم برزخی میشویم و به این ترتیب حساب و کتاب اعمالمان از همان لحظهء مرگ آغاز میشود، بهمین دلیل آنجا که در آیهء اول سورهء قمر فرموده است إقتَرَبَتِ السِّاعَه، به معنی قیامت نزدیک است، یعنی قیامت هر کس با مرگ او آغاز میشود و مرگ هر کس بسیار نزدیک است پس قیامت او نزدیک است.

🟢 خود را فراموش نکنیم. خود را قیمتی کنیم و به خدا بفروشیم. هیچکس قیمتی تر از خدا ما را نمیخرد. پس خود را بیهوده صرف هیچکس و هیچ چیز نکنیم.
دنیای خود را بسازیم اما در چارچوب فرمان پروردگار.
تحصیل علم کنیم، حرفه بیاموزیم، ورزش کنیم و به فکر تندرستی خود باشیم، برای معیشت بهتر تلاش کنیم، ازدواج کنیم و صاحب فرزند شویم، برای رشد و تعالی آنها تلاش کنیم و…..

🟢 اما همهء این لحظه ها را با یاد و نام خداوند منان سپری کنیم و در هیچ زمانی، چه غم و چه شادی، او را فراموش نکنیم، از طاعت و عبادت او غافل نشویم و همه جا او را ناظر بر اعمالمان بدانیم.

خود را فراموش نکنیم که فرصت بسیار کوتاه است.

🟢 به نفخ صور اندیشه کنیم که اندیشه در پایان این جهان، و نفخه ثانى و آغاز جهان دیگر، درس تربیتى عمیقى به انسانها مى دهد، مخصوصاً این حقیقت را روشن مى سازد که، در هر لحظه و هر حال، باید آماده براى استقبال از چنین حادثهء عظیم و هولناکى بود، چرا که، هیچ تاریخ معینى براى آن بیان نشده، و وقوع آن، در هر زمان محتمل است.
به علاوه، بدون هیچ مقدمه اى آغاز خواهد شد.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۵۶
فقط با کافرانی که با دوستان شما وابسته بوده و تعهد عدم جنگ به شما و دوستان شما بدهند جنگ نکنید. اگر گروهی از آنها فتنه کردند هرجا یافتید بکشید شان.
هیچ مومنی نباید مومن دیگر بکشد مگر به خطا که در این صورت باید بنده مومنی را آزاد کند و دیه به صاحب خون بدهد مگر اینکه ببخشند. اگر از قوم دشمن بود دیه لازم نیست. ولی از قوم دارای پیمان با شما باز دیه لازم است ولی در خصوص آزاد کردن بنده اگر پیدا نکند دو ماه متوالی روزه بگیرد. اگر کسی عمدا مومنی را به قتل برساند جایگاهش جهنم است با لعن و غضب خدا.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

کبوتران حرم بهترین غذا

مردمی که از کمبود و گرانی گوشت رنج میبرند نمی‌دانند که کبوتران حرم بهترین منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *