Emperors of crafts!

امپراتور ان صنایع دستی!

در ایران همه چیز تنها در اوج است درست مانند خود خداوند که به تنهایی در اوج قدرت ها و زیبایی ها ایستاده و خلیفه و جانشین برای زمین فرستاده است که او هم به تنهایی در اوج است. اگر حضرت علی ع به تنهایی در اوج بلاغت و فصاحت و جنگ آوری است یا پیامبر اسلام و حضرت فاطمه ، ایران یک قوم یکدست در اوج تنهایی و زیبایی و قدرت است.  و مفهوم کمپانی را در حقیقت کلمه یعنی مشارکت و همدلی به پایان رسانده است و مصداق بارز کنتم امه اخرجت للناس است چرا که امام خمینی فرموده ملت ایران در عمل به اسلام و احکام الهی و قیام برای خدا در تاریخ سابقه ندارد. نیروی دریایی ایران یکتا و در اوج قدرت است نیروی هوایی و سپاه و ارتش و انتظامی همه در اوج پاکی و صداقت و قدرت است هنر و هنرمندان آن معصوم و بی ادعا هستند. وصنایع دستی و هنر های سنتی هم در طول تاریخ حافظ فرهنگ و اشتغال و اقتصاد ایران بوده و هست. دشمنان می گویند اینها بیکاری پنهان است ولی وزیر میراث فرهنگی می گوید فقط یک میلیون نفر هنرمند یکتا در ایران داریم که باید برای انها کارت هنر صادر شود و آنها مجاز باشند به هرجا که خواستند مراجعه کنند و مواد اولیه هنر خود را به رایگان دریافت کنند.مواد اولیه آنها رایگان و همه جا موجود است آنها همه چیز را به اشیا با ارزش تبدیل می کنند. چوب ریخته شده در جنگل و خاک رس پوشیده در تمام سطح زمین وحتی طلا و نقره با دست این هنرمندان به کالایی با ارزش و تاریخی می شود. در زنجان نقره کیلویی ۵۰میلیون تومان را در لباس و پارچه ملیله دوزی می کنند از خود نقره ارزانتر می فروشند! همه چیز در اوج تولید و مصرف هم در اوج اشباع. تا جاییکه لازم است این هنرها صادر شود. در ایران وفور هنر و اشیاء هنری باعث شده تا همه خانه ها پر از عتیقه جات باشد. عتیقه جاتی که نه به درد خوردن می خورند و نه اینکه نبود آنها خللی در زندگی ایجاد می کند. فقط برای زیبایی و دل سیری است. و حمایت از هنر هندمان و قدر و منزلت دادن به آنها است. من خود شاهد بودم که دختری شعری از فروغ فرخزاد را به خطا سفارش داد و همانجا تراول به او تقدیم کرد. گفتم او فقط یک دقیقه کار کرد! گفت هنر را نمی توان قیمت گذاشت من به وسع خودم به او کمک کردم! و آن توریست وقتی شنید براس شعر حافظ مدم پول می دهند شگفت زده شد که آیا شعر در ایران ارزش مادی هم دارد؟ ومردم حاضرند بایت یک بیت آن هم پول بدهند؟ در صورتیکه فقیر ترین افراد در دنیا شعرا هستند. واصلا شعر گفتن شغل محسوب نمی شود و ارزش قیمت گذاری هم ندارد. اما در امپراتوری بزرگ ایران در گذشته و حال و اینده شاعر را صله چندان دهند که برای عمرش کافی باشد. و جالب است که ترکان سلجوقی به فردوسی برابر وزنش طلا دادند تا او سی سال بکوشد و عجم زنده کند بدین پارسی. در بین هنرمندان نمایشگاه میراث فرهنگی در برج میلاد بانویی بود که با خط کوفی به زیبایی نقاشی اش شکل داده بود به او گفتم می خواهی خط حضرت علی رع بجای خط کوفی بگذاری با شوق گفت بلی زیرا خط کوفی دویست سال بعد از حضرت علی مد شده بود. به او گفتم فونت مولا را نصب کن همه نوشته هایت به خط خود حضت علی خواهد بود. زیرا اساس زیبایی خط در اندیشه مولا شکل گرفته و بقیه بی خردانه آن را به بهانه ساده کردن تغییر دادند. و اکنون طوری شده که خط علی بیگانه شده است. همانطور که آتاترک در ترکیه خط فارسی را تغییر داد و مردم را مجبور به آکوزش رسم الخط انگلیسی کرد تا هیچکس دیگر نتواند شعر مولانا را بخواند یا به نهج البلاغه سر بزند و یا قران تلاوت نماید. و فقط چیز هایی را بخواند که اتاترک ها اجازه ترجمه ان به زبان انگلیسی را صادر کرده باشند. و این ملت و دیگر ملتها را از تاریخ ایران و زبان فارسی دور کنند. ولی آنچه خداوند بخواهد بزرگ کند هیچکس نمی تواند کوچک سازد. و تحقیر نماید. خداوند ایران را برای شیعه شدن برگزید و کشور  به صاحب الزمان داد. تا نگویند مملکت صاحب ندارد. گرچه معاندین همانند طوطی آن را تکرار کنند.

Emperors of crafts!
In Iran, everything is only at the top, just like God himself, who stands alone at the top of powers and beauties, and has sent a caliph and successor to the earth, who is also at the top alone. If Hazrat Ali alone is at the peak of eloquence and eloquence, or the Prophet of Islam and Hazrat Fatimah, Iran is a united nation at the peak of loneliness, beauty and power. And he has finished the concept of the company in the truth of the word, which means participation and empathy, and a clear example is the ummah akhrejat llanas because Imam Khomeini said that the nation of Iran has no record in history of practicing Islam and divine commandments and standing up for God. Iran’s navy is unique and at the peak of its power, the air force, the army, the army and the police are all at the peak of purity, honesty and power, its art and artists are innocent and unassuming. Handicrafts and traditional arts have been and are the preservers of Iran’s culture, employment and economy throughout history. The enemies say that these are hidden unemployment, but the Minister of Cultural Heritage says that we have only one million unique artists in Iran, who should be issued an art card and they should be allowed to go anywhere they want and receive the raw materials of their art for free. Their raw materials are free and available everywhere. They turn everything into valuable objects. Wood dumped in the forest and clay covered on the entire surface of the earth and even gold and silver become valuable and historical goods by the hands of these artists. In Zanjan, they sell 50 million Tomans per kilogram of silver in clothes and tapestries, selling it cheaper than silver itself! Everything is at the peak of production and consumption at the peak of saturation. As far as it is necessary to export these arts. In Iran, the abundance of art and artistic objects has made all the houses full of antiques. Antiques that are neither worth eating nor that their absence creates a disruption in life. It is only for beauty and satisfaction. And supporting the art of Hindman and giving them dignity. I myself witnessed that a girl mistakenly ordered a poem by Forough Farrokhzad and presented her with Trawl on the spot. I said he only worked for a minute! He said that art cannot be put at a price, I helped him as much as I could! And that tourist was surprised when he heard that they were paying for Hafez Modem’s poetry, does poetry have material value in Iran? And people are willing to pay for even one bit of it? If the poorest people in the world are poets. By the way, writing poetry is not considered a job and it is not worth pricing. But in the great empire of Iran, in the past, present and future, the poet will be rewarded so much that it will be enough for his life. And it is interesting that the Seljuk Turks gave Ferdowsi his weight in gold so that he would try for thirty years and bring Ajam back to Persia. Among the artists of the cultural heritage exhibition in the Milad Tower, there was a lady who created a beautiful painting with Kufi script. I told her, do you want to replace the Kufi script with Ali Ra’s script? She enthusiastically said yes, because Kufi script became fashionable two hundred years after Hazrat Ali. Was. I told him to install Mola font, all your writings will be in Hazat Ali’s handwriting. Because the basis of the beauty of the line was formed in Mullah’s thought and the others unwisely changed it under the pretext of simplification. And now Ali’s line has been alienated. Just as Atatürk changed the Persian script in Turkey and forced the people to adopt the English script so that no one could read Rumi’s poetry or read the Nahj al-Balagha or recite the Qur’an. And read only the things that the Atatürks have given permission to translate into English. And to distance this nation and other nations from the history of Iran and the Persian language. But what God wants to make big, no one can make small. and humiliate God chose Iran to become Shia and gave the country to Sahib al-Zaman. So that they don’t say that the country has no owner. Although the opposites repeat it like a parrot.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

شرف شمس معتبر نیست

شرف شمس معتبر نیست

شرف شمس معتبر نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *