خانه / جشنواره / ۱۴خرداد

۱۴خرداد

‍ 🏴🏴🏴🏴 به نام خدا 🏴🏴🏴🏴

«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعی إِلى رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً فَادْخُلی فی عِبادی وَ ادْخُلی جَنَّتی» فجر/۳۰ – ۲۷

🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

خوشا که خطّ عبور تو را، ادامه دهیم
شعاع چشم تو را تا خدا، ادامه دهیم

دوباره خوابِ شبِ شُوم را بیاشوبیم
به رغم خوف و خطر جادّه را، ادامه دهیم

بیا به سنّت پیشینیان کمر بندیم
که یا ز پای درآییم، یا ادامه دهیم

شکست کشتی دریا دلان اگر در موج
از آن کرانه که ماندند، ما ادامه دهیم

اگر ز مرز زمین و زمان فرا رفتی
تو را در آن سوی جغرافیا، ادامه دهیم

اگرچه عکس تو در قاب تنگ دیده شکست
تو را به وسعت آیینه‌ها، ادامه دهیم

تو آن قصیده شیوای ناتمامی، کاش
به شیوه‌ای که بشاید، تو را، ادامه دهیم
«مرحوم قیصر امین پور»

🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

سلام علیکم
۱۴ خرداد سالروز رحلت ملکوتی پیر جماران، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله اعلظمی امام روح الموسوی الخمینی رحمه الله علیه است، همو که در بستر خودسازی خود وجهاد با نفس، توانست جامعه ای به بزرگی ایران اسلامی و سایر ممالک را دگرگون سازد.
علم، معرفت، زهد و تقوا، ساده زیستی، شجاعت، و سایر فضائل انسانی از او بجای گوشه ی خلوت گزیدن بصیرت، تحرک و قیام برای خدا را در مردم به ارمغان آورد. آثار رفتارهای سازنده و اصلاح گرانه حضرت امام رضوان الله تعالی علیه نه تنها موجب وحدت و انسجام در مردم مومن و انقلابی ایران پیرامون نهاد دین شد بلکه پایه های سلطنت سلاطین و خودکامگان را که قرون متمادی دست به دست گشته و به رژیم فاسد و خون آشام پهلوی رسیده بود را به لرزه درآورد و ویران کر و پس لرزهای این خیزش کاخ های طواغیت شرق کمونسیت و غرب سرمایه داری را تکان داد.
حضرت امام خمینی قدس الله نفسه زکیه در طول مدت عمر با برکت خود و در هنگامه کنترل نفس و پرداختن به تربیت و عزت نفس خود، پایه گذار انقلابی بر مبانی دین مبین اسلام از جمله قرآن کریم و سیره اهل بیت علیهم السلام شد و همین اقدام مقدمه بیداری احرار و مستضعفان جهان گردید.

✅ اما چند سطری در باب قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲

قیام ۱۵ خرداد نقطه ی عطفی در تاریخ مبارزات امت مسلمان و قهرمان ایران است. رهبری داهیانه ی حضرت امام خمینی «قدس سره» و یاری روحانیان انقلابی در تداوم آن، طی یک دوره ی پانزده ساله، نقش اساسی داشته است و در همه ی آن سال ها، سالروز ۱۵ خرداد هیچگاه در سکوت و خاموشی سپری نشد؛ زیرا که ۱۵ خرداد برای امت قهرمان و شهید پرور ایران، از اهمیت و اعتبار ویژه ای برخوردار بوده و خواهد بود.
۱۵ خرداد، روز قیام خونین مردم جان برکفی بود که، بنام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام استبداد ستم شاهی و استعمار مستکبرانه آمریکایی شوریدند.
۱۵ خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز عصیان مردان و زنان رشید، شجاع و مظلومی است که علیه طاغوت و طاغوتیان، زیر بیرق اسلام گرد آمدند و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن با هدایت مرجعیت دینی وارد صحنه شدند و با نثار خون خودشان نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران را آب یاری نموده و پشت رژیم ستمشاهی را به لرزه درآوردند و بعد از گذشت ۱۵ سال ارواح مطهر آن شهیدان به ثمر نشست و پیروزی خون بر شمشیر را به چشم جهانیان نشان داد و برگ های زرینی را در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ در تاریخ بشریت برای همه اعصار به یادگار و عبرت قرار داد.

🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

با عرض ادب و احترام، فرا رسیدن چهاردهم خرداد ماه سالروز عروج ملکوتی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه و پانزدهم خرداد ماه، سالروز قیام خونین مردم مسلمان ایران اسلامی در شهرهای ورامین، تهران و قم را ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به محضر شما عزیز و ارجمند تسلیت عرض می نمایم.
🏴🌷🖤🌷🏴
ارادتمندتان، حمید اردستانی

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *