خانه / اسلم قزوینی / سابقون چه کسانی هستند
قران ملی
قران ملی

سابقون چه کسانی هستند

حسینی:
حسینی:
✨ جزء هجدهم ✨

سابقون چه کسانی هستند؟

🌹🌹إِنَّ الَّذِینَ هُمْ مِنْ خَشْیَهِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُونَ…….

مسلماً کسانیکه از خشیت الهی، بیمناکند.
و آنانکه به آیات پروردگارشان ایمان مى آورند.
و آنها که به پروردگارشان شرک نمی ورزند.
و آنها که نهایت کوشش را در انجام طاعات به خرج مى دهند و با این حال، دل هایشان هراسناک است از اینکه بسوى پروردگارشان باز مى گردند.
چنین کسانى در خیرات سرعت مى کنند و از دیگران سبقت مى گیرند. ۵۷ تا ۶۱ مومنون.

تفسیر: در پیغام قرآنی جزء نهم خواندیم: خشیت الهی ترس از خداست که همراه با تعظیم و احترام است. یعنی نه از ترس عذاب بلکه بخاطر عظمت ذات مقدس پروردگار است که او را تعظیم می کند و هدفش فقط و فقط جلب خشنودی اوست.
ایمانی را هم که تاکید فرموده، یک ایمان حقیقی است که هیچکس را بیشتر از خدا در قلب انسان جای نمی دهد ( توحید بدور از شرک ).

👈 و در بیان ویژگی دیگر سابقون فرموده است: همهء تلاش خود را در راه بندگی خدا بکار می گیرند اما باز هم از روزی که بسوی پروردگارشان بازگردند، ترس دارند و نگران هستند.

✅ اینان در انجام خیرات، تعجیل می کنند و زمان را از دست نمی دهند.
🌸 تعجیل در خیرات را در دو جنبه باید رعایت کرد:
اول برای انجام کار خیر، اگر در توان داریم صبر نکنیم که دیگری انجام دهد. و در انجام طاعات و عبادات خداوند، سستی و کاهلی نکنیم.
و دوم برنامه ریزی امور روزمره است که باید بر اساس خشنودی خدا باشد🌸

سپس در آیهء ۶۲ فرموده است:

🌹وَ لا نُکَلِّفُ نَفْساً إِلاّ وُسْعَها……

و ما هیچکس را جزء به اندازهء توانائیش تکلیف نمى کنیم. و نزد ما کتابى است که به حق سخن مى گوید، و به آنان هیچ ستمى نمى شود.

👈 یعنی توان انجام آنچه را که فرمان دادیم، به انسان عطا کرده ایم با درجات مختلف، اما در توان همهء بندگان هست. بنابراین از اجرای فرامین خدا کوتاهی نکنید.

👌 و در آیهء ۳۷ سورهء نور از جزء هجدهم، به ویژگی بسیار زیبا و مهمی در مومنان حقیقی اشاره فرموده است:

🌹رِجَالٌ لَا تُلْهِیهِمْ تِجَارَهٌ وَلَا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاهِ وَإِیتَاءِ الزَّکَاهِ ۙ یَخَافُونَ یَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِیهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ.

پاکمردان (و زنانی) که هیچ کسب و تجارت (و مشغولیات دنیا)، آنان را از یاد خدا و به پا داشتن نماز و دادن زکات غافل نمی کند و از روزی که دل و دیده‌ها در آن روز حیران و مضطرب است ترسان و هراسانند. ۳۷ نور.

نکاتی از قرآن ۱۴۸
به سلیمان با وحی، علم و حکمرانی یاد دادیم، کوهها و پرندگان را به خدمت داود درآوردیم. و زره سازی. و باد را و جنیان را به خدمت سلیمان درآوردیم. و خانواده فوت شده ایوب را به او بازگرداندیم. و یونس خشمگین از بی ایمانی قومش که صبر نکرد و در شکم نهنگ پشیمان شد را نجات دادیم. در زبور ذکر شده که زمین را صالحین ارث می برند.
روز قیامت مادر، بچه شیرخوار خود را، رها می کند از ترس و آبستن سقط می کند. دوستدار شیطان حتما جهنمی است. کسانی که تا نعمت هست خدا پرستند و اگر سختی امتحان برسد رویگردان می شوند، خسر دنیا و آخرتند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

کبوتران حرم بهترین غذا

مردمی که از کمبود و گرانی گوشت رنج میبرند نمی‌دانند که کبوتران حرم بهترین منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *