خانه / جشنواره / اب در افغانستان سربالا می‌رود

اب در افغانستان سربالا می‌رود

حسینی:
نکاتی از قرآن ۲۲۷
هیچ مصیبتی نیست که ما قبلا در کتاب محفوظ ننوشته باشیم. پس هرگز بر از دست رفته ها ناراحت نشده و به آنچه به دست می آورید، مغرور نشوید. که خدا متکبر خودستا را دوست ندارد.
همانا کسانی که بخیل هستند و مردم را به بخل وا می دارند، بدانند که خدا بی نیاز ستوده است.
پیامبران را با کتاب و میزان عدل فرستادیم تا مردم عدالت پیشه شوند. همچنین آهن را برای جنگ افزار سازی و کارهای دیگر در اختیارشان قرار دادیم. و امداد های غیبی که خدا مقتدر است.

🌹🌹لَّیْسَ بِأَمَانِیِّکُمْ وَلَا أَمَانِیِّ أَهْلِ الْکِتَابِ ۗ مَن یَعْمَلْ سُوءًا یُجْزَ بِهِ وَلَا یَجِدْ لَهُ مِن دُونِ اللَّهِ وَلِیًّا وَلَا نَصِیرًا.

(پاداشهاى الهى) به آرزوهاى شما و آرزوهاى اهل کتاب نیست. هر که عمل بدى انجام دهد، مطابق آن کیفر داده مى شود. و کسى را جز خدا، ولىَّ و یاور خود نخواهد یافت. ۱۲۳ نساء.

تفسیر: ارزش وجودى اشخاص و پاداش اعمال آنها هیچگونه ربطى به ادعاها و آرزوهاى آنها ندارد، بلکه تنها بستگى به ایمان و عملشان دارد.

پس از نزول این آیه، بعضى از مسلمانان آنچنان در وحشت فرو رفتند که از ترس به گریه افتادند. زیرا مى دانستند انسان، خطاکار است و بالاخره ممکن است گناهانى از او سرزند، اگر بنا باشد هیچگونه عفو و بخششى در کار نباشد و کیفر همهء اعمال بد خود را ببیند کار، بسیار مشکل خواهد شد و لذا به پیامبر عرض کردند که این آیه چیزى براى ما باقى نگذارده است، پیامبر فرمودند: قسم به آن کسیکه جانم به دست اوست، مطلب همان است که در این آیه نازل شده، ولى این بشارت را به شما بدهم که موجب نزدیکى شما به خدا و تشویق به انجام کارهاى نیک گردد: مصائبى که به شما مى رسد کفارهء گناهان شماست حتى خارى که در پاى شما مى رود.
نورالثقلین، ج۱، ص۵۵۳.

در اینجا ممکن است کسانى از جملهء وَ لا یَجِدْ لَهُ مِنْ دُونِ اللّهِ وَلِیّاً وَ لا نَصیراً، به معنی هیچکس را سرپرست و یاور در برابر گناهان نمى بیند، چنین استدلال کنند که با وجود این جمله مسئلهء شفاعت و مانند آن به کلى منتفى خواهد بود و آیه را دلیل نفى مطلق شفاعت بگیرند.
اما معنى شفاعت این نیست که شفیعان همانند پیامبران، امامان و صالحان، دستگاه مستقلى در برابر خداوند دارند، بلکه شفاعت آنها نیز به فرمان خداست و بدون اجازهء او، و شایستگى و لیاقت شفاعت شوندگان، هیچگاه اقدام به شفاعت نخواهند کرد.
بنابراین، شفاعت سرانجام به خدا باز مى گردد، و شعبه اى از ولایت، نصرت و کمک و یارى خداوند محسوب مى شود.

و برای اطمینان خاطر مومنین بلافاصله مى فرماید:

🌹وَمَن یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِکَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّهَ وَلَا یُظْلَمُونَ نَقِیرًا.

و کسانیکه کار شایسته اى انجام دهند، خواه مرد باشند یا زن، در حالیکه ایمان داشته باشند، چنین کسانى داخل بهشت مى شوند. و کمترین ستمى به آنها نخواهد شد. ۱۲۴ نساء.

👈 نکتهء مهمی که در این آیه بیان شده اینست که عمل صالح به شرط ایمان مورد قبول است.

/ إن شاءالله هرروز ساعت ۱۶، یک پیغام قرآنی در کانال قرار می گیرد /

نکاتی از قرآن ۲۲۸
پیامبران متعدد فرستادیم ولی بیشتری ها که از نسل خودشان هم بودند، فاسق شدند. به عیسی انجیل دادیم تا در دل مردم رافت و مهربانی باشد ولی رهبانیت و ترک دنیا را خود ساخته پیش گرفتند. و لذا به مومنین شان اجر داده ولیکن بیشتری ها فاسق شدند.
مومنین تقوا داشته باشند، خدا دو نعمت به آنها می دهد. نوری که با آن به بهشت هدایت شوند و آمرزش گناهان.
اهل کتاب که دانسته، اسلام نیاورند به هیچ رحمت الهی نخواهند رسید.
سنت غلط ظهار که همسر خود را مادر تلقی کنند، درست نبوده و اگر قسم خورده باشند برای برگشت به همسرش باید بنده آزاد کند و اگر نتواند باید دو ماه متوالی روزه بگیرد. و این را هم نتواند باید شصت مسکین را اطعام کند.
روز قیامت گناهان فراموش شده هم به خاطی ارائه خواهد شد.

کوه های هزار رنگ و جادویی زنجان و ماهنشان؛ از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی در مسیر زنجان به ماهنشان است. نام محلی این تپه “آلا داغ لار” است.
‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‎‌‎‌@HadeseNews

نکاتی از قرآن ۲۲۹
در نجواها خدا هم می شنود. جواب تمسخر ها بماند در جهنم.
مومنین نجوای گناه و دشمنی و مخالفت پیامبر نکنید، بلکه در جهت نیکی و تقوا باشد.
اساسا نجوا از شیطان است برای پریشانی مومنین، در صورتیکه تا خدا نخواهد هیچ اتفاق بدی نمی افتد. پس توکل کنید.
در مجالس که شلوغ است، با تذکر جابجا شوید تا جا باز شود. خدا هم شما را مدنظر خواهد داشت.
خدا مومنین و عالمان را ترفیع می دهد.
قبل نجوا با پیامبر، صدقه بدهید. اگر نداشتید، خدا آمرزنده و مهربان است. پس نماز بخوانید و زکات دهید. و اطاعت خدا و رسول.

🎥 آب در افغانستان سربالا می‌رود!

🔹آبی که قرار بود از هیرمند به سیستان و بلوچستان برسد، حالا در افغانستان سربالا می‌رود. اما ماجرا همیشه همینجور نخواهد ماند. آب بالاخره راه خودش را پیدا می‌کند.

🔸حقابهٔ هیرمند از ۱۵۰ سال پیش، محل مناقشهٔ ایران و افغانستان بوده. توافق‌هایی که تنها روی کاغذ مانده‌اند‌. حالا چند سالی است با سدسازی افغانستان، تنها منبع آب شرق ایران تقریباً قطع شده. مسئله‌ای که هم مردم را عصبانی کرده هم مسئولان را. چه شد که این‌گونه شد؟
@Farsna

🌹🌹وَذَرْنِی وَالْمُکَذِّبِینَ أُولِی النَّعْمَهِ وَمَهِّلْهُمْ قَلِیلًا.

و مرا با تکذیب کنندگان صاحب نعمت واگذار، و آنها را کمى مهلت ده. ۱۱ مزمل.

تفسیر: صاحب نعمت، خداست و تکذیب کنندگان او کسانی هستند که آنچه را بدست می آورند از خدا نمی دانند و فکر میکنند بواسطهء علم و زحمت و تلاش خودشان است که رزق و روزی خدا را بدست آورده اند، و کسانی هستند که با ناشکری و شِکوِه و نالهء مدام به درگاه خدا فقط نداشته ها را می بینند و هرگز بخاطر داشته ها خدا را سپاس نمی گویند.
👈 اینان کسانی نیستند که شایستهء مهلت باشند برای توبه. اینان کسانی هستند که دیگر راه هدایت برویشان باز نیست و مهلتی که به آنها داده میشود، برای اتمام حجت است، و هم اینکه در این مهلت داده شده ماهیت خود را آشکار سازند، و پشت خود را از بار گناه سنگین کنند، آنگاه عذاب خدا گلوى آنها را خواهد فشرد.

⚫ و در ادامهء همین تهدید بصورت صریح تر مى فرماید:

🌹إِنَّ لَدَیْنَا أَنکَالًا وَجَحِیمًا.

حقیقتا (براى آنها) نزد ما غل و زنجیرها و (آتش) دوزخ است. ۱۲ مزمل.

أَنکال به معنى زنجیرهاى سنگین است.
آنها در برابر آزادى بى قید و شرط و تنعمى که در این دنیا داشتند، در آنجا برایشان اسارت است و آتش.

و در ادامه می فرماید:

🌹وَطَعَامًا ذَا غُصَّهٍ وَعَذَابًا أَلِیمًا.

و غذایى گلوگیر، و عذابى دردناک. ۱۳ مزمل.

غذائى بر عکس غذاهاى چرب و شیرین دنیاى آنها، که براحتى از گلو فرو مى رفت و گوارا بود.
غذایی که فرقی نداشته که آیا حلال است یا حرام؟ حق دیگران است یا خیر؟ خمس و زکاتش داده شده یا نه؟ غذایی که نه حق سائل در آن منظور شده، نه حق محروم. خلاصه غذایی که هرگز از گلوی مرد و زن باایمان، پایین نمی رود ولی این مکذبان مغرور براحتی آنرا می خورند و به خورد خانوادهء خود هم می دهند.
قطعا چنین کسانی در قیامت غذایی گلوگیرشان میشود که عذاب الیم است.

👈 ابعاد عذاب الیم، از نظر شدت و عظمت بر هیچکس جز خدا معلوم نیست.

پس از آن به شرح روزى مى پردازد که این عذابها در آن ظاهر مى شوند، مى فرماید:

🌹یَوْمَ تَرْجُفُ الْأَرْضُ وَالْجِبَالُ وَکَانَتِ الْجِبَالُ کَثِیبًا مَّهِیلًا.

در آنروز که زمین و کوهها سخت به لرزه درمى آید، و کوهها (چنان درهم کوبیده مى شود که) به شکل توده هایى از شن نرم در مى آید. ۱۴ مزمل.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۲۳۰
منافقین با قوم مغضوب ( یهود ) دوست شده و به دروغ قسم یاد می کنند که ایمان آورده اند. عذاب شدید برایشان مهیاست. قسم را سپر قرار می دهند. در قیامت هم قسم می خورند.
شیطان بر آنها احاطه کرده و نمی دانند که حزب الشیطان زیانکاران عالمند. و ذلیل و مغلوب حتمی خواهند بود در مقابل خدا و رسول.
مومن با دشمن دوستی نمی کند، حتی اگر از نزدیکان باشند.
این مومنین حزب الله هستند و رستگاران عالم.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

https://www.maahinnews.ir/?p=53680

ائتلاف بین المللی توسعه رزم آوران کشور

در سال جدید و توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت‌های مردمی با حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *