خانه / تمدن پژوهی / عضویت فلسطینی ها در کابینه نتانیاهو باید اعمال شود

عضویت فلسطینی ها در کابینه نتانیاهو باید اعمال شود

خبرگزاری صدا و سیما:
💢همه کشور‌ها باید در تامین امنیت بین المللی حضور داشته باشند

🔸نماینده کشورمان در یازدهمین اجلاس امنیت بین‌الملل در مسکو:

🔹همه کشور‌ها باید بر اساس اصول بین المللی همچون عدالت، برابری، استقلال نهاد‌های جهانی و احترام به خواست و اراده ملت‌ها در تامین امنیت بین المللی حضور فعالانه داشته باشند.

🔺ادامه مطلب:👇

👉 www.iribnews.ir/00GCIv
🆔 @iribnews

🎦 شعری که حماسه خرمشهر را در اذهان ماندگار کرد

🔹جواد عزیزی سراینده شعر مداحی معروف ممد نبودی در وصف شهید محمد جهان آرا، از رزمندگان دفاع مقدس است.

🔹او در سالروز شهادت شهید جهان آرا شعر معروف ممد نبودی را سرود و پس از انتشار از صدا و سیما این سرود برای عاشقان ایثار و شهادت محبوب شد.

🌐 www.iribnews.ir
🆔 @iribnews

🔺حدیث روز:
🔹 امام على علیه السلام:

الثِّقَهُ باللّهِ أقوى أمَلٍ
اعتماد به خدا، محکم ترین امید است

📙 غررالحکم حدیث۶۰۵

🌐 www.iribnews.ir
🆔 @iribnews

🇮🇷 پل زمان خان

🔹پل زمان خانِ شهر سامان ؛ شهر کرد؛ چهار محال و بختیاری
🔹این پل در ۲۲ کیلومتری شهرکرد و بعد از شهر تاریخی سامان قرار گرفته و روی رودخانه زاینده رود ساخته شده.
#پل_ زمان _خان #شهر کرد

🌐 www.iribnews.ir
🆔 @iribnews

🇮🇷 ایران، در روزی که گذشت (۳ خرداد ۱۴۰۲)

*رهبر انقلاب، در دیدار نمایندگان مجلس:*
🔷فتح خرمشهر کار بزرگ و کم‌نظیری بود/ نقشه‌ها و طرح‌های عملیات بیت المقدس باید در دانشگاههای جنگ تدریس بشود/ اگر شما نمایندگان مجلس فرصت نمایندگی پیدا می‌کنید به خاطر آن شهادت‌هاست.

🔷 از اول تشکیل این مجلس بنابر اطلاع، اعتقاد داشتم که این مجلس انقلابی است؛ الان هم بعد از سه سال همین را تکرار می‌کنم.

🔷مجموعه نظام یک پیکر است  و ارکان آن اعضای این پیکرند/ اگر قوا و دستگاه‌ها مکمل هم نباشند، دیگر به کار نخواهند آمد/نگاه باید نگاه همکاری و هم‌افزایی باشد.

🔷قانون اقدام راهبردی کشور را از سرگردانی در قضیه‌ی هسته‌ای نجات داد.

🔷 قانون مناسب باید صریح، متقن، قابل اجرا، بدون تعارض و دارای ثبات باشد/مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته و بر این اساس، قانون گذاشته است.

🔷 گاهی اوقات یک سختگیری‌های غیر لازمی در مورد وزیر پیشنهادی دولت می‌شود که وزارتخانه تا مدت‌ها بی‌وزیر می‌ماند. این به کشور ضربه می‌زند/استیضاح یک وزیر در مدت کوتاه، افراط در بکارگیری ابزارهای نظارتی از سوی مجلس است.

🔷به قصد رأی‌آوری حرف نزنید و شعار ندهید/کارهای بزرگی در مقابلتان هست، به آنها بپردازید/ “برنامه هفتم”، مسئله “مهار تورم و رونق تولید” و “لوایح نیمه کاره”، در این سال آخر مجلس به یک نقطه ای برسد.
🔹🔹🔹🔹🔹
🔹رئیس‌جمهوری در بازگشت از سفر اندونزی: طرف اندونزیایی اعلام آمادگی کرد ۱۲ بیمارستان مهم این کشور مجهز به تجهیزات ایرانی شود.

🔹پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا در بانک مرکزی آغاز و ایران رئیس دوره‌ای این اتحادیه شد.

🔹روسای کل بانک مرکزی ایران و فدراسیون روسیه بر تقویت مبادلات تجاری و بکارگیری پول‌های ملی دو کشور در تجارت دوجانبه تاکید کردند.

🔹 نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهوری: تثبیت نرخِ تسعیر ارز (تبدیل ارزِ خارجی به ریال) برای شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی غیرقانونی است.

🔹رئیس سازمان وظیفه عمومی: سربازانی که ۳ فرزند دارند معاف می‌شوند.

🔹شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید.

🔹هیئت شعبه دیوان عالی کشور حکم اعدام محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی، (از عوامل اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع)) را تایید کرد/دیوان عالی کشور از ردشدن درخواست اعادهٔ دادرسی دربارهٔ حکم قصاص محمد قبادلو خبر داد.

🔹یک تیم تروریستی مسلح در جنوب شرق کشور توسط نیروی زمینی سپاه منهدم شد.

🔹دادگاه متهمان پروندۀ رمزارزِ کینگ‌مانی با ۴۱۰۰ شاکی برگزار شد. متهمان بیش از ۱۰۷ میلیون یورو از شاکیان پرونده بُرده‌اند.

🔹پلیس فتا استان بوشهر یک شبکه اینترنتی مدلینگ مبتذل و ترویج دهنده بی حجابی را شناسایی و لیدر و اعضای این باند مجرمانه را دستگیر کرد.

🔹پس از اینکه دادستانی کل کشور اعلام کرد انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران منع قانونی ندارد، اسامی ۹۳ ساختمان ناایمن منتشر شد.

🔹آتش سوزی آپارتمان پنج طبقه در شیراز سه فوتی و پنج مصدوم بر جا گذاشت.

🔹وزارت بهداشت: موارد جدید ابتلا به کرونا: ۷۱ نفر؛ کل بیماران شناسایی‌شده: ۷۶۱۱۴۴۴ نفر؛ بهبودیافتگان: ۷۳۶۵۲۱۸ نفر؛ جان‌باختگان جدید: ۴ و مجموع فوت‌شدگان: ۱۴۶۲۴۹ تن

🔹تیم فولاد مبارکه سپاهان قهرمان سی و پنجمین دوره لیگ برتر هندبال کشور شد.

🔹تیم ملی آلیش بانوان با کسب ۲ نشان طلا و ۲ نقره به‌عنوان قهرمانی آسیا در بخش آزاد هم دست یافت.

🌐 www.iribnews.ir
🆔 @iribnews

🌍 جهان، در روزی که گذشت (۳ خرداد ۱۴۰۲)

🔸دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: در صورتی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی جرأت کند فرماندهان این جنبش را هدف قرار دهد، گردان‌های قدس، سرزمین‌های اِشغالی را آماج حملات هوایی قرار می‌دهند.

🔸وزارت کشور فلسطین در غزه اعلام کرد دادگاه نظامی برای ۳ جاسوس رژیم صهیونیستی حکم اعدام و برای چند نفر دیگر نیز حکم حبس صادر کرد.

🔸نیروهای امنیتی ترکیه ۱۲ تروریستی داعشی از جمله سه سرکرده این گروهک را در سه استان این کشور دستگیر کردند.

🔸پس از ۵ سال قطع ارتباط به علت «مداخله کانادا در امور داخلی عربستان»، ریاض اعلام کرد که روابط خود را با اوتاوا ازسرگرفته است.

🔸اسپوتنیک: فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در حمله موشکی روسیه در اوایل مه از ناحیه سر دچار جراحت شده و دیگر قادر به ادامه فعالیت نیست.

🔸دبیرکل سازمان ملل: ۴۳۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۲ در نتیجه جنگ‌های مسلحانه در جهان جان باختند و بیش از ۱۱۷ میلیون نفر با گرسنگی شدید مواجه شدند.

🔸دادستان آلمان از یورش پلیس به ۱۵ ساختمان مسکونی با هدف تحقیقات درباره فعالیت یک گروه فعال محیط زیست به نام «آخرین نسل» خبر داد.

🌐 www.iribnews.ir
🆔 @iribnews

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

داش باشیا منافق

🔹وقتی سرلشکر مهدی باکری فرمانده نام‌آور لشکر عاشورا به پشت تریبون رسید، قبل از هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *