خانه / جشنواره / امپراتوری ایران را باور نمیکنند

امپراتوری ایران را باور نمیکنند

✍️ آقای حداد! دستور قرآن در مواجهه با “فتنه گران” و “فاسقان سیاسی”، “رویگردانی” و “اعراض” است، نه “دست دادن” و “لبخند زدن”!

شبیر فیروزیان

روز گذشته تصویری از لبخند و احوالپرسی و دست دادن آقای دکتر حداد عادل با «باغی انقلاب» (محمد خاتمی) منتشر شد. در این زمینه نکاتی برگرفته از آیات قرآن کریم مطرح خواهم کرد.

۱️⃣ «سید محمد خاتمی» به تصریح رهبر انقلاب، «باغی بر انقلاب» است و هنوز بابت رفتارهای ضد انقلابی اش در فتنه ۸۸، عذرخواهی و توبه نکرده. او بی تردید مصداق آیاتی از قرآن کریم است که بر کسانی که حق و حقیقت را از مردم «کتمان» می کنند «لعنت» می فرستد و «پذیرش توبه» آنان را مشروط بر «اصلاح عملی» و «تبیین علنی» می داند: (بقره: ۱۶۰-۱۵۹)

سید محمد خاتمی و سایر دوستان فتنه گرش، هیچگاه توبه متناسب با گناه بزرگ فتنه ۸۸ انجام نداند و تا زمانیکه بر این حالت باقی بمانند، مصداق این آیه شریفه خواهند بود:

🔸«إِنَّ الَّذِینَ فَتَنُوا الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِناتِ ثُمَّ لَمْ یَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذابُ جَهَنَّمَ وَ لَهُمْ عَذابُ الْحَرِیقِ؛ کسانى که مردان و زنان با ایمان را دچار فتنه کردند و سپس توبه نکردند، عذاب دوزخ براى آنان است، و عذاب آتش سوزان.» (بروج: ۱۰)

۲️⃣ بی تردید گناه تحریم های فلج کننده بعد از فتنه۸۸، گناه زندگی های از هم پاشیده، گناه خونهای ریخته شده در فتننه۸۸، گناه تغییر باور و بی اعتمادی بخشی از مردم نسبت به نظام اسلامی و بسیاری موارد دیگر، بر عهده سید محمد خاتمی و سایر دوستان فتنه گر اوست.
البته فتنه ۸۸ و عواقب اقتصادی، سیاسی و فرهنگیِ آن، تنها بخشی از کارنامه سیاه سید محمد خاتمی است. ۸ سال ریاست جمهوری خسارت بار او، حمایت تمام قدش از حسن روحانی و سیاستهای فاجعه آفرین او از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ و حمایت از اغتشاش های خیابانی سال ۱۴۰۱، گناهان نابخشودنی دیگر اوست.
این حجم از گناه و فتنه انگیزی، طبیعتاً باید در هر “انسان انقلابی”، موجی از «نفرت» و «کینه مقدّس» ایجاد نماید. نفرت و کینه ای که در “رفتارهای ظاهری” او نیز ظهور و بروز یابد؛ حتی در «مواجهات دفعی» و “از قبل برنامه ریزی نشده”.

آقای حداد! نمی شود هم از رهبرانقلاب حمایت کنید و اظهار علاقه کنید و هم با مسببان فتنه ای که رهبر انقلاب آن را «خط قرمز نظام» دانستند، خوش و بش کنید:

🔸«لا تَجِدُ قَوْماً یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ یُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ؛ هیچ قومى را که ایمان به خدا و روز قیامت دارد نمى‏ یابى که با دشمنان خدا و رسولش‏ دوستى کنند.» (مجادله: ۲۲)

۳️⃣ قرآن کریم درباره چگونگی مواجهه با منافقان، بیماردلان و فتنه گرانی که از دستورات رسول خدا(ص) تخلف می ورزیدند و به شدت نیازمند تأیید مؤمنین انقلابی بودند، می فرماید:

🔸«سَیَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَکُمْ إِذَا انْقَلَبْتُمْ إِلَیْهِمْ لِتُعْرِضُوا عَنْهُمْ فَأَعْرِضُوا عَنْهُمْ إِنَّهُمْ رِجْسٌ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ جَزاءً بِما کانُوا یَکْسِبُونَ؛ هنگامى که به سوى آنان بازگردید براى شما سوگند یاد مى‏ کنند که از (گناه) آنان صرف نظر کنید؛ پس شما از آنان روی برگردانید؛ چرا که آنها پلیدند و جایگاهشان دوزخ است، به کیفر اعمالى که انجام مى‏ دادند.» (توبه: ۹۵)

و سپس زمانی که احتمال داده می شود برخی مؤمنان انقلابی به این دستور خداوند عمل نکنند و احیاناً «روی خوش» به منافقان و فتنه گران نشان دهند، مجدداً در آیه بعد می فرماید:

🔸«یَحْلِفُونَ لَکُمْ لِتَرْضَوْاعَنْهُم فَإِنْ تَرْضَوْاعَنْهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لایَرْضى‏ عَنِ الْقَوْمِ الْفاسِقِینَ؛ با سوگند از شما مى‏خواهند که از ایشان راضى شوید، اگر شما از آنها راضى شوید، خداوند از جمعیت فاسقان راضى نخواهد شد.» (توبه: ۹۶)

۴️⃣ آقای حداد! شما باید مطابق دستور قرآن، از آن «فتنه گرِ پلیدِ ظاهرالصلاح» و (به تعبیر رهبر انقلاب،) «نانجیب»، که برای تأیید گرفتن از امثال شما گدایی میکند، روی می گرداندید (فَأَعْرِضوا عَنهُم إِنَّهُم رِجْسٌ) و باید رفتارتان بگونه ای می بود که «احساس رضایت» از یک «فاسق سیاسی» را القاء نکند (فَإِنْ تَرضَوْاعَنهُم فَإِنَّ اللَّهَ لایَرْضى‏ عَنِ الْقَوْمِ الْفاسِقین).
آقای دکتر! متأسفانه باید گفت درجه تولّی و تبرّی قلبی تان نسبت به منافقان و فتنه گرانی که انبوهی از خسارات مادی و معنوی را به مردم و نظام اسلامی تحمیل کردند، با دستورات قرآنی و دینی تنظیم نیست. از میزان خوشحالی دشمنان انقلاب از این رفتار شما می توان به میزان زشتی و قبح آن پی برد. کمترین تبعات این رفتار غلط، «قبح شکنی» از فتنه انگیزی و «الگوگیری» برخی دیگر از خواص سیاسی از این رفتار است.

@basaer_fi

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *